Gå til innhold

tråden om den rødgrønne regjeringa

Anbefalte innlegg

Du kan jo tjene meir pengar på frp sin politik og:

Nesten ingen pengar til asylmotak, mindre pengar til fengsela og mindre pengar i oppfydning, reparering av veiar når det skjer ein ulykke og masse meir.

Mindre penger til fengsel? FrP vil jo bure inne folk mye lenger? Ikke at jeg har kilder nå, men jeg mener å ha lest minst et sted at det er fengselskø i Norge.

Beklager at jeg fortsetter litt til med FrP-diskusjon i en tråd som skal "hate rødgrønt".

Jeg er positiv til borgerlig regjering, og det jeg synes var det beste Bondevik-regjeringen gjorde var å innføre røykeloven. Selvsagt mot FrPs meninger. I dag tviler jeg på at FrP vil reversere den.

I forhold til dem som stemmer SV, fikk KrF velgerne mye for sin stemme da KrF var i regjering.

Kan noen si meg hva SV har fått gjennom av sin politikk? Det jeg husker best er når de hadde en hestehandel med AP om lærdalstunnel og en togtunnel til Hønefoss. AP ville ha Lærdalstunnel og SV ville ha togtunnel. De kom til en avtale, og i dag sitter SV med nok en postkasse i skjegget.

For oss som ikke stemmer SV er vi litt skuffet over at Halvorsen nok en gang bryter valgløfter (tenker da på barnehagedekning-ultimatet sitt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt problem med den rødgrønne regjeringen er egentlig ikke først og fremst politikken, det er jo en ærlig sak at noen har andre politiske normer, mål, vurderinger og virkemidler. Problemet mitt er at dette er uærlige og korrupte personer som ser det som helt naturlig å lyge og å misbruke sin stilling.

Lenke til kommentar
Økte dieselavgifter og full barnehagedekning er vel eksempler nok eller trenger du fler?

Økte dieselavgifter etter å ha ført folket bak lyset med å først påstå at dieselbiler var mer miljøvennlige og derfor skulle være billigere?

God barnehagedekning tror jeg vi sier. Det er bare fordi Halvorsen lovet at vi var kvitt henne om det ikke ble full barnehagedekning før 2008 alle går rundt og tror vi har full barnehagedekning.

Og til slutt, ja takk, gjerne flere.

Lenke til kommentar

Signert!

Forøvrig meget synd at jeg ikke visste om muligheten til å anmelde politikere for løftebrudd før ETTER at stortinget fjernet paragrafen... da skulle den løgneren av en finansminister fått smake... (om enn bare i avisene).

Lenke til kommentar
Økte dieselavgifter og full barnehagedekning er vel eksempler nok eller trenger du fler?

Økte dieselavgifter etter å ha ført folket bak lyset med å først påstå at dieselbiler var mer miljøvennlige og derfor skulle være billigere?

God barnehagedekning tror jeg vi sier. Det er bare fordi Halvorsen lovet at vi var kvitt henne om det ikke ble full barnehagedekning før 2008 alle går rundt og tror vi har full barnehagedekning.

Og til slutt, ja takk, gjerne flere.

Jeg tror du missforsto meg litt, da det var akkurat dette jeg siktet til.

Lenke til kommentar

Nei, nettopp. Det var falggsakene deres, men vi ser jo at de ikke har klart å holde de løftene heller, men det overrasker meg ikke da det er en vane med løgner fra sosialistpartiene. Blir spennende å se om sosialistene husker dette ved neste valg, men som vanlig så stemmer de vel like idiotisk som før og går fem på de nye løftene og løgnene.

Lenke til kommentar
Du kan jo tjene meir pengar på frp sin politik og:

Nesten ingen pengar til asylmotak, mindre pengar til fengsela og mindre pengar i oppfydning, reparering av veiar når det skjer ein ulykke og masse meir.

Mindre penger til fengsel? FrP vil jo bure inne folk mye lenger? Ikke at jeg har kilder nå, men jeg mener å ha lest minst et sted at det er fengselskø i Norge.

Eg er veldig glad for at dei raud-grøne har fått ned soningskøa ved å bygge fleire fengsel! :new_woot: Eg kan ikkje huske at dette vart tatt like seriøst av dei borgarlege, og heller ikkje samarbeidspartnaren FrP, men er open for korrigering her.

Framover no som kjem det til å bli eit fokus på å få til heimebasert soning med fotlenke. Dette kan vere vegen å gå, spesielt då også høgresida i Danmark er veldig entusiastiske for det. (Dansk politikk er på fleire felt meir høgreorientert enn norsk. Dette bør bety at fotlenkene er noko meir enn "slepp fangane fri!" )

Beklager at jeg fortsetter litt til med FrP-diskusjon i en tråd som skal "hate rødgrønt".

Jeg er positiv til borgerlig regjering, og det jeg synes var det beste Bondevik-regjeringen gjorde var å innføre røykeloven. Selvsagt mot FrPs meninger. I dag tviler jeg på at FrP vil reversere den.

I forhold til dem som stemmer SV, fikk KrF velgerne mye for sin stemme da KrF var i regjering.

Kan noen si meg hva SV har fått gjennom av sin politikk? Det jeg husker best er når de hadde en hestehandel med AP om lærdalstunnel og en togtunnel til Hønefoss. AP ville ha Lærdalstunnel og SV ville ha togtunnel. De kom til en avtale, og i dag sitter SV med nok en postkasse i skjegget.

For oss som ikke stemmer SV er vi litt skuffet over at Halvorsen nok en gang bryter valgløfter (tenker da på barnehagedekning-ultimatet sitt).

Men lærdalstunnelen er vel ikkje av nyare dato?

In June 1992 the Norwegian Parliament decided that the road between Bergen and Oslo should be built via Aurland, to Lærdal and over Filefjell. The 24,5 kilometre long road tunnel between Aurland and Laerdal will be the final link on the new main highway connecting Oslo and Bergen without ferry connections and difficult mountain crossings during the winter.

http://www2.tellus.no/tellus/db.dll?dv_js=...amp;PR1_1570_47

SV trur eg har fått igjennom delar av politikken sin. Gasskraftverk med framtidig rensing. Norge ut av Irak og heller ikkje inn igjen. Ein stor grad av barnehagedekning. Omfordeling av skattebyrden. Vern av gråbein. Gjennomgang av KRL faget. Ein del av dette var ikkje SV åleine om, men noko har dei då vel fått igjennom.

Ellers synst eg det er skremmande at folk har fått bedre blåmandagar etter at røyking vart forbudt på utestadane. Er det berre ein kveld med tjære, nikotin og øl som skal til før ein tek sopass stor skade av det? Absolutt eit av dei beste politiske tiltaka som har blitt gjort i dei seinare åra og som ikkje-røykar vart livet meir sosialt etterpå.

Dei raudgrøne kan endå ha ein del bra saker dei kan få gjennomført uten at det blir omgjort ved regjeringsskifte.

Lenke til kommentar

Kem i regjeringa er meir korrupte enn delar av opposisjonen?

Da bør fotlenka være slik at om man prøver å fjerne den eller at man beveger seg utenfor husets 4 vegger så eksploderer den og river av deg foten.

Tenkt døme:

Kjakan "Guns" Syndeby blir tatt for å drive torpedoverksemd i fylla. Etter snart endt 2 og eit halvt års fengsel får han tilbod om fotlenkje heime hos seg sjølv i 85 døger, imot fengselsrabatt på 42,5 døger. Fotlenkene er antatt å ha ein positiv effekt imot tilbakefall og tida i ein form for fengsel blir større.

Eventuell "pysestraffing" av kriminelle kan motverkast av neste regjering, som no vil ha betre kapasitet i våre fengsel enn situasjonen er i dag. Generelt har det vore eit problem at det har gått for lang tid før Kjell Kriminell kom seg inn til avstraffing og voksenopplæring for nybegynnarar (Trond Viggo Torgersen sin "ikke slå!" som står på repeat i cella og gruppeterapi for valdsmennn. )

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg hater den rødgrønne regjeringa. Det er mange grunner til det.

2 korte:

- Ustanselig mas om CO2- utslipp. Les mer om Henrik Svensmark og hans sammenheng mellom kosmisk stråling og jordas temperatur.

- Hastevedtak på ekteskapsloven (Der var flere enn de tre regjernigspartiene med). Hvis det er så viktig, hvorfor ikke ta litt lengre tid på å se vad en slik lov legger til rette for. Flere har allerede begynt å jobbe for bi-/polygami inn under samme lov; hva vet vi egentlig om resultater av oppbrytningen av kjernefamielen (mor-far-barn)? Er det kvantitet som er viktigst i adopsjonssaker? Eller kvalitet? Hvem skal ha fars/morsrollen i et homofilt forhold med barn ?

Lenke til kommentar

Tror en hel del postere i denne tråden trenger å slå opp ordet hat. Eller føler dere ekstrem hostilitet og voldelige tanker mot regjeringen?

Som vanlig er det ekstremistene på begge sider som synes regjeringen er for langt til venstre/høyre...

Jeg hater ekstremister jeg. Og heldigvis har ingen regjering Norge noen gang har hatt, høyre venstre eller midt i mellom, vært ekstremister.

Lenke til kommentar
- Ustanselig mas om CO2- utslipp. Les mer om Henrik Svensmark og hans sammenheng mellom kosmisk stråling og jordas temperatur.

Kosmisk stråling fører til flere skyer og vil dermed ha en påvirkning på klimaet. Det betyr ikke at CO2 ikke påvirker klimaet. Du må faktisk forklare hvorfor CO2 ikke er en drivhusgass.

Jeg misliker den rødgrønne regjeringeen fordi de har vært så dårlige til å overbevise klimaskeptikere og noen andre saker.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...