vqb Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg har prøvd i lengre tid å få adsl der jeg bor, men til ingen nytte. Bor ifølge telenor 7100m unna sentralen. Noen som har et forslag til hva muligheter jeg har for å få noen som helst form for bredbånd(24/7 oppkobling) (noe som er kjipt er at vei strekningen til sentralen er maks 4km) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg har prøvd i lengre tid å få adsl der jeg bor, men til ingen nytte.Bor ifølge telenor 7100m unna sentralen. Noen som har et forslag til hva muligheter jeg har for å få noen som helst form for bredbånd(24/7 oppkobling) (noe som er kjipt er at vei strekningen til sentralen er maks 4km) Tja, hvis du ikke er så heldig at du kan kobles om på en annen kabel så sliter du. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Bare til orientering: Det er ikke alle ISPer som har en grensen på 4000m. Mener at jeg leste ("solskinnshistorie") på www.sdsl.no for en stund siden. Han var i samme problem som deg, men de kunne visst levere til han. Husker ikke om han/hun bodde _like_ langt fra sentralen som deg, men det var i alle fall godt over 4000m! Kontakt dem ! Hvis ikke dette skulle gå, har du to muligheter igjen; 1) Gå til innkjøp av "Tiscali sat" ("bredbånd" over satelitt). <-- dyrt ! 2) Tror også Tiscali har et abbo (isdn / anaolog) for de som surfer mye Konklusjon: jeg ville altså først ha kontaktet www.sdsl.no og hørt hvilke muligheter du har. Skulle ikke dette være vellykket bør du nok se på Tiscali sine alternativer ( www.tiscali.no ). Lenke til kommentar
vqb Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 takk for responsen. sitter her i håp om en løsning. Har en i bakhånd om ingenting skulle funke, WAN til en kompis som har adsl. Dette er et prosjekt i seg selv, da han bor rundt 5-6km unna(litt usikker) i luft linje., men denne luft linjen er helt klar for hindringer. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 takk for responsen. sitter her i håp om en løsning.Har en i bakhånd om ingenting skulle funke, WAN til en kompis som har adsl. Dette er et prosjekt i seg selv, da han bor rundt 5-6km unna(litt usikker) i luft linje., men denne luft linjen er helt klar for hindringer. Du har vel ikke lov å trekke en kabel mellom dere uten å søke om lov først. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 WAN=Wireless Area Network Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 takk for responsen. sitter her i håp om en løsning.Har en i bakhånd om ingenting skulle funke, WAN til en kompis som har adsl. Dette er et prosjekt i seg selv, da han bor rundt 5-6km unna(litt usikker) i luft linje., men denne luft linjen er helt klar for hindringer. Du har vel ikke lov å trekke en kabel mellom dere uten å søke om lov først. Trådløst. Cat5 blir for det første veldig dyrt, og for det andre, for langt. Fiber blir fryktelig dyrt. Trådløs burde ikke være noe problem. kan koste litt å få en stabil link, men det blir bra. Lenke til kommentar
heder Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 WAN=Wireless Area Network WAN = Wide area network WLAN = Wireless LAN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå