Gå til innhold

Er 700-800W rikelig med strøm?

Anbefalte innlegg

Spørsmålet mitt er om 700-800W holder til en SLI pc med 2 Gainward GeForce 9600GT 512MB ''GS'' kort? Og holder det med 600W også? Er 600W nok til de to korta og en AMD Athlon X2 3.0 GHz OC'a til 3.2 eller 3.5? Har et kabinett med 7 Vifter, 6 av dem er med LED lys (3 til hvis jeg teller med skjermkort og CPU kjølere) , også har jeg 2 neonlys. + at jeg har 1 HDD(evt 1-2 til etterhvert) og en DVD/CD brenner(kanskje en Blu-Ray spiller hvis jeg noen gang får råd)

Takker for alle svar jeg kan få :)

Mvh Tord13..

EDIT: Hvorfor ser du på mine gamle emner?

Endret av Tord93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå for 800W, det er tilstrekkelig. Skulle du ved en senere anledning oppgradere til f.eks GTX-kort, så må du nok skaffe deg en 1000W (SLI).

Ok. Takker for svar, da tror nok jeg at jeg går for en 850W Thermaltake :) ! Og jeg tror ikke akuratt at jeg tar 2 GTX kort, er litt for dyre for meg, og det har sikkert kommet ut bedre kort enn GTX som ikke drar mer strøm enn GT kort før jeg gidder og oppgradere PC-en min.. Tar nok 2-5 år til jeg oppgraderer på nytt, har akuratt stappa inn et par nye ting i PC-en. Det eneste jeg skal kjøpe meg etter konfirmasjon er nytt hovedkort, ram, skjerm og skjermkort til rundt 6000kr. Også kjøper jeg strømforsyning og et kort til etter jul en gang. Også en ting til, er dette HK'et no tess?: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344892 Da mener jeg om det er stabilt og har bra lyd i seg.. For jeg har ikke lydkort. :S

Lenke til kommentar
Går greit med den der skal du se. Ang lyden, så er jo den integrert i hovedkortet, hvis du vil ha bra lyd så må du investere i lydkort eller amplifier.

Kan du finne et bra forslag til et 7.1 system kort til meg som ikke er alt for dyrt? Aller helst fra komplett. Og hva er amplifier? Er en del ord innen data jeg ikke kan helt..

Lenke til kommentar

Nå fant jeg et lydkort selv inne på komplett.. Men er det noe tess når du gamer mye og hører på mye høy musikk? Uten spraking og sånt! For det derre MSI K9N Neo V3 HK'et jeg har nå er det veldig fin lyd i synes jeg. (tror dette her er litt off-topic greier nå men jeg måtte ha litt info angående ny strømforsyning, og hvis jeg skal ha SLI så må jeg ha noe annet enn det HK'et jeg har nå, også må jeg vite om det er no tess lyd i det eller ikke...)

Edit: Her er foresten linken til lydkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326406

Glemte det

Endret av Tord13
Lenke til kommentar
Oppsettet vil ikke belaste en 800W PSU mer enn kanskje max 40-45% med overklokking, så det er nok i haugevis og mer til. 1000W trenger man bare om man skal kjøre 8800 Ultra i Tri-SLI og blodklokket quad-core.

Vil min 600W Silver Power PSU være nok med strøm til 2 9600GT kort da eller?

Også var det spørsmål om de korta da... Jeg så inne på utvidet Info om det kortet på komplett, og der står det at jeg trenger 2 GB RAM. Betyr det at jeg må ha 6 GB ram for og ha nok til spill i tillegg til korta eller trenger jeg bare 2-4 GB RAM?? Er så forvirrende informasjon på noen av tinga innpå komplett at det er til og bli sjuk av! :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...