reverto Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Kolberg er reinkarnasjonen av Joseph Goebbels. Den sammenligningen har blitt gjort før. Frp-topper slakter nazi-sammenligning - Uttalelsen var meget uheldig. Når vi skal diskutere om og med Martin Kolberg skal vi ta ham på sak. Jeg kjenner Kolberg, og vet at han i bunn og grunn er en kjernekar, sier Sandberg. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Ved å aktivt sett i arbeid alle våre nye lansmenn, og trygdesnyltere. Vil det var arbeidskraft der. Birger Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 SSB har alltid rett, uansett Rettelese: Det du sier SSB mener, er alltid rett. Jeg er ikke enig. Du kan absolutt misforstå SSB. Kan ikke du fortelle meg hvorfor det jeg sa og denne teorien er feil. http://en.wikipedia.org/wiki/Aggregate_supply Hvis bandwagon er det eneste argumentet du klarer å få frem burde du aldri ha uttalt deg i denne saken. Jeg kom bare med en flåsete kommentar om ssb pga at en brukte deres statistikk i argumentasjonen. Jeg mener at SSB ikke funker som argumentasjon, pga som du er inne på, det kan til de grader misforstås, snus og vendes på i alle mulige retninger. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Ser tilbake på det selv nå, og var en flåsete kommentar av meg. Skulle ikke ha skjedd. Birger Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Ved å aktivt sett i arbeid alle våre nye lansmenn, og trygdesnyltere. Vil det var arbeidskraft der. Birger Hvis vi klarer å få flere folk i arbeid bør det brukes mer av oljefondet, men det må gå den veien. Vi kan ikke bruke mer fra oljefondet og dereter anta at vi vil få flere folk i arbeid Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hvordan setter man folk som ikke får jobb aktivt i arbeid? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Hvordan setter man folk som ikke får jobb aktivt i arbeid? Jeg vet ikke. Jeg sier bare at hvis vi på en eller annen måte får flere i arbeid bør vi bruke mer av oljefondet Endret 8. mars 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Sånn som regjeringen forvalter penger idag, blir det ikke brukt ei krone av oljefondet, noe som igjen ikke gjør oss avhengige av disse pengene. En dag er det nemlig slutt på oljefondet, og norge må tilbake til å selge jordbruksvarer og fisk. Det er helt klart flere bør komme i arbeid, det er altfor mange nå som er på trygd. Innvandringspolitikken er for snill fra den rødgrønne siden, og hvem er det som til slutt må betale for dette? Jo oss som faktisk gidder gjøre noe for dette landet. Mens andre sitter hjemme på ræva og har utbetalt gode penger, samtidig som det dyrkes hasj for å spe på. Jeg er lutlei disse innvandrerne som kommer her og forårsaker kriminialitet og suger ut milliarder av statskassa. Vi er helt avhengige av innvandring, men ikke hvis de ikke duger til noenting. Konklusjonen min er og blir at vi gir innvandrere en sjanse, blir de tatt for alvorlig kriminalitet (noe mer enn å stjele ei pakke bugg) så ryker de tvert ut. Skal de på trygd må det mer til enn å klage på vond rygg og smerter i lilletåa. Lenke til kommentar
salah Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg tror det er få ting som jeg reagerer på med så stor sinne som denne regjeringen. Var en gang i tiden medlem av SU, synes det var så bra at de kom inn i regjeringen osv. Men fortsatt så kommer avgifter på avgifter på avgifter. Var en som sa "kanskje regjeringen kan innføre gammakvoter nå" til en sak om at det var gammastråling enkelte steder på jorda. Staten ber oss om å tenke på miljøet, og gjør alt for å få oss til å få dårlig samvittighet. De ber oss reise kollektivt. Og gjør vi det, står togene fast fordi deres toganlegg ikke tåler vann (?!??!?!) og dermed ryker. Jeg kjører bil, og jeg forurenser. Og det har staten skyld i. For jeg vil aller helst bruke kollektivtrafikken. Men først endringer: 1. tro det eller ei, vi slutter ikke å puste på søndager. Vi lever som regel alle dagene i uka. På søndager er folk ofte på besøk til hverandre, finner på ting osv da alle butikker og forretninger er stengt. Men jeg bor 15 km fra Oslo og det går buss hver annentime. På skoledager er bussen sprengfull av folk, og noen må alltid bli igjen og vente en halvtime på neste buss. Få den ordningen at bussene reiser oftere på søndager og ofte to busser. 2. Tog skal kjøre, og skinnene må først tåle å stå ute i regnet, da jeg synes det er rart at Norge er det eneste landet jeg vet om som får sine ledninger ødelagt pga vann. Forsinkelsene må fjernes. Tog må bli generelt hyggelig å være i, ikke en nødløsning. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Sånn som regjeringen forvalter penger idag, blir det ikke brukt ei krone av oljefondet, noe som igjen ikke gjør oss avhengige av disse pengene. En dag er det nemlig slutt på oljefondet, og norge må tilbake til å selge jordbruksvarer og fisk. Det er helt klart flere bør komme i arbeid, det er altfor mange nå som er på trygd. Innvandringspolitikken er for snill fra den rødgrønne siden, og hvem er det som til slutt må betale for dette? Jo oss som faktisk gidder gjøre noe for dette landet. Mens andre sitter hjemme på ræva og har utbetalt gode penger, samtidig som det dyrkes hasj for å spe på. Jeg er lutlei disse innvandrerne som kommer her og forårsaker kriminialitet og suger ut milliarder av statskassa. Vi er helt avhengige av innvandring, men ikke hvis de ikke duger til noenting. Konklusjonen min er og blir at vi gir innvandrere en sjanse, blir de tatt for alvorlig kriminalitet (noe mer enn å stjele ei pakke bugg) så ryker de tvert ut. Skal de på trygd må det mer til enn å klage på vond rygg og smerter i lilletåa. Tull, de rødgrønne følger handlingsreglen og dermed bruker store mengder av oljefondet. Man kan ikek bruke mer fordi da ender vi opp med inflasjon og negativ arbeidsledighet. Hvis du minsker på trygdeordningen vil flere som burde få trygd ikke få trygd. Det er også viktig å huske på at de som går på trygd ville ikke bli særlig effektive om de faktisk hadde blitt tvunget til å jobbe. Allikavel skal jeg ikke si at jeg ikke ser poenget ved å gi mindre trygd, men det er bare viktig å huske på de andre faktorene. Min ide for å få bedre innvandre er at istednefor å følge firkanrtete regler, evaluerer vi hver innvander og bestemmer om de skal få oppholdstillatelse eller ikke. Kan beskrive det mer om du ønsker. salah: Det er ikke særlig flere avgifter enn tiderligere, du bare tror det fordi det er alltid mange avgifter. Jeg har aldri opplevet at togene ikke virker, og jeg kjører ofte med tog, så jeg ser ikke argumentet ditt der. Slutt å være populistisk og prøv å finn ut hva som skjer. Hva er forskjellig fra den blåe regjeringen og liker du eller misliker du forandringene. Endret 9. mars 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Ett sosialistisk syn fungerer aldri for en kapitalistisk stat. Birger China? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Ett sosialistisk syn fungerer aldri for en kapitalistisk stat. Birger China? Kina førere ikke en sosialistisk politikk, de bare sier de gjør det. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Kina sparker i alle fall ut innvandrere som ikke gidder jobbe! Endret 11. mars 2008 av pralinaen Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Kina sparker i alle fall ut innvandrere som ikke gidder jobbe! Ikke så rart. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Tull, de rødgrønne følger handlingsreglen og dermed bruker store mengder av oljefondet. Man kan ikek bruke mer fordi da ender vi opp med inflasjon og negativ arbeidsledighet. Flott. Er det derfor størrelsen på "pensjonsfondet" øker hvert jævla år? Forskjellen på SVs og FrPs pensjonsfondpolitikk: La oss si at oljepengene bringer inn 50 spenn hvert år. Begge er enige om at noe av dette skal spares, la oss si 20 spenn. Plutselig et år får de inn 60 kroner. SV synes de skal sette inn 30, FrP holder seg til regelen og vil gjerne bruke de 10 ekstra på noe fornuftig. Min oppfatning ihvertfall. Men når kan vi egentlig bruke noe av pensjonsfondet? Det å ta ut penger derfra blir nesten synonymt med å la seddelpressa gå. Uansett hva vi gjør virker det som at kroneverdien vil stupe om det plutselig blir flere av dem, oljeinntekter eller ikke. Er ikke da pensjonsfondet verdiløst? