sidesprang Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hei, har et problem med pcen min. Den viser ikke bilde til projektoren, tven eller en ekstern skjerm. Hovedkortet har integrert skjermkort som heller gir noe bilde. Når pcen slås på går alle vifter rundt(skjermkort har kjøleribbe så vet ikke om det funker). Hovedkortet lager ingen av de vanlige feilmeldingslydene ved oppstart, den suser å går som normalt. Jeg burde vel har forsøkt med bytting av komponenter for å finne ut hva som var galt, men jeg har ikke tilgang noe særlig. Så tenkt jeg skulle spørre dere om hjelp først. noen som vet hva som er galt, eller hva jeg kan prøve ? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Bare for å sjekke: Har du en 'vanlig' skjerm som du får bilde på ? Hvis ikke: Prøv å resette BIOS, siden det er integrert gfx. Litt 'long shot', men det kan være det vil løse problemet. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
sidesprang Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Bare for å sjekke:Har du en 'vanlig' skjerm som du får bilde på ? Hvis ikke: Prøv å resette BIOS, siden det er integrert gfx. Litt 'long shot', men det kan være det vil løse problemet. Mvh, Beej80 får ikke bilde på vanlig skjerm nei. noen farer ved å resette bios? ikke så glad i å tukle med den Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Nei, det skal ikke være noen farer forbundet med det. Dte anbefales jo å resette BIOS'en før man setter sammen systemet første gangen. Det som skjer er at den går tilbake til factory default settings som er så nært idiotsikkert som man kommer. Slå av maskinen, ta ut strømkabelen, finn manualen til hovedkortet og følg metoden derfra Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
sidesprang Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Nei, det skal ikke være noen farer forbundet med det. Dte anbefales jo å resette BIOS'en før man setter sammen systemet første gangen. Det som skjer er at den går tilbake til factory default settings som er så nært idiotsikkert som man kommer. Slå av maskinen, ta ut strømkabelen, finn manualen til hovedkortet og følg metoden derfra Mvh, Beej80 da prøver jeg det. Takk for hjelp så langt i alle fall. kommer vel tilbake hvis jeg gjør noe galt eller det ikke funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå