Gå til innhold

tråden om den rødgrønne regjeringa

Anbefalte innlegg

Idag rant begeret mitt over etter å ha lest at selveste giske ønsker sektoravgift på dataspill.

kilde

Nå har jeg lyst å dra igang en heftig diskusjon rundt regjeringen som sitter på stortinget idag, og den retarderte tankegangen dems.

Vil begynne med å nevne en av mine hjertesaker, nemlig veinettet.

Vei og samferdsel

Veinettet i verdens rikeste land er jo til å grine av, for å si det rett ut..Hvor mange må virkelig dø på europaveiene her til lands før noe blir gjort? Selv kommer jeg fra sørnorge, og det er stadig vekk ulykker på e39 og e18..de såkalte "motorveiene" som har fartsgrenser helt ned i 40 hvor to trailere ikke en gang kan passere hverandre.. Så snakker de om miljøet, "vi kan ikke ha bedre veier for da kjøre folk mer" men herregud da, våkn opp! Bedre veier, vil da for svingende minske utslippet. Færre vil dø, bli invalide og det vil koste staten mindre. Har lest, men dessverre ikke kilden her og nå, men tall opp mot 30mill for ei dødsulykke på veiene, og da tør jeg ikke tenke hvor mye invaliditet koster. Hvem betaler? jo oss skatteytere..

ektepar myrdet av staten

28åring død på e39

Her er 2 dødsulykker, og ja det er mange flere..men som en start. At de som står ansvarlig bak veinettet får sove om natta, klarer ikke jeg å forstå. Jeg trekker det så langt som å kalle det mord. Midtrabatt er en nødvendighet, og er en rimelig måte å redde liv på før firefelt er på plass. Men regjeringen gir tydeligvis igjen totalt blaffen i om menneske liv går tapt.

Jeg kan gjerne betale bompenger for å få bedre veier, men når langt over halvparten av alle avgifter som kommer inn fra "vei", blir under halvparten faktisk brukt på vei?! jeg som bileier er da for søren ikke interessert i å betale for kollektiv transporten..

engangsavgiften, veiavgiften, omregistreringsavgiften, bensin og diesel avgiften, moms på det hele (verksted, deler osv)

Hva må egentlig til for at noe skal skje her til lands? Hvor mange flere mennesker må lide, og i verste tilfelle dø for at staten "innbiller" seg de sparer penger med å ikke bygge ut ordentlige motorveier på f,eks e18 og e39. Tenk på familie som sitter igjen etter å ha mistet noen på veien..det må være grusomt, og bare pga den forbannade regjeringa skal spare penger. Det er på en måte takka, her jobber vi stort sett alle mann og yter skatt, og ikke minst haugevis med avgifter. Vi betaler for masse til veiene, men ingenting blir gjort..alt bare forfaller. Regjeringen driter tydeligvis i sikkerheten vi skal ha fra og til jobb, besøke familie. Staten gir en lang marsj i sikkerheten på veinettet, det har de jo vist i alle år. For å få inn utgiftene staten har med dødsfall og ulykker langs veiene, kommer UP inn i bildet. Jo vi har jo som de aller fleste vet en haug med 60soner langs "motorveiene"

Her finner vi UP'en, og de håver inn hundrevis av millioner.

15førerkort beslag på 4timer

Er det bare meg som er sinna?

Endret av pralinaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja! For Norge ligger helt i ruiner,masse arbeidledige og masse fattige. Hvor skal dette ende?

Og det var det jeg mente? Så om vi ville ikke få det bedre med andre folk som styrte? Ett sosialistisk syn fungerer aldri for en kapitalistisk stat. Fungerte og var nødvendig etter krigen, men i dag, hell no!

Birger :)

Lenke til kommentar
Man må jo være rett og slett skutt om man virkelig tror at den regjeringen som sitter nå gjør noe godt.

Birger :)

Helt enig med deg! Kanskje denne tråden kan bidra til at flere vil gå for en borgerlig regjering neste gang? Nå syns jeg folk må se å våkne opp fra drømmen om det flotte liv i norge..Vi kunne hatt det adskillig mye bedre, og alle har muligheten til å påvirke allerede til neste år. Ut med giske og stoltenberg som bare sitter med fingern trødd i ræva, og melker penger av oss fattigfolk. Vi lar oss lure gang på gang, de lover gull og grønne skoger..men løftene blir stadig vekk brutt.

Se hva som skjer med sykehusene, og det sinnsvake underskuddet. Hvem må betale for det? Jo tipp ei gang.. egenandelen må betydelig opp

Lenke til kommentar

Ohhh, en mulighet for å slenge dritt.

Det som plager meg mest er persongalleriet og da spesielt folka fra AP og SV.

Trond Giske:

Mistet i gulvet som barn og har som et resultat en hodeform som ser totalt unormal ut. Også hater han en av mine stor hobbyer, nemlig poker. At folk kan spiller bort gård og grunn på lotto, keno, flax lodd og oddsen er tydeligvis mye bedre enn at en gjeng samles å få utløp for konkuranse innstinktet og litt sosial hygge. Hadde han satt av litt tid for å sette seg inn i hobbyen til over 200000 nordmenn så hadde han forstått at det er mulig å legalisere poker som ikke er avhengighetskapende. Men han ble som sagt mistet i gulvet som barn, kan ikke kreve all verden av fyren heller.

Martin Kolberg:

Er mer opptatt av å finne ut hvorfor folk stemmer FRP enn å opplyse folk om sitt eget parti. Hver gang jeg ser klovnen Kolberg på TV lurer jeg på hvilken tulling som lar den fyren få åpne kjeften sin. AP velgere elsker ham tydeligvis da, har sikkert noe med at han deler deres ekstreme hat mot FRP og alle som stemmer på partiet.

Liker heller ikke trynet.

Jens Stoltenberg:

Broilernes konge. Arrogant maktsyk person, ligger vel i slekta. Så er han litt for flink til å ikke svare på spørsmål. Når en politiker ikke svarer på et direkte spørsmål men heller legger ut om hvor flink han er/dårlig andre er så burde han seriøst få tungen kappet av. Men dette kjennetegner jo nesten alle politikere, Stoltenberg er bare mye flinkere enn de fleste.

Halvorsen:

Barnehagetante som finansminister. Naivitetens dronning!

Han langhåra SV fyren:

Ser seriøst ut som en fordruken alkis. Kommer også stadig med sånne merklige ideer og uttalelser som ikke har rot i virkeligheten. Men det er jo dette som kjennetegner de fleste SVere.

Huitfeldt:

Hun har tidligere hatt en tendens til å være veldig masete. Liker heller ikke trynet på kjerringa. Lurer på hva hun har brukt den svære munnen sin til bortsett fra å snakke dritt....

Det er uansett noe som SER galt ut med de fleste representantene fra SV og AP. Det er noe med trynefaktoren i kombinasjon med all dritten de klarer å lire av seg. Kanskje hele bunten har dårlig karma etter mange år med usannheter? Hva vet vel jeg.

Jeg likte heller aldri trynet til Valla, hun såg ut som en halvgal kommunist og det er vel det hun er også.

SP er en fin gjeng. Litt for glad i bønder bare ;/

Lenke til kommentar
Ohhh, en mulighet for å slenge dritt.

Det som plager meg mest er persongalleriet og da spesielt folka fra AP og SV.

Trond Giske:

Mistet i gulvet som barn og har som et resultat en hodeform som ser totalt unormal ut. Også hater han en av mine stor hobbyer, nemlig poker. At folk kan spiller bort gård og grunn på lotto, keno, flax lodd og oddsen er tydeligvis mye bedre enn at en gjeng samles å få utløp for konkuranse innstinktet og litt sosial hygge. Hadde han satt av litt tid for å sette seg inn i hobbyen til over 200000 nordmenn så hadde han forstått at det er mulig å legalisere poker som ikke er avhengighetskapende. Men han ble som sagt mistet i gulvet som barn, kan ikke kreve all verden av fyren heller.

Enda ett tema som absolutt bør sees nærmere på, nemlig poker. Hvorfor i svarte granskogen skal ikke folk få BESTEMME SELV om de vil spille poker sammen med en vennegjeng. "jo men de kan da bli avhengige".. Det vil da for faen alltid være noen her som spiller fra seg hus og bil, men da kan da ikke gå ut over oss "normale" ?

Bare se etter spilleautomat forbudet kom, nå er det NRK og staten som tjener, for nå selges det flaxlodd og keno som aldri før!

Konklusjonen er altså, giske og den pengekåte gjengen gir en lang marsj i folket, de er kun ute etter penger, og vil ikke dele med verken rødekors eller lokale foretak.

Lenke til kommentar

"Enda ett tema som absolutt bør sees nærmere på, nemlig poker. Hvorfor i svarte granskogen skal ikke folk få BESTEMME SELV om de vil spille poker sammen med en vennegjeng."

Fordi jeg ikke skal bruke mine skattepenger på å hjelpe folk som har spilt bor hus og penger på poker.

Endret av Majestixx
Lenke til kommentar
Hadde vært litt spennende å sett hva som hadde skjedd med Norge om FrP kom til makta.

..eller, egentlig ikke. Håper jeg aldri får oppleve det.

Det vil vi nok mest sannsynlig aldri få oppleve heller, men i en kombinasjon med høyre tror jeg de kunne fått igang mye av det som mangler idag, men selvfølgelig på bekostning av andre ting. Hva med å skjære ned på alle utlendingene, og ta vare på de gamle som har jobba og slitt ræva av seg i alle år, og nå sitter på minstepensjon, og såvidt har råd til en kopp kaffe?

For å være helt ærlig syns jeg det er trist at eldre mennesker sitter hjemme og må fryse,sulte, ja rett og slett ha det jævlig mens det pøses ut penger iform av trygd,stønader, og bistand til innvandrere. jeg er helt åpen for innvandring, og ja det er en nødvendighet. Men gjør som kina, kommer de seg ikke i arbeid så ryker de ut. Vi kan ikke ha flere statsstipendiater her til lands, de er det nok av. Vi trenger folk som kan tilføre, ikke suge.

Lenke til kommentar
"Enda ett tema som absolutt bør sees nærmere på, nemlig poker. Hvorfor i svarte granskogen skal ikke folk få BESTEMME SELV om de vil spille poker sammen med en vennegjeng."

Fordi jeg ikke skal bruke mine skattepenger på å hjelpe folk som har spilt bor hus og penger på poker.

Den tankegangen din må jeg ærlig si jeg misliker sterkt. Det vil alltid være mennesker i ett samfunn som vil ha problemer, narkomane, spillavhengige osv.

Hvor myr penger tror du er brukt på å faktisk sette disse reglene mot poker? Har du tenkt på det? Hadde de bare legalisert i utgangspunktet, hadde staten kunne TJENT penger i form av moms på spillebuler f,eks. La oss da ta en del av denne kaka til nettopp dette, støtte til avhengiget. Se tilbake på spilleautomatene, det var haugevis som var avhenig, som forresten nå bruker pengang på nrk og keno.

Jeg misliker den nulltoleransen..

Lenke til kommentar

Til dere som tydeligvis hevder at konservativ eller populistisk politikk er et så veldig mye bedre alternativ; reiser dere mye? Har dere virkelig oppholdt dere i de land som dere mener er så veldig mye bedre enn vårt eget? Har dere virkelig dykket ned i samfunnsstrukturer i andre land og sammenlignet det vi har kontra disse landene?

Jeg er så jævlig møkka lei denne sytete udugeligheten som pippler frem i tid og utide. Det er greit å være helt uenig i det som blir gjort i et samfunn, men når man ikke engang velger å bruke en kalori på å komme på konstruktive løsninger på gitte samfunnsproblemer, så er man som pollen for vinden. En lettvekter med andre ord.

Så isteden for å rakke ned på en regjering og nærmest kreve at andre skal komme inn å finne opp et hittil ukjent type krutt, hvorfor heller ikke ta et tak selv? Jeg tror det er det som er problemet her. Folk har blitt så ideologiløse at de setter seg ned i en dyp stol og nikker bekreftende hver gang det er en eller annen i opposisjon som lyser med lommelykt på en sak som allerede er ute i fullt dagslys. Skal vi få utvikling som passer med intensjon, satsning og drømmer så må vi snart, alle som en, ta et felles tak. Konstruktivitet er derfor et nøkkelord jeg har lyst til å berike låste mennesker med i dag, en lørdags morgen. Fortsatt god natt og ikke minst, fortsatt god helg.

Lenke til kommentar

Du er tydeligvis en "Trond Giske" type som tror at man spiller bort hus og bil ved å spille pokerturneringer med venner. Setter 50 personer seg ned en gang i uka og har en innsats på 500kr så bruker man en del år på å spille bort hus og bil, dette er da gitt at man ikke kommer i pengene i løpet av 100 turneringer. Turneringspoker legalisert på den rette måten skaper ikke avhengighet. Om noe så vil en legalisering stjele brukere fra nettpoker og føre til mindre avhengighet og du slipper å kaste bort dine sårt opptjente skattepenger. Sett et tak på innsatsen, gi klubber dispensasjon til å kjøre x antall turneringer i måneden osv.

Blir nok andre boller når vi skifter regjering i 2009.

Men for å bruke din egen argumentasjon. Kanskje vi skal forby alkohol og biler fordi du ikke vil bruke skattepengene dine på mennesker som har blitt skadet pga en fyllekjører eller på tiltak for å hjelpe mennesker med alkoholproblemer. Vi bør vel heller ikke bruke penger på folk som har havnet i rushelvete heller.

Å være opplyst må sikkert være fint....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...