Muzungu Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg fikk svar to dager etter at jeg søkte. Mulig jeg var heldig? Jeg vet i hvert fall at søknadene blir behandlet fortløpende, så det er vel egentlig førstemann til mølla. Du blir prioritert forskjellig, alt etter om du er intern søker; "ny" student eller bor utenfor Oslo. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Aha, burde jeg gidde å ta kontakt med dem og høre? Jeg er ny student som ikke kommer fra Oslo, betyr det at jeg ikke blir prioritert? Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Nei, det betyr snarere at du blir prioritert. Folk fra Oslo kan jo i verste fall bo hjemme. Har du søkt i august, jeg får min i juli. Det koster en ekstra måned med husleie, men mye lettere å få bolig da. Lenke til kommentar
spiderpig123 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Henger meg på her. Har søkt studentbolig hos OAS, i og med at jeg skal gå på HIO til høsten. Noen som har erfaringer med boliger derfra? Noen som vet noe om besvarelsestid på søknad? takker på forhånd for svar:) Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Nå begynner denne tråden å bli intr. Skal kanskje flytte til oslo (spørs om jeg kommer inn) å tenker på kollektivt. Noen bra? Hvordan går man frem for å leie ol? -Pris vs hybel med en kjent? Jeg får jo ikke svar før om 2-3mnd om jeg kommer inn på høyskole, uni. Blir det da vanskelig å skaffe et sted å bo? Endret 10. mai 2010 av TanglewoodD Lenke til kommentar
Stina. Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Fra SiO sine sider: "Kommer du likevel ikke inn på ønsket studiested, sier du enkelt opp kontrakten umiddelbart ved å gi oss kopi av avslagsbrevet fra Samordna opptak, innen en uke etter at du har mottatt det." Hva hvis man skriver kontrakt for hybel for så å omrokkere valgene slik at studier i Oslo ikke er på førstevalg? Kan man da si opp kontrakten på hybelen umiddelbart etter inntaket er klart, og da få igjen depositumet? Jeg har fått tildelt hybel nå, men er usikker på om jeg vil studere i Oslo. Lenke til kommentar
operg Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg sendte en mail for en stund siden og spurte om det samme, og fikk som svar at "hvis du ikke kommer inn" er det OK. Dette tolker jeg som at hvis du endrer på rekkefølgen på valgene dine på SO, er det IKKE en akseptabel grunn. Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Ved et tidspunkt må du gjøre et valg om hvor du skal studere. For så å finne bolig og flytte dit. Oslo er et bra sted å studere, det er ikke noen grunn til å tvile. Hvis man får en dårlig studentbolig når man først flytter hit blir man prioritert før alle andre når man søker på nytt. Lenke til kommentar
Hei8787 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Noen som vet om de har begynt å dele ut studentboliger for neste år? Noen som eventuelt har fått et tilbud? Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 "Neste år", mener du da neste semester? Jeg har fått tilbud for å flytte inn i ny studentbolig 1. juni, men dette er da intern flytting så mulig de ikke har sendt tilbud til nye innflyttere i det siste, vanskelig å vite. Jeg er ganske sikker på at de sender ut tilbud fortløpende, men på noen boliger er det selvfølgelig lengre ventetid enn på andre, og da må du også vente lengre på svar. Det har også mye å si om du velger å søke innflytting i juni-juli eller i august. Lenke til kommentar
Quaric Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Noen som vet om de har begynt å dele ut studentboliger for neste år? Noen som eventuelt har fått et tilbud? Tror det er vanlig at man får svar ca. 2 mnder før man vil flytte inn, om de har ledige boliger såklart. Søkte selv i februar, og har ikke fått noe svar enda:) Lenke til kommentar
DMN Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Studentboligene på Kringsjå anbefales ikke, har ikke bodd der personlig, men etter å ha festet der noen ganger så må jeg innrømme at disse hadde relativt lav standard. Per dags dato holder jeg til på BSN i Nydalen rett ved siden av BI, og er storfornøyd. Utrolig sosialt hvis du tørr å si hei til noen, og utrolig fin beliggenhet mtp omgivelsene og kvaliteten på kompleksene. Noe negativt med vaskesystemet og mye bråk (musikk) de kveldene det er festdager (torsdag, fredag, lørdag og noen ganger mandager), men dette blir som regel slått ned på av vakter hvis de er i området. Med andre ord kan BSN anbefales sterkt. Lenke til kommentar
_student Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Jeg kan også fortelle litt om BSN, som står for Boligstiftelen Nydalen. Her kan man velge om man vil bo i singelleilighet, dele leilighet med en annen, dele leilighet med tre andre eller en såkalt famlieleilighet, som er en 2-roms. Leilighetene er for BI-studenter, og ligger bare et par minutter unna skolen. Ligger også få minutter unna Storo Storsenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå