Gå til innhold

BK: Eksperiment med is og lys. (2 bilder)