Gå til innhold

Ubuntu på Virtual PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google er din venn...

 

En god mulighet er og laste ned Vmware player, som er gratis og deretter laste ned en Ubuntu ferdig installert som virituellt installert OS på en virituell harddisk. Man finner disse feks på mininova... Eller feks skaffe seg Vmwork station, laste ned en ISO fil og lage sin egen isntallasjon.

Lenke til kommentar

Virtualbox

 

 

 

er nok det absolutt enkleste både å få tak i å bruke til å installere ubuntu eller andre os med. Ikke alt det maset det er for å laste ned vmware, med registrering og sånt heller. 

 

 

 

Andre som opplever at hvis man har satt inn en link så går det ikke å trykke space engang uten at linken "fortsetter" (i mangel av en bedre forklaring) så man må bytte til neste linje for å skrive vanlig igjen?

Lenke til kommentar

Senest i går fikk jeg det for meg å teste vmware, og det funker supert. Dog sitter på vmware server og ubuntu-server, bridged network så har jeg en fin apache test server med samba overføring.

 

Visst du søker i Virtualization hos ubuntuforums.org finner du også en del

Endret av nAD
Lenke til kommentar
Nei. jeg har Virtual PC installert, jeg har ikke tenkt å installere noe annet!
Med den holdningen får du ikke mye gjort heller. Microsoft Virtual PC har fortsatt elendig støtte for alt annet enn Windows, både som gjest og vert.

 

Pr. dags dato er nok GPL-lisensierte VirtualBox blandt de beste alternativene om man skal bruke andre operativsystemer enn Windows.

 

Her er en artikkel om å bruke Linux i VirtualPC2007:

http://www.linux.com/feature/60742

Ikke så alt for avskrekkende, men han hadde fortsatt en del unødvendige problemer. Dessuten brukte han mye mer tid på det enn han ville gjort med f.eks. VirtualBox.

 

VirtualPC har vissnok heller ikke USB-støtte.

Lenke til kommentar

Men jeg skal jo installere Ubuntu, derfor valgte jeg denne delen av forumet. (Og det vil jo også kanskje virke i Wine?).

 

Det er mulig jo mulig med Ubuntu i Virtual PC.

Og jeg tror ikke jeg trenger USB.

Endret av S_J
Lenke til kommentar

Som skrevet over kommer du ikke langt med din holdning. Vi prøver og hjelpe deg, og ønsker du ikke og følge våre råd, vell, da er det ikke mye vi kan gjøre... Virtualbox støtter USB, men trenger du ikke USB støtte er det jo bare og la vær og bruke det...

 

Installere Ubuntu i wine funker ikke.

 

 

Er ikke virtualbox bare til Linux da? Finner selv ingen link til nedlasting for Windows.

 

Virtualbox for windows : i386

 

 

 

 

Og for 64 bit windows : 64bit

 

Beklager. Da er det helt min feil. Overså den jeg.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...