jeb Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg har kjøpt "Asus P4G8X/DELUXE/GD, P4 2,4Mhz, Twinmos 3200 2X512 Mb(1024) Ram, MSI Geforce 4 Ti 4200. Hvordan overklokker jeg? - Noen erfaringer? Lenke til kommentar
gecho Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Du går inn i BIOS på advanced meny og stiller CPU-fsb under CPU front side bus ratio eller noe slikt. Dersom du stiller CPU-fsb fra 133 til 143, har du overklokket din P4-2,4/533 180Mhz. Din CPU (jeg antar det er en P4/533) har en multilpier på 18, - og 18X133 er 2400 mens 18X143 er 2580. Når du har gjort selve "grunnklokkingen" ved å stille fsb i BIOS en gang, - går du videre. Dersom klokkingen er vellykket, - kan du forsöke å stille fsb höyere, - helt til du får stabilitetsproblemer. Når du har stabilitetsproblemer, kan du forsöke å stille CPU Vcore i den samme menyen, - opp litt. Du stiller 0,05V ad gangen og forsöker å kjöre maskinen for å se om stabiliteten er bedre. Slik kan du öke CPU-fsb og Vcore til du når maskinens maksimale yteevne slik den er. Neste skritt er å forbedre kjölinga, - men det er neste kapittel ... :wink: Imidlertid kan du også sjekke Chips Configuration, om du har den opsjonen. Om du har default 4-4-4-7 eller 4-4-4-4-7, - kan du forsöke å redusere parameterene, - 2-2-2-4 eller 2-2-2-2-4 er vel det beste. Dette kalles mere agressive innstilllinger, - du kan ikke endre selve klokkefrekvensen på minnet ditt. Minnets klokkefrekvens fölger CPU på ditt hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå