JuGeun Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Kombinasjonen alkohol og biler er faktisk forbudt.. Det er også kombinasjonen poker og penger. Fantastisk analogi du valgte. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hadde vært litt spennende å sett hva som hadde skjedd med Norge om FrP kom til makta. ..eller, egentlig ikke. Håper jeg aldri får oppleve det. Begrunn. "Enda ett tema som absolutt bør sees nærmere på, nemlig poker. Hvorfor i svarte granskogen skal ikke folk få BESTEMME SELV om de vil spille poker sammen med en vennegjeng." Fordi jeg ikke skal bruke mine skattepenger på å hjelpe folk som har spilt bor hus og penger på poker. Er faktisk enig i at man ikke skal ha poker i Norge. Men et område hvor Giske feilet. Var å innføre Keno som et supliment for spillemaskinene. Birger Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Med tanke på hvor små forskjellene er mellom partiene på høyresiden og venstresiden. Hvis du mener alt er galt med de rødgrønne betyr det at omtrent alt er galt på høyresiden. Det er tydlig du er mest interesert i veier, så jeg vil ta for meg det. Hvorfor skal bedre veier føre til færre ulykker. Det er ikke færre ulykker i Spania, selv om de har langt bedre veier enn oss. Jeg ser ikke argumentet om at store fine veier fører til færre ulykker. Selv om det faktisk fører til færre ulykker er det godt mulig at disse pengene kan bli brukt på andre felt som f.eks. sykehusene og redde mye flere liv. Du hevder også at bedre veier vil minske uttslippet. Det er helt klart at bedre veier kan føre til mindre kø, men spørsmålet er om dette veier opp den ekstra mengden som kommer til å kjøre på veiene. Du argumenterte ikke et sted for hvorfor det vil ha en større effekt. ' Det er tydlig at du ikke klarer å se den andre siden. Dette er ikke de rødgrønne som liker å plage det norske folk, men det er din naivitet. Hadde du klart å se litt mer en din egen bakhage ville du forstått at det er gode argumenter fra begge sider, ikke bare din egen. Endret 8. mars 2008 av Camlon Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hvorfor ikke bruke penger på både eldreomsorg og infrastruktur? Og ikke kaste det bort ved å sende alt til utlandet, og betale i hytt og pine for å være med på alt annet enn det som faktisk skjer innenfor de norske grensene. Selvfølgelig er solidaridet, osv. bra. Men i konsentrerte mengder.. Birger Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Man må jo være rett og slett skutt om man virkelig tror at den regjeringen som sitter nå gjør noe godt. Den gjør det absolutt ikke bedre enn den forrige, men så mye verre tror jeg ikke det er. Går nok stort sett i det samme.. Hadde vært litt spennende å sett hva som hadde skjedd med Norge om FrP kom til makta. ..eller, egentlig ikke. Håper jeg aldri får oppleve det. Hadde vært utrolig spennende! Da endelig hadde vi fått det som vi vil.. Mange vet det bare ikke før det er prøvd at frp sitter med nøkkelen! (...) de er kun ute etter penger, og vil ikke dele med verken rødekors eller lokale foretak. (...) mens det pøses ut penger iform av trygd,stønader, og bistand til innvandrere. Ja det skal være sikkert. Er så jævla lei av å se utlendinger som nesten ikke kan norsk kose seg i luksusen som vi nordmenn har bygget opp. -Skaff dere en jobb og lev etter lønna.. Kombinasjonen alkohol og biler er faktisk forbudt..Fantastisk analogi du valgte. nå var han vel strengt tatt ikke ute etter en kombinasjon av de to tingene, men når du ikke leser hele innlegget så skal det vel noe til å få med seg dette. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Med tanke på hvor små forskjellene er mellom partiene på høyresiden og venstresiden. Hvis du mener alt er galt med de rødgrønne betyr det at omtrent alt er galt på høyresiden. Det er tydlig du er mest interesert i veier, så jeg vil ta for meg det. Hvorfor skal bedre veier føre til færre ulykker. Det er ikke færre ulykker i Spania, selv om de har langt bedre veier enn oss. Jeg ser ikke argumentet om at store fine veier fører til færre ulykker. Selv om det faktisk fører til færre ulykker er det godt mulig at disse pengene kan bli brukt på andre felt som f.eks. sykehusene og redde mye flere liv. . Du hevder også at bedre veier vil minske uttslippet. Det er helt klart at bedre veier kan føre til mindre kø, men spørsmålet er om dette veier opp den ekstra mengden som kommer til å kjøre på veiene. Du argumenterte ikke et sted for hvorfor det vil ha en større effekt. ' Det er tydlig at du ikke klarer å se den andre siden. Dette er ikke de rødgrønne som liker å plage det norske folk, men det er din naivitet. Hadde du klart å se litt mer en din egen bakhage ville du forstått at det er gode argumenter fra begge sider, ikke bare din egen. Alle saker har to sider, det er helt klinkende klart. Det som også er klinkende klart er hvor blottet du er for sannheten når det kommer til vei. Du sier det er bedre veier i spania, og de ikke har færre ulykker..hvor er kilden din på dette? At bedre veier ikke nødvendigvis redder liv er en ting, men å få separert begge kjørefelt med midtdeler som er ett krav for klasse A motorvei vil redde liv er dokumentert på flere hold, og bør være selvforklarende. Jeg nevner flere kilder som bekrefter at midtdeler faktisk redder liv kilde #1 midtdeler redder liv Vi ser her at midtdeler ikke bare redder noen liv, men dødsulykker blir totalt fraværende! Hvem er det som er blottet for sannheten her sier du? At ett så rimelig og enkelt tiltak på flere av strekningene vi har, er helt sinnsvakt at det ikke er på plass. I mellomtiden dør mennesker.. ------ Utslippet. Flere av veiene idag stammer helt tilbake fra da melkeruta skulle frem, og svingete, kronglete vei var ett faktum. Melkeruta måtte jo innom alle gårdene, så det er helt forståelig. Har du noen gang målt ditt forbruk på ordentlig motorvei(klasse a) kontra disse 50-60-70 sonene vi har lassevis av her i landet? Jeg trodde det var helt opplagt at utslippet gikk betraktelig ned med motorveier..Tenk på lastebilene sitt forbruk på de melkerutene vi har som veinett idag. For ikke å snakke om kø som du såvidt var inne på. Trodde virkelig det var unødvendig med kilder her, men nevner allikevel. Å heve standarden på smale og dårlige veier kan gi en dramatisk miljøeffekt, viser sintef-undersøkelse lavere fartsgrenser og bedre veier = mindre utslipp Typisk sosialist tankegang å påstå noe så hinsides som at bedre veier ikke redder liv, og heller satse på sykehus. JA TAKK begge deler! Er helt enig i at det må satses videre på sykehuset, men ikke på bekostning av noe annet. Vi er verdens rikeste land, vi har råd til det! Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Nei, nå må vi ikke glemme at vi er verdens rikeste land (viss vi ser på befolkning og penger). Bedre veier OG bedre sykehus bør være ett must. Og for de som ikke vet det så har oljefondet passert 2000 milliarder (2 billioner) kroner. Hva skal vi med alle disse pengene viss de ikke brukes! Alt kan selvfølgelig ikke brukes da dette kan få motsatt virkning, men viktige ting som veier og sykehus/gamlehjem m.m. burde utbedres. Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 "Enda ett tema som absolutt bør sees nærmere på, nemlig poker. Hvorfor i svarte granskogen skal ikke folk få BESTEMME SELV om de vil spille poker sammen med en vennegjeng." Fordi jeg ikke skal bruke mine skattepenger på å hjelpe folk som har spilt bor hus og penger på poker. Men for å bruke din egen argumentasjon. Kanskje vi skal forby alkohol og biler fordi du ikke vil bruke skattepengene dine på mennesker som har blitt skadet pga en fyllekjører eller på tiltak for å hjelpe mennesker med alkoholproblemer. Vi bør vel heller ikke bruke penger på folk som har havnet i rushelvete heller. Å være opplyst må sikkert være fint.... Vell, transportmidler er vell noe samfunnet er avhengig av for å fungere. Folk flest i Norge klarer seg utmerket uten gamling iform av pokerspilling. Har du hørt om noen som har spilt bort alle pengene sine på Keno forresten? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg sa ikke at den forrige var noe bedre Birger Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Jeg har lest og hørt om minst ett tilfelle her på sørlandet hvor vedkommende har spilt fra seg hus og kjerring på vanlige spilleautomater, dette kommer til keno også..bare vent. Kom ikke her å spilleautomater / keno er noe som helst bedre enn poker, nå er de riktig nok automatene fjernet, men keno er kommet for å bli. Gi det litt tid, folk klarer ikke spille fra seg store summer på så kort tid. Vi vil se akkurat det samme med keno...enkelte må selge bil, hus, kjerring som skiller seg, må på rehabilitering osv. Keno er ikke det spøtt bedre enn poker, forskjellen er at staten håver inn millioner så stoltenberg og giske kan tørke seg i ræva med glanspapir, og kanskje en dildo støpt i gull til "finansministeren" Hva med flaxlodd? Hvorfor skal det være lov da? Jeg kan jo tross alt selge hus og bil nå med en gang å stikke ned på narvesen og tømme hele lageret for flaxlodd, og kanskje litt på bingoen? Staten er i full kontroll her og håver inn som nevnt over.. Endret 8. mars 2008 av pralinaen Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Trond Giske:Også hater han en av mine stor hobbyer, nemlig poker. At folk kan spiller bort gård og grunn på lotto, keno, flax lodd og oddsen Nå er det vel heller få som har hatt det problemet, over folk som har spilt bort alt på poker? Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Det hersker ingen tvil om at Ap ikke lenger er et arbeiderparti. Mange beslutninger tas av og for den kulturelle "eliten" i Oslo som beveger seg stadig lenger bort fra det norske folk. Likevel tror jeg ikke landet er bedre tjent med Frp i styringa. De fleste frp-stemmerne jeg kjenner begrunner sitt valg med at de ikke skjønner hva de andre partiene snakker om, "mer penger til vei" og billig brennevin er argumentasjon de skjønner. Skulle ønske vi hadde hatt et parti med distriktspolitikken til sp, høyres fornuft, og frp`s politiske ukorrekthet. En av de største truslene mot demokratiet i norge idag slik jeg ser det, er at en politiker blir halshugd av "eliten" i ap/av samt de utelukkende sosialistiske mediene om vedkommende tør uttale seg kritisk om f eks innvandrere, kvinnekvotering osv. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Alle saker har to sider, det er helt klinkende klart. Det som også er klinkende klart er hvor blottet du er for sannheten når det kommer til vei. Du sier det er bedre veier i spania, og de ikke har færre ulykker..hvor er kilden din på dette? At bedre veier ikke nødvendigvis redder liv er en ting, men å få separert begge kjørefelt med midtdeler som er ett krav for klasse A motorvei vil redde liv er dokumentert på flere hold, og bør være selvforklarende. Jeg nevner flere kilder som bekrefter at midtdeler faktisk redder liv kilde #1 midtdeler redder liv Vi ser her at midtdeler ikke bare redder noen liv, men dødsulykker blir totalt fraværende! Hvem er det som er blottet for sannheten her sier du? At ett så rimelig og enkelt tiltak på flere av strekningene vi har, er helt sinnsvakt at det ikke er på plass. I mellomtiden dør mennesker.. ------ Utslippet. Flere av veiene idag stammer helt tilbake fra da melkeruta skulle frem, og svingete, kronglete vei var ett faktum. Melkeruta måtte jo innom alle gårdene, så det er helt forståelig. Har du noen gang målt ditt forbruk på ordentlig motorvei(klasse a) kontra disse 50-60-70 sonene vi har lassevis av her i landet? Jeg trodde det var helt opplagt at utslippet gikk betraktelig ned med motorveier..Tenk på lastebilene sitt forbruk på de melkerutene vi har som veinett idag. For ikke å snakke om kø som du såvidt var inne på. Trodde virkelig det var unødvendig med kilder her, men nevner allikevel. Å heve standarden på smale og dårlige veier kan gi en dramatisk miljøeffekt, viser sintef-undersøkelse lavere fartsgrenser og bedre veier = mindre utslipp Typisk sosialist tankegang å påstå noe så hinsides som at bedre veier ikke redder liv, og heller satse på sykehus. JA TAKK begge deler! Er helt enig i at det må satses videre på sykehuset, men ikke på bekostning av noe annet. Vi er verdens rikeste land, vi har råd til det! At jeg ikke stemmer FRP betyr ikke at jeg er sosialist. Åja, du er FRP-er. Problemet med å bruke masse penger er at vi får en gigantisk inflasjon og negativ arbeidsledighet. For å unngå dette må vi importere masse arbeidkraft og vi får forsatt inflasjon, men dette vil føre til masse krimnalitet. I tillegg burde vi spare de pengene til fremtiden, og ha mye penger i statskassen fører også til en veldig høy BNP. Faktisk fører det til negativ arbeidsledighet uansett, fordi ekstra penger brukt på østeuroperere vil ikke bety at alle pengene går ut, men de kommer til å bruke det på norske goder og dermed blir det mer penger i økonomien og dette vil forsatt føre til negativ arbeidsledighet i andre yrker og en massiv inflajon. Aha, trenger du en kilde for at veiene er bedre i Spania og har flere ulykker. Herregud, spar meg. Vil du ha en kilde for at biler forurenser også? Ok, neste poeng. Det er viktig å huske på å bygge ut alle de svingete veiene i Norge blir veldig dyrt. Selv om veiene kan redde f.eks. 100 liv per år vil de enorme summene som blir brukt, være mye mer effektivt andre steder. Det er også viktig å huske på at du har bare vist at å bytte ut svingete veier redder menenskeliv, men du har ikke vist at å bygge ut motorveier redder menneskeliv. Veiene i Norge er ikke gamle som du påstår og var mye, mye værre før. Nå er det viktig å huske på at enorme summer må brukes for å utvide disse landveiene og det kan godt tenkes at å f.eks. selge kvoter vil være mye mer effektivt for å forhindre forurensing enn å bygge ut veiene. Haha, lenken din sier at CO2-uttslipene på en vei vil gå ned med 11% om man bygger ut en veien. Jeg trodde det var mye mer effektivt og allikavel støttet jeg det ikke. Husk på at bedre veier fører til mer trafikk og dermed mer forurensing. Dette betyr at effekten av å bygge ut veiene i Norge vil bety mer forurensing fordi gode viere over hele Norge vil helt klart øke bilforbruket med mer enn 11%. Å ha begge deler er ikke mulig uten å knekke økonomien. Ergo, må vi som alle andre land velge det vi synes er best. Da må vi sammenligne fordeler ved å bruke penger på et tiltak Endret 8. mars 2008 av Camlon Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Martin Kolberg:Er mer opptatt av å finne ut hvorfor folk stemmer FRP enn å opplyse folk om sitt eget parti. Hver gang jeg ser klovnen Kolberg på TV lurer jeg på hvilken tulling som lar den fyren få åpne kjeften sin. AP velgere elsker ham tydeligvis da, har sikkert noe med at han deler deres ekstreme hat mot FRP og alle som stemmer på partiet. Liker heller ikke trynet. Kolberg er reinkarnasjonen av Joseph Goebbels. Han langhåra SV fyren:Ser seriøst ut som en fordruken alkis. Kommer også stadig med sånne merklige ideer og uttalelser som ikke har rot i virkeligheten. Men det er jo dette som kjennetegner de fleste SVere. Hallgeir Langeland heter han. Beste som har skjedd SV. Huitfeldt:Hun har tidligere hatt en tendens til å være veldig masete. Liker heller ikke trynet på kjerringa. Lurer på hva hun har brukt den svære munnen sin til bortsett fra å snakke dritt.... Feminist på steroider. Passer like godt i stillingen som likestillingsminister som en pyroman passer til å være brannmann. Lenke til kommentar
Audere Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Det er ikke synd på en om man sutrer over regjeringa i luksuslandet Norge. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Problemet med å bruke masse penger er at vi får en gigantisk inflasjon og negativ arbeidsledighet. Feil. SSB la frem en rapport hvor de støttet FrP. Forslagene FrP har kommet med, ville ikke øke inflasjonen. Birger Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Problemet med å bruke masse penger er at vi får en gigantisk inflasjon og negativ arbeidsledighet. Feil. SSB la frem en rapport hvor de støttet FrP. Forslagene FrP har kommet med, ville ikke øke inflasjonen. Birger Jeg gir faen i hva du sier SSB la frem. Kan ikke du fortelle meg hvorfor det ikke vil bli inflasjon. Er ikke MRAS oppoverstigende, altså vi er i en depresjon? Mener du at ekstra forbruk ikke fører til høyere AD? Mener du at høyere AD og lavere arbeidsledighet enn den naturlige (som er negativt) ikke vil føre til at firmaer setter opp prisene? Fortelle meg hva som er galt med denne teorien, istedenfor å bruke the bandwagon, ok? http://en.wikipedia.org/wiki/Aggregate_supply Endret 8. mars 2008 av Camlon Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 SSB har alltid rett, uansett Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) SSB har alltid rett, uansett Rettelese: Det du sier SSB mener, er alltid rett. Jeg er ikke enig. Du kan absolutt misforstå SSB. Kan ikke du fortelle meg hvorfor det jeg sa og denne teorien er feil. http://en.wikipedia.org/wiki/Aggregate_supply Hvis bandwagon er det eneste argumentet du klarer å få frem burde du aldri ha uttalt deg i denne saken. Endret 8. mars 2008 av Camlon Lenke til kommentar
reverto Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Siden Fremskrittpartiets, SSB og MODAG ble nevnt. Bør FrP skryte av SSB-analysen? En stor svakhet er imidlertid at SSB kun har sett på deler av Frp sin økonomiske politikk, og ikke vurdert effekten av helheten. Selv jubler Frp over SSB sin analyse, men er det egentlig noe å skryte av?(...) I en åpen høring med finanskomiteen om Kredittmeldingen (22. mai 2006) uttalte Gjedrem: ”Om man holder seg til handlingsregelen, men bare bruker noe mer, 20-30 milliarder kr mer - [vil man] ha en umiddelbar virkning i form av et høyere rentenivå og en sterkere kronekurs, et høyere norsk kostnadsnivå.” FrP – nå også for skredderøkonomer flest FrP har levd høyt på å skjelle ut økonomer og gjøre narr av økonomiske modeller i mange år. Det er derfor morsomt at FrP nå knuger MODAG-modellen i Statistisk sentralbyrå til sitt bryst, som den store Sannhet. Enhver grunnfagsstudent i økonomi vet at hva som kommer ut av en modell avhenger av hva du putter inn av forutsetninger. Derfor er det viktig at den økonomiske politikken ikke bare baseres på modeller. De må kombineres med sunn fornuft. Det er kanskje derfor sjefen for MODAG-modellen, Ådne Cappelen ikke anbefaler å øke oljepengebruken slik FrP vil. Tvert imot sier han at det framover blir viktig å bruke mindre oljepenger enn 4%-banen.(...) FrP har lenge kunnet fremstå som et bevegelig mål i det offentlige ordskiftet. I debatter om velferd opererer de under slagordet ”Velferd er viktigst” og lover mer enn alle andre. I debatter om skatt lover de mer skattelette enn alle andre. Og når de ber SSB kjøre modell, legger de inn skattelettene, men ikke alle velferdsøkningene og vips, kommer de og vil være best på lav rente også! Innerst inne skjønner alle at dette ikke går. Anbefaler alle å søke rundt på nettet og legge seg opp sin egen mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå