fedtcreme Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det Norge trenger er en regjering basert på Høyres kunnskap og fornuft og Frp`s totale mangel på respekt for politisk korrekthet. Er drittlei sosialister som halshugger enhver frittalende politiker på høyre-sida. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det FRP ikke har forstått som til og med høyre har forstått er økonomi. Det er tydlig at du kan like lite som FRP. Hvorfor tror du til og med Høyre er uenige med dere? Tilogmed høyre?? Er det noen som har peiling på økonomi så er det vel Høyre. Det jeg tenkte på var at Høyre er veldig nærnme FRP og er de eneste som tenker på å samarbeide med dem. De er til og med uenige. Jeg er enig med deg at høyre kan mye om økonomi, men jeg vil legge en til på listen og det er AP. (bare AP ikke de rødgrønne) Det finnes uenigheter blandt økonomer også, og noen er på venstresiden, andre er på høyresiden. Stoltenberg selv er en økonom. pralinaen: Skolene er verken dårligere eller bedre enn før, matprisene ville ha steget på akkuratt samme måte uansett om det var en høyreregjering eller ikke. Forskjellene er minemale, husk på det. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Er ikke enig i at det Høyre og Frp er veldig nærme. Men ja, Ap har nok også gode økonomer. De samme økonomene har nok holdt Halvorsen litt i øra også, hun har ikke funnet på mye sprell i sin rolle som finansminister. Og Frp ville nok blitt det partiet i historien med flest brutte valgløfter om de kom i posisjon ved neste valg. Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Er ikke enig i at det Høyre og Frp er veldig nærme. Men ja, Ap har nok også gode økonomer. De samme økonomene har nok holdt Halvorsen litt i øra også, hun har ikke funnet på mye sprell i sin rolle som finansminister. Og Frp ville nok blitt det partiet i historien med flest brutte valgløfter om de kom i posisjon ved neste valg. Hvilke konkrete valgløfter? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Flere enn meg som er lut lei SORIA MORIA ditt & SORIA MORIA datt i alle sammenhenger? Er knapt et intevju med en RødGrønn uten at SORIA MORIA blir nevnt. Før så refererte de i det minste til "Soria Moria erklæringen", nå er det liksom bare forenklet Soria Moria og det blir hamret_inn_i_oss som et mantra. Jeg stemmer gjerne blått neste gang for å slippe unna mer Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Så noen flere på Holmgang? Jeg så på Holmgang og jeg ble utrolig lei av Halvorsen. Det eneste hun sa gjennom hele debatten var hvor mange ting de hadde gjort, og at høyrepartiene vil gi skattelettelse for de rike. Hun fikk utrolig mye pes, da. Derimot, AP og SP var flinke og svarte bra, samme med høyrepartiene. Tror kanskje at SV må bytte ut Halvorsen før de taper enda flere stemmer. Så noen flere på Holmgang? Endret 12. mars 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg så Holmgang. Intressant debatt men det ble for mye skifting av teamer. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 søren altså, jeg fikk ikke med meg holmgang igår. Så halvorsen dreit seg på direkten atter ei gang? At ho er partileder for sv er jo så synd for dem, de taper jo stemmer hele tiden. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 søren altså, jeg fikk ikke med meg holmgang igår. Så halvorsen dreit seg på direkten atter ei gang? At ho er partileder for sv er jo så synd for dem, de taper jo stemmer hele tiden. Har selv problemer med å fatte at du virkelig tror på det hun sier. Når hun gjenntatte ganger for særvert løftebrudd på løftebrudd, og fortsatt sier at du har gjort noe bra. Skulle tro den dama virkelig trengte en time hos psykolog. Birger Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 OK dette er jo posten for dere "sofistikerte" mennesker som ligger gjerne på høyresiden i politikken, og vi på venstresiden blir gjerne mobbet for å være uintelligente når det kommer til spørsmål angående pengestyring eller lettere kalt for skatter. Dette er et gammelt konsept basert på godt VS ondt Satan VS Gud varme VS kulde Og igjen SV eller FRP Det vi kranglet om generelt er om vi skal ha skatter for å holde et Liberal demokrati eller å ikke ha skatter for å holde et Liberal demokrati Ja og dette er ikke noe som skal krangles om, krangel over forsjeller løser ingenting. Men diskusjonen som raser er om vi skal ha mer penger mellom hendene som høyresiden igjen mener "skaper mer penger" Eller få økt skatter som venstresiden mener skaper et rettferdig samfunn, og dette er en krangel som har pågått i lang lang tid, helt siden vår grunnlov ble skrevet. En ting som de på venstresiden aldri vil tillate er at skatter fjernes til fordel for privatisering som er en bieffekt av fjerning av skattene, venstresiden tror ikke på at hvis du får mer penger i hendene så vil du igjen genere enda mer penger, for det er jo et kjent faktum at ting blir jo bare dyrere, du får mer midler, menn bare mindre muligheter. Venstresiden er og redd for kapitalismens forbannelse, som er slaveri av mennesker, og undertrykkelse av våre rettigheter. Og igjen på høyresiden, er de redd for at en sosialistisk regjering er en form for kommunist regime støttet av få, som vil knuse våre rettigheter iform av diktatur, relgionssensur og statlig terrorisme. Og imellom disse enorme superkreftene står vi nordmenn som noen uvitne geiter som faen ikke vet hvilken av de som er gode og hva som blir det onde. Vi står og tror at vårt enkle sinn igjennom å stemme kan skape paradis eller helvete. Og når ingen av delene kommer til enighet, er jo konklusjonen ganske enkel, ingen av dem klarer å roe ned sinnet til å ha fred med våre naboer, vi blir bare mer paranoid på hverandre, og hvis vi ikke begynner å se på alternativer eller å faktisk lage alternativ styring, vil ingen av delene vinne, vi vil få kapitalistisk diktatur istedenfor, ondet fra de begge smelter sammen, og det er vår egen missnøye med det vi hadde som genererte det. Og til deg som er tråd starter, jeg hater ikke en blå regjering, men jeg missliker det, håper du kan si det samme om min Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Har ein liten følelse av at dei rød-grønne har tapt allerede Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Alle er idioter, og gresset har alltid en dyp mørkegrønn nyanse på andre siden av gjerdet. Slik har det alltid vært. Er det ikke lettere at alle holder kjeft og forstår at de ikke alltid kan få alt som de vil hele tiden? Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Det FRP ikke har forstått som til og med høyre har forstått er økonomi. Det er tydlig at du kan like lite som FRP. Hvorfor tror du til og med Høyre er uenige med dere? Tilogmed høyre?? Er det noen som har peiling på økonomi så er det vel Høyre. Enig. Dessuten er FrPs politikk helt idiotisk når man ser på alt det FrP skal gjøre gratis, samtidig som de skal gjøre alt bedre, samt å senke skattene. Hvordan går regnestykket opp? FrP har tydeligvis ikke skjønt det. Jeg er Høyre-mann selv, og jeg mener FrP er like ille som de rød-grønne. Skal FrP inn i noen regjering i 2009 så må Høyre være der for å holde de populistene i tøylene, samt å bevare noe fornuft i regjeringskvartalet. Kunne virkelig ikke vært mer enig. Er personlig høyremann, og håper virkelig høyresiden kommer til makten neste gang.. For og kommentere noe som har vært diskutert tidligere i tråden.. Ja, hvor skal vi virkelig hente alle pengene til og bygge ut veier ifra, istedenfor og bygge ut sykehus ? Hva med veiavgiftene vi allerede betaler og alle andre avgifter ? Kan ikke avgiftene vi betaler gå til det som det faktisk skal gå til ? Selv om det helt klart er åpenbart at vi må gi mer penger til sykehusene. Vi snakker stadig om oljefondet og nedgangstider, og inflasjon. Jeg lurer da virkelig på hva vi skal gjøre når di pengene er brukt opp i nedgangstidene ? Hva med og bruke noen av pengene nå, og heller satse litt på andre ting ? Om land som sverige feks som ikke har olje kan gå så bra, med gratis skolemat, fine veier så må da Norge også klare det.. Og det med invandring burde virkelig også skjerpes i dette landet. Gi dem en sjanse, får dem ikke jobb og lærer seg norsk er det rett ut. Jeg er virkelig ikke innteresert i og jobbe tulling for og betale skatt for at noen andre skal ha det bra når jeg har det ille nok med og kjøre slalom på veiene i Norge.. Lenke til kommentar
Crex Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Faktisk så tror jeg at høyresiden har en stor mulighet til å komme i regjering neste gang.. men det er lenge til så mye kan forandres da.. selv er jeg bare en måned for ung til å stemme ved neste valg (kjipt) men ville ha stemt høyre eller FRP. jeg er for mer personlig frihet, den friheten som SV prøver å stjele fra oss... personlig syns jeg norge minner mer og mer om en kommuniststat Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 tror du virkelig at Kristin Halvorsen ser seg selv som den nye stalin??? Våkn opp folk, det kalles virkelighet, vi vil bare at de som tjener bra, i et system basert på en pyramyde, skal betale litt ekstra for de nederst på pyramiden. Griner ikke meg selv til søvn hver natt fordi ting er urettferdig i Norge, men er mye vi kunne klart oss uten. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Faktisk så tror jeg at høyresiden har en stor mulighet til å komme i regjering neste gang.. men det er lenge til så mye kan forandres da.. selv er jeg bare en måned for ung til å stemme ved neste valg (kjipt) men ville ha stemt høyre eller FRP. jeg er for mer personlig frihet, den friheten som SV prøver å stjele fra oss... personlig syns jeg norge minner mer og mer om en kommuniststat Fyller du 18 det året det er valg så har du stemmerett. EDIT: Det burde jeg kanskje ikke sagt ... Endret 18. mars 2008 av olsen Lenke til kommentar
thrice Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Jeg slenger meg på lista. Det som irriterer meg mest av alt er den tidligere utdanningsministerens kutt i høyere utdanning. At enkelte mennesker ikke fatter at utdanning er nøkkelen til fremtiden er skremmende. Jeg er student, så jeg kommer til å stemme på det partiet som legger det best til rette for oss. Stikkord må vel være 2G i stipend, billig kollektiv og flere studentboliger. Edit: Glemte et par ting. 1. Poker er allerede tatt opp. Jeg ser ingen grunn til å kriminalisere en form for pengespill, når en statlig kanal reklamerer for et annet. Det kan føre til like høy spilleavhengighet som alt annet. 2. Uttalelser fra enkelte politikere som 'vi skal ta de rike'. Jeg kommer aldri til å tjene noe mer enn gjennomsnittet, med tanke på hva jeg vil jobbe med, og det gjør meg ingenting. Samtidig ser jeg virkelig ikke problemet med at noen drar inn usaklige summer penger. Man får igjen for utdanning, viljen til å satse og arbeidsinnsats. 3. Nå er det en stund siden jeg har sett på debatter (har ikke tv:P), men tidligere virket det som at enkelte politikere i den sittende regjeringen var mer opptatt av å kritisere opposisjonens politikk, enn å fremme sin egen. Endret 18. mars 2008 av thrice Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Kina sparker i alle fall ut innvandrere som ikke gidder jobbe! Der har vi i Norge noe å lære... Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Norge har mye og lære fra mange spørr du meg.. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Og samtidig har de aller fleste land en del å lære av Norge også. Endret 18. mars 2008 av thrice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå