Gå til innhold

Smaken av Vann

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lagt merke til nesten uansett hvor du drikker det, så er det en liiiten ukjent bismak i vannet.

Hvordan vil DU beskrive denne smaken? Smaken av vann?

Hvor synes du det smaker best?

Selv synes jeg vannet i springen på badet er det beste :thumbup:

Jeg synes det smaker.. Forfriskende.

I skrivende stund kommer jeg ikke på noe bedre å si enn det.

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egnetelig så er smaken på vannet ikke så stor, vannet hjemme er kjempegodt. Vet ikke hvorfor, men det er bare noe jeg syns.

Vannet på skolen smaker ikke godt smaker surt, selv om vi har sånn vannautomat som renser vannet så smaker det dritt uannsett.

Lenke til kommentar

Tror jeg aldri har smakt rent H2O, som regel er det ulik mineralsammensetning som utgjør forskjellene i smak, har bestandig syntes at Farris har smakt litt for salt. I byene er vel springvann tilsatt klor, synes det ikke smaker bra.

Når jeg tenker over det så tror jeg jaggu Vivatap Naturell kjøpes i morgen, må nok kanskje ineistere i et filter etterhvert :hmm:

Lenke til kommentar

Ingenting er som vann rett fra en bekk i skauen. Vann fra springen er kun brukbart på trening eller hvis man er jævlig tørst og har så dårlig samvittighet for at man har brukt cola som tørstedrikk altfor mye i det siste at man bare ha noe sunt i stedet.

Lenke til kommentar
Ingenting er som vann rett fra en bekk i skauen. Vann fra springen er kun brukbart på trening eller hvis man er jævlig tørst og har så dårlig samvittighet for at man har brukt cola som tørstedrikk altfor mye i det siste at man bare ha noe sunt i stedet.
MHM :yes: !

Er helt enig med deg i det der. Ingenting er som vann fra bekken. Ingenting slår det! :w00t:

Lenke til kommentar

Ja! Vannet fra baeet smaker best! Og det blir alltid kaldest. Det er så godt når man er skikkelig tørst.

Når jeg skal ha saft går jegtil badet, og mamma spør hva jeg skal med saft flaska og koppen inn på badet :p Sier at vannet på badet smaker best, og da ser mamma rart på meg når jeg går til kjøkkenet først for og hente kopp og saftflaske. Og det er jo en spring der.

Lenke til kommentar
Rent vann smaker etter min mening rumpe, og det er nok ikke bare min mening.

Vann med diverse stein og annet grums er derimot helt fortreffelig.

Haha! godt sagt :wee:

Enig der og. Skulle prøve Bonaqua en gang.. (no offence!), men jeg trodde jeg skulle spy. Overdriver selvsagt litt nå, men det var for å få frem poenget mitt.

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

Vann fra offentlige vannverk (og private for den saks skyld) skal ha to barrierer mot bakterier og andre ulumskheter. Som regel er dette en kjemisk (klor og evt. lut), og. f.eks. UV-bestråling eller filtrering. Filtrering gjennom sand/antrasitt blir mye brukt, men etter hva jeg har hørt vil dette om ikke lenge være godkjent som barriere.

Dersom kildevannet er bra (lite bakterier) blir det tilsatt like klor, dette smaker man ikke.

Andre steder med dårligere vannkvalitet lukter det omtrent svømmehall når man tapper vann..

:)

Lenke til kommentar

Penn & Teller gjorde en "Bullshit"-episode om dyrt flaskevann (sendt på tv2(?) forleden) der alt vannet var det samme fra hageslangen i bakgården til restauranten som solgte vannet. De hadde satt opp en Taffelvann-meny, faktisk. Resultatet var forbløffende. Folk kjente forskjell fra flaske til flaske, og kunne til og med beskrive de forskjellige egenskapene for de ulike "merkene". Stilig. Ble flau av å være menneske.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...