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Tull, de rødgrønne følger handlingsreglen og dermed bruker store mengder av oljefondet. Man kan ikek bruke mer fordi da ender vi opp med inflasjon og negativ arbeidsledighet. Flott. Er det derfor størrelsen på "pensjonsfondet" øker hvert jævla år? Forskjellen på SVs og FrPs pensjonsfondpolitikk: La oss si at oljepengene bringer inn 50 spenn hvert år. Begge er enige om at noe av dette skal spares, la oss si 20 spenn. Plutselig et år får de inn 60 kroner. SV synes de skal sette inn 30, FrP holder seg til regelen og vil gjerne bruke de 10 ekstra på noe fornuftig. Min oppfatning ihvertfall. Men når kan vi egentlig bruke noe av pensjonsfondet? Det å ta ut penger derfra blir nesten synonymt med å la seddelpressa gå. Uansett hva vi gjør virker det som at kroneverdien vil stupe om det plutselig blir flere av dem, oljeinntekter eller ikke. Er ikke da pensjonsfondet verdiløst? Det FRP ikke har forstått som til og med høyre har forstått er økonomi. Det er tydlig at du kan like lite som FRP. Hvorfor tror du til og med Høyre er uenige med dere? Hvis vi har til vanlig 30 kroner i budsjettet fra 50 kroner i oljepenger og andre inntekter er 100 kroner. Da vil BNP-en være 130 kroner. Nå hvis vi får inn 60 kroner kan vi ikke ta 40 kroner fordi da får vi en BNP på 140 kroner. Ergo, må vi forsette å bruke 30 kroner uansett hvor mye eller lite olje vi får inn et år. Pensjonsfondet bør bli brukt i dårlige tider for da er det høy arbeidsledighet og et større bruk av oljefondet vil føre til at vi slipper at arbeidsledigheten skyter til værs. Jeg mener at du ikke bør ha noen mening om denne saken før du har studert økonomi, hvis ikke har du ingen grunnlag til å kunne svare på om bruk av mer oljepenger vil være bra eller ikke. Endret 12. mars 2008 av Camlon Lenke til kommentar
V-by Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Kina sparker i alle fall ut innvandrere som ikke gidder jobbe! Kina har et innbyggertall på ca 1,3 milliarder, de har en ettbarnspolitikk, så kan godt skjønne at de har en mye strengere invandringspolitikk enn det vi har. De kan ikke ha mange innvandrere, men det kan vi. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det FRP ikke har forstått som til og med høyre har forstått er økonomi. Det er tydlig at du kan like lite som FRP. Hvorfor tror du til og med Høyre er uenige med dere? Tilogmed høyre?? Er det noen som har peiling på økonomi så er det vel Høyre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det FRP ikke har forstått som til og med høyre har forstått er økonomi. Det er tydlig at du kan like lite som FRP. Hvorfor tror du til og med Høyre er uenige med dere? Tilogmed høyre?? Er det noen som har peiling på økonomi så er det vel Høyre. Enig. Dessuten er FrPs politikk helt idiotisk når man ser på alt det FrP skal gjøre gratis, samtidig som de skal gjøre alt bedre, samt å senke skattene. Hvordan går regnestykket opp? FrP har tydeligvis ikke skjønt det. Jeg er Høyre-mann selv, og jeg mener FrP er like ille som de rød-grønne. Skal FrP inn i noen regjering i 2009 så må Høyre være der for å holde de populistene i tøylene, samt å bevare noe fornuft i regjeringskvartalet. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Veldig mye bra debatt her. Det hersker ingen tvil om at vi mest sannsynlig vil se en borgerlig regjering fra 2009. Stoltenberg og gjengen har brukt opp sine sjanser, og skuffet folket atter en gang. Vi så senest på nyhetene idag at regjeringen har brutt sine løfter når det kommer til "skole-politikken". Skolene forfaller, undervisningen skranter. Hvordan skal det gå med de fremtidige lederne, som allerede på barnetrinnet blir nedprioritert av regjeringen. Det er ei stor forbanna skam er det. Vi så jo stipendet økte med en hundrelapp.. mens matprisene, husleieprisene og alt annet har steget hinsides mye mer..Jeg blir rett og slett forbanna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå