Gå til innhold

Stdentboliger i Oslo - Diskuter her!


Anbefalte innlegg

Jeg fikk svar to dager etter at jeg søkte. Mulig jeg var heldig? Jeg vet i hvert fall at søknadene blir behandlet fortløpende, så det er vel egentlig førstemann til mølla. Du blir prioritert forskjellig, alt etter om du er intern søker; "ny" student eller bor utenfor Oslo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå begynner denne tråden å bli intr.

 

Skal kanskje flytte til oslo (spørs om jeg kommer inn)

å tenker på kollektivt.

 

Noen bra?

Hvordan går man frem for å leie ol?

-Pris vs hybel med en kjent?

 

Jeg får jo ikke svar før om 2-3mnd om jeg kommer inn på høyskole, uni. Blir det da vanskelig å skaffe et sted å bo?

Endret av TanglewoodD
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fra SiO sine sider: "Kommer du likevel ikke inn på ønsket studiested, sier du enkelt opp kontrakten umiddelbart ved å gi oss kopi av avslagsbrevet fra Samordna opptak, innen en uke etter at du har mottatt det."

 

Hva hvis man skriver kontrakt for hybel for så å omrokkere valgene slik at studier i Oslo ikke er på førstevalg? Kan man da si opp kontrakten på hybelen umiddelbart etter inntaket er klart, og da få igjen depositumet? Jeg har fått tildelt hybel nå, men er usikker på om jeg vil studere i Oslo.

Lenke til kommentar

Ved et tidspunkt må du gjøre et valg om hvor du skal studere. For så å finne bolig og flytte dit. Oslo er et bra sted å studere, det er ikke noen grunn til å tvile. Hvis man får en dårlig studentbolig når man først flytter hit blir man prioritert før alle andre når man søker på nytt.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

"Neste år", mener du da neste semester? Jeg har fått tilbud for å flytte inn i ny studentbolig 1. juni, men dette er da intern flytting så mulig de ikke har sendt tilbud til nye innflyttere i det siste, vanskelig å vite.

 

Jeg er ganske sikker på at de sender ut tilbud fortløpende, men på noen boliger er det selvfølgelig lengre ventetid enn på andre, og da må du også vente lengre på svar. Det har også mye å si om du velger å søke innflytting i juni-juli eller i august.

Lenke til kommentar

Noen som vet om de har begynt å dele ut studentboliger for neste år? Noen som eventuelt har fått et tilbud?

 

Tror det er vanlig at man får svar ca. 2 mnder før man vil flytte inn, om de har ledige boliger såklart.

 

Søkte selv i februar, og har ikke fått noe svar enda:)

Lenke til kommentar

Studentboligene på Kringsjå anbefales ikke, har ikke bodd der personlig, men etter å ha festet der noen ganger så må jeg innrømme at disse hadde relativt lav standard.

 

Per dags dato holder jeg til på BSN i Nydalen rett ved siden av BI, og er storfornøyd. Utrolig sosialt hvis du tørr å si hei til noen, og utrolig fin beliggenhet mtp omgivelsene og kvaliteten på kompleksene. Noe negativt med vaskesystemet og mye bråk (musikk) de kveldene det er festdager (torsdag, fredag, lørdag og noen ganger mandager), men dette blir som regel slått ned på av vakter hvis de er i området.

 

Med andre ord kan BSN anbefales sterkt.

Lenke til kommentar

Jeg kan også fortelle litt om BSN, som står for Boligstiftelen Nydalen. Her kan man velge om man vil bo i singelleilighet, dele leilighet med en annen, dele leilighet med tre andre eller en såkalt famlieleilighet, som er en 2-roms. Leilighetene er for BI-studenter, og ligger bare et par minutter unna skolen. Ligger også få minutter unna Storo Storsenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...