Gå til innhold

God, rolig musikk som passer min smak til kveldene?

Reeve

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hører på det meste av musikk egentlig, kanskje med unntak av skikkelig heavy-metal. Om kvelden syntes jeg det er utrolig avslappende å høre på noe litt rolig musikk med litt stemning, og trenger derfor en god del slike sanger så jeg kan få litt variasjon.

Lister opp de sangene jeg liker som kveldsmusikk under, så dere kan forstå litt mer av hva jeg er ute etter :)

Johnny Cash - I Hung My Head

Johnny Cash - The Man Comes Around

CCR - Have You Ever Seen The Rain

Jeremy Kay - Have It All

The Beatles - Imagine

The Beatles - Yellow Submarine

The Beatles - Lemon Tree

The Beatles - Yesterday

Green Day - Time Of Your Life

Bruce Springsteen - Walking In Memphis

U2 - With Or Without You

Roger Alan Wade - If You're Gonna Be Dumb

Foo Fighters - Kung Fu Fighting

Don McLean - American Pie

Era - Ameno

Det var vel en god del av de. Som dere ser, så er det veldig variert, men jeg syntes at det de har til felles er at de er avslappende, selv om ikke alle har like rolig tempo.

Uansett, flere sanger som kan passe inn i samme kategorien? :)

Takker på forhånd for all hjelp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... personlig hører jeg mest på en del tyngre musikk enn det du ser ut til, men en gang iblandt setter jeg på noe fra spillene til Rareware. Du finner alle låtene under "Mp3 files" på nettsiden dems her, helt lovlig. ;)

Kanskje ikke akkurat det du er ute etter, men hvis du har spillt spillene vil du kanskje få noen gode minner mens du lytter. Mye av det er ihvertfall god musikk å sovne til. :thumbup:

edit: leif

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Vil anbefale albumet Tea for the tillerman med Cat Stevens. Lou Reed er også veldig bra, spesielt Transformer-albumet. Sjekk også ut Steely Dan, her er det MANGE album å velge i, men de fleste sangene har den samme rolige stilen.

Lenke til kommentar

Først: «Walking in Memphis» er det Marc Cohn, ikke Bruce Springsteen, som har. «Imagine» ble ikke fremført av The Beatles, men av Beatles-medlemmet John Lennon.

Siden jeg først skriver her i tråden får jeg vel også svare på spørsmålet. :) Sjekk ut Joe Purdys selvtitulerte debutalbum. Det er ikke så lett å få tak i på CD, men det kan kjøpes på iTunes og mange av låtene ligger på iLike. Dersom jeg skal anbefale en enkeltlåt, må det bli «Mary May & Bobby». Ren manna for sjelen.

Ellers kan du jo sjekke ut Warren Zevons fantastiske Excitable Boy-album fra 1978. En av de beste låtskriverne noensinne sitt klart beste album. Hør spesielt «Werewolves of London». Andre tips:

Mark Knopfler med Emmylou Harris - Is This Goodbye?

Chris Rea - Stainsby Girls

Tom Waits - Tom Traubert's Blues

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve med Pink Floyd: Shine on you crazy diamond, Echoes, Interstelar overdrive og mye av det andre de har laget (men her vil jeg anbefale hele album istedenfor enkeltlåter), Ps: Imagine er en låt av John Lennon som soloartist og Lemon Tree er ikke en låt som har noe med The Beatles å gjøre. (Jeg husker ikke hvem som har den).

Lenke til kommentar
Edit: Long as I can see the light

Ooh, perle!

Sleng med Walk on the Water, også av Creedence.

Ellers:

Bruce Springsteen, seeger sessions

Sigur Ròs, alt.

Damien Rice

Ray LaMontagne

kelly family :p

Om noen vet hvordan jeg kan lage tekstfil av kvelds-playlisten min(m3u), skal du få mange gode tips. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...