kake_fisk Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Er det mulig å koble pc-en til keyboardet mitt, slik at jeg kan spille sanger på keyboarde å laste de rett in på dataen. Hvist det går, hvor får jeg tak i en slik kabel og hvilket program kunne jeg trenge? Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 MIDI-kabel, men da må du ha en midi inngang av noe slag. Vet ikke om nyere hovedkort har sånn gameport eller hva det nå kalles, men jeg koble mitt MIDI-keyboard igjennom en sånn en, litt avlang inngang. Det var før jeg kjøpte nytt hovedkort. USB MIDI, hvis keyboardet ditt støtter det, tviler på det, så kan du bare plugge det inn via USB. Den enkleste formen for tilkobling, for alle hovedkort har USB, men veldig få keyboard har det. Jeg bruker FruityLoops til innspilling Du kan åsså spille lyd gjennom lydinngangen, men det blir jo ikke midifil, men kan spilles inn som wav -> mp3 eller noe sånt. Det er vel egentlig ikke akkurat så aktuelt. Men greit å vite ^^ Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 hmm, jeg har usb tilkobling på keyboardet mitt, men det ser ikke ut som vanlig usb, mer som en internett kabel inngang. Jeg tror jeg har en sånn på laptoppen min Men har de det på vanlige butikker som Class Ohlson? Og hvor mye koster en sånn kabel? Og FruityLoops er jeg kjent med, men det koster penger, jeg ville helst ha hatt et gratis program som kunne gjøre dette. Har AnvilStudio, men er ikke sikker på om jeg kan det der. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hva slags keyboard har du? Noen USB- kontakter er avlange, mens noen er mer firkantede. Det finnes mer enn en type. En vanlig USB- kabel koster vel en femtilapp, og du finner alle typer det er mulig å få kjøpt hos clas, ja. Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Har et Casio CTK-710 [General Midi] med firkanta usb inngang. Men siden FL Studio er ganske dyrt, finnes det noen gratis program som kan gjøre dette? Eller kanskje det følger med et program når jeg gkjøper kabelen. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Du finner noen her- http://www.synthzone.com/midiseq.htm Bruker Cubase, så jeg har ikke prøvd noen, men det er sikkert flere der som fungerer greit. Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Kan man bruke Cubase til å spille fra keyboard til data? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Ja, cubase er jo en sequencer, og i starten var det faktisk det eneste programmet kunne. Nå er jo cubase så mye mer, men men kan fortsatt spille inn midi- signaler, og kombinere det med lyd. Mange av låtene du hører på er laget på cubase. Det er et stort program, med mange muligheter og mange valg, og dessuten er det ganske dyrt, så jeg er ikke sikker på om det er velegnet som et nybegynnerprogram. Endret 9. mars 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Ja, jeg foretrekker egentlig noe litt billigere. Men tror du ikke jeg kan spørre på clas når jeg kjøper ledningen? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Tviler vel veldig på at betjeningen på Clas Ohlson har peiling på sequencing. Kikk på den linken jeg ga deg, der er det listet opp flere gratis alternativer. Endret 9. mars 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Hmm, jeg har Anvil Studio, men kan alle de programmene gjøre det? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Har null erfaring fra anvil studio, men et kort blikk på nettsiden viser at ja, du kan gjøre det du er ute etter med Anvil. Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 yay, takk for hjelpen jeg vil sikkert også få noen problemer senere Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Mest sannsynlig en Usb han A til han B kabel du skal ha. Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Mest sannsynlig en Usb han A til han B kabel du skal ha. kjønte ikke helt hva du mente der :\ ------- Men jeg fant en kabel som passet i keyboardet og dataen, men ingenting skjeede når jeg koblet den i. Det kom ikke noe "Maskinvare funnet" Så må man ha en spesiell kabel for dette? Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg søkte i hjelpefilene til Anvil Studio og det stod det hvordan man skulle gjøre det. men så fikk jeg denne feilmeldingen: This computer does not appear to have a soundcard that has a MIDI In port. This means you cannot record from an external MIDI keyboard. You can still record the active Instrument track by pressing keys on your computer keyboard as if they were keys on a piano. If you want to record an Audio track instead, please change the track type from Instrument to Audio and try again. Do you want to record the active track using this computer keys? Betyr det at jeg må kjøpe en bedre pc? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Nei. Det betyr jo bare at keyboardet ditt ikke ble registrert. Prøve en gang til, sjekk at USB- proten du bruker faktisk funker, ved å sette inn en annen enhet enn keyboardet, og se etter om keyboardet trenger en driver. Noen litt eldre usb- enheter måtte ha lagt inn driveren før man koblet de til. Sjekk produsentens hjemmesider. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Noen fåå keyboard støtter ikke "power over USB", slik at du er avhengig av å kople til eksternt power. Drivere er også veldig viktig. Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 @Northwave Det står at mitt keyboard støtter usb så @CastorFiber Det står jo på toppen at jeg trenger bedre lydkort, jeg har hørt noe om at noen lydkort ikke støtter 3 innlinjer eller noe sånt. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg vet ikke helt hvor på toppen det står at du trenger et bedre lydkort, og hvorfor du skal trenge tre innlinjer, hva nå du mener med det. Det er klart at det er greit med et lydkort som har bra kvalitet når du skal jobbe med lyd, men det er ikke slik at problemene dine løses ved å handle et nytt lydkort. På meg virker det som om det du trenger i første omgang er mer kunnskap, og det kan du ikke kjøpe deg. Det må læres, blant annet ved å spørre her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå