Pus_1808 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Dette er tråden for alle som bor i studentboliger, har bodd i en, skal bo i en en gang i fremtiden, eller har et eller annet å si om studentboliger. La oss begynne med et relativt enkelt spm., men som sikkert har ganske mange svar: Hvilke studentboliger i Oslo er best? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Såvidt jeg vet, er det greit så lenge man holder seg unna Bjerke, Kringsjå (Sogn?) og Anker Studentboliger. Som en regel blir ofte de minst sentrale studentboligene ofte fylt med masse ikke-studenter, med mindre de ligger tett opptil et lærested. Bjerke faller innenfor denne kategorien. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Andre erfaringer rundt Kringsjå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Etter litt googling fant jeg dette: Kringsjå: Ligger i samme område som fjellbirkeland. Både fjellbirkeland og kringsjå har i alle fall tidligere vært kjent for et stort internasjonalt miljø fordi det er såpass billig og bo der. Yrende studentliv der oppe, med blant annet en studentpub hvis jeg ikke husker helt feil. Kringsjå: Ved siden av fjellbirkeland. Har vært der noen ganger. Var veldig slitent! Og ikke spesielt koselig. Høyblokker. Jeg har oppfatning av at Kringsjå er helt greit å bo på. Hvis du ikke kjenner noen i Oslo så kan en kvartett på kringsjå være tingen. Kjenner noen som bor i en kvartett og er kjempe god venn med de andre som bor i kvartetten. Nyopppussa er de også. T-bane rett ned til byen. Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 De mest populære studentbyene er ikke overraskende de nyeste og sentralt beliggende. Den ombygde siloen på Grünerløkka er kjempepopulær, og det samme gjelder Pilestredet Park studenthus. Et annet populært alternativ er gigantprosjektet som BI-studentene førte opp for noen få år siden i Nydalen. Nytt og bra, men litt dyrt. Det er åpent for alle som er medlem av SIO. Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Noen som vet noe om Vestgrensa studentby? Vanskelig å få plass der? Bråkete? Lenke til kommentar
LillaGubben Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 *Opp* jeg skal flytte til Vestgrensa om et par måneder, noen med erfaringer derfra? Lenke til kommentar
bartimeus25 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hei , er det noen som har erfaringer med studentboliger i Ås ved Universitetet for miljø- og biovitenskap (UMB)? Lenke til kommentar
bartimeus25 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Er det ingen som gidde svare? Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Kanskje ingen har erfaringer å dele? Selv bor jeg i den nyoppussete blokken på Kringsjå. Trives veldig. Kort vei til t-bane, butikk, Sognsvann og Blindern. Kjempehyggelige folk og aldri bråk. Hvertfall i oppgangen min. *Opp* jeg skal flytte til Vestgrensa om et par måneder, noen med erfaringer derfra? Vestgrensa har egen gruppe på facebook hvor man kan stille spørsmål og liknende. Lenke til kommentar
operg Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Fikk tilbud på hybel på Sogn studentby i dag, under 14 dager etter jeg søkte. Positivt overrasket over behandlingstiden, men det er ærlig talt litt drøyt å sende ut kontrakter i påsken - har nå én dag å bestemme meg på. Hva skjer med depositumet hvis man ikke får studieplass i Oslo eller man ombestemmer seg (skal i utgangspunktet til Trondheim, men søkte også hos SiO for sikkerhets skyld) før man får hybelen? Endret 3. april 2010 av operg Lenke til kommentar
operg Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 *bump* Fikk svar fra SiO at hvis man framviser bevis på at man "ikke kom inn på" UiO ("ønsket studiested"), trenger man ikke å betale noe leie. Men hva hvis man ombestemmer seg før 1. juli og flytter UiO ned fra 1. plass på Samordnet Opptak? Må man betale 0, 1 eller 2 måneders leie og hva skjer med depositumet? Noen som vet? Lenke til kommentar
kilimanjaro Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Er det noen som vet om mulighetene for å få studentbolig i Oslo, dersom man har familien sin boende i Akershus eller Oslo? Vet at vi som bor her kommer nederst på prioriteringslisten, men er det vanligvis slik at vi likevel kan få bolig, dersom vi søker tidlig? Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Jeg har fått hybel/studentbolig på Bjølsen gjennom SiO. Noen som holder til der? Synspunkter? Ganske nær BI, og relativt nytt og billig – som var hovedgrunnene til at jeg valgte dem. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Jeg skal (forhåpentligvis) bo i Oslo fra september og ut november. Er det noen som vet om noen steder som leier ut møblerte hybler i et slikt kort tidsrom? Jeg skal ikke studere i Oslo. Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Er det noen som vet om mulighetene for å få studentbolig i Oslo, dersom man har familien sin boende i Akershus eller Oslo? Vet at vi som bor her kommer nederst på prioriteringslisten, men er det vanligvis slik at vi likevel kan få bolig, dersom vi søker tidlig? Hvis du kan flytte inn før studiestart, dvs så tidlig som mulig er det lettere å komme inn. Studenter som flytter langveisfra venter ofte med å flytte inn til rett før studiestart. Hvis du kan flytte inn før dem blir du prioritert. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg søkte i januar om studentbolig hos SIO. Jeg har nå logget meg inn på "Min Side" på SIO sine nettsider men jeg kan ikke finne noe sted at jeg har søkt. Noen som vet hvor jeg kan finne det? Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Send en mail til SiO. De svarer som regel veldig fort. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Noen som vet når man kan forvente svar? Har de "trekning" i sommerferien eller noe sånt? Er vel over 3 uker siden jeg har søkt nå Lenke til kommentar
operg Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 De sender ut hele tiden, jeg fikk svar 2 uker etter at jeg sendte min søknad (selv om jeg endte opp med å takke nei til tilbudet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå