Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slår seg av etter noen sek.....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hum...

Prøv å koble fra alt du ikke trenger.

DVD og ene harddisken hvertfall og prøv igjen. Litt usikker på strømforbruket ditt her...

Mvh,

Beej80

har prøvd det men visst eg hadde kjøpt eit anna houvedkort hadde eg fått vekk dei feilmeldingane då??

Hum...

Prøv å koble fra alt du ikke trenger.

DVD og ene harddisken hvertfall og prøv igjen. Litt usikker på strømforbruket ditt her...

Mvh,

Beej80

Det har eg prøvd,men visst eg hadde kjøpt eit anna hovedkort hadde eg fått vekk feilmeldingane då???

Lenke til kommentar
Hvilket hovedkort har du da ?

Det er ingen garanti for at det vil hjelpe med et nytt hovedkort. Det kan være andre ting som er galt.

Jo mer informasjon du kan komme med jo lettere er det å finne problemet.

Mvh,

Beej80

eg har abit i35 pro!

har du noen flire råd?

Lenke til kommentar

Etter litt leting på internet:

-Fjern alle minnebrikkene utenom 1 og prøv og start opp maskinen.

Det ser ut til at en del har problemer med at (default) spenning på minnebrikkene er litt for lav i forhold til hva minnebrikkene er rated til. Dette fører til et ustabilt system.

Dette er en innstilling som må endres i BIOS.

Men for å vite hvilken spenning som skal settes må du enten fortelle meg NØYAKTIG hvilket minne du har (utover det du allerede har sagt) eller lete det opp selv og finne 'rated voltage' for minnebrikkene og justere innstillingene i BIOS'en slik at det matcher.

Håper dette løser problemet.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Etter litt leting på internet:

-Fjern alle minnebrikkene utenom 1 og prøv og start opp maskinen.

Det ser ut til at en del har problemer med at (default) spenning på minnebrikkene er litt for lav i forhold til hva minnebrikkene er rated til. Dette fører til et ustabilt system.

Dette er en innstilling som må endres i BIOS.

Men for å vite hvilken spenning som skal settes må du enten fortelle meg NØYAKTIG hvilket minne du har (utover det du allerede har sagt) eller lete det opp selv og finne 'rated voltage' for minnebrikkene og justere innstillingene i BIOS'en slik at det matcher.

Håper dette løser problemet.hei eg har OCZ Gold XTC Vista Performance 4096MB DDR2 PC6400 KIT kva må eg setta dei på då??,men det er jo ikkje sikkert at eg rekker å komme meg inn i bios før maskina slår seg av kva kan gjera med det då??

Lenke til kommentar

Hei,

i følge MPX sine sider skal spenningen på minnebrikkene være 2.1V.

Nei, det er ikke sikkert du kommer inn i BIOS'en. Det er derfor du bør fjerne så mange minnebrikker du kan (alle unntatt 1) for å øke sjansen for at maskinen ikke skal krasje.

Dersom dette ikke skulle gå, så får vi finne en annen løsning.

BTW: Sjekk forresten det han over meg kommenterte på.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...