erik456 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 hei eg har nettopp bygd med ny maskin.Maskinen slår seg av etter noen sek,men noen ganger slår den seg ikkje av før eg får seg feilmeldingen bootmgr is missing,kva er eigentidleg feil??? Takk for svar! Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 OG hvilken maskinvare har du ? PSU, HK, CPU, GFX, RAM, HDD, DVD-rom osv osv osv ? Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 OG hvilken maskinvare har du ? PSU, HK, CPU, GFX, RAM, HDD, DVD-rom osv osv osv ? Mvh, Beej80 eg har tagan 430w,itel quad 2,4,xfx 8800gt,4096 ocz ddr2,segate baruca 320 sata og western digital 250g. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hum... Prøv å koble fra alt du ikke trenger. DVD og ene harddisken hvertfall og prøv igjen. Litt usikker på strømforbruket ditt her... Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Hum... Prøv å koble fra alt du ikke trenger. DVD og ene harddisken hvertfall og prøv igjen. Litt usikker på strømforbruket ditt her... Mvh, Beej80 har prøvd det men visst eg hadde kjøpt eit anna houvedkort hadde eg fått vekk dei feilmeldingane då?? Hum... Prøv å koble fra alt du ikke trenger. DVD og ene harddisken hvertfall og prøv igjen. Litt usikker på strømforbruket ditt her... Mvh, Beej80 Det har eg prøvd,men visst eg hadde kjøpt eit anna hovedkort hadde eg fått vekk feilmeldingane då??? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hvilket hovedkort har du da ? Det er ingen garanti for at det vil hjelpe med et nytt hovedkort. Det kan være andre ting som er galt. Jo mer informasjon du kan komme med jo lettere er det å finne problemet. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Hvilket hovedkort har du da ?Det er ingen garanti for at det vil hjelpe med et nytt hovedkort. Det kan være andre ting som er galt. Jo mer informasjon du kan komme med jo lettere er det å finne problemet. Mvh, Beej80 eg har abit i35 pro! har du noen flire råd? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Etter litt leting på internet: -Fjern alle minnebrikkene utenom 1 og prøv og start opp maskinen. Det ser ut til at en del har problemer med at (default) spenning på minnebrikkene er litt for lav i forhold til hva minnebrikkene er rated til. Dette fører til et ustabilt system. Dette er en innstilling som må endres i BIOS. Men for å vite hvilken spenning som skal settes må du enten fortelle meg NØYAKTIG hvilket minne du har (utover det du allerede har sagt) eller lete det opp selv og finne 'rated voltage' for minnebrikkene og justere innstillingene i BIOS'en slik at det matcher. Håper dette løser problemet. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Etter litt leting på internet: -Fjern alle minnebrikkene utenom 1 og prøv og start opp maskinen. Det ser ut til at en del har problemer med at (default) spenning på minnebrikkene er litt for lav i forhold til hva minnebrikkene er rated til. Dette fører til et ustabilt system. Dette er en innstilling som må endres i BIOS. Men for å vite hvilken spenning som skal settes må du enten fortelle meg NØYAKTIG hvilket minne du har (utover det du allerede har sagt) eller lete det opp selv og finne 'rated voltage' for minnebrikkene og justere innstillingene i BIOS'en slik at det matcher. Håper dette løser problemet.hei eg har OCZ Gold XTC Vista Performance 4096MB DDR2 PC6400 KIT kva må eg setta dei på då??,men det er jo ikkje sikkert at eg rekker å komme meg inn i bios før maskina slår seg av kva kan gjera med det då?? Lenke til kommentar
kranto Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Det kan være at hovedkortet ligger for nærme kabinettet. Har du satt på avstandsskruene riktig? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hei, i følge MPX sine sider skal spenningen på minnebrikkene være 2.1V. Nei, det er ikke sikkert du kommer inn i BIOS'en. Det er derfor du bør fjerne så mange minnebrikker du kan (alle unntatt 1) for å øke sjansen for at maskinen ikke skal krasje. Dersom dette ikke skulle gå, så får vi finne en annen løsning. BTW: Sjekk forresten det han over meg kommenterte på. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Det samme problemet hente meg engang også, det jeg gjorde var å reparere windows, sette in CD-en trykke på repair windows så funket det igjen etterpå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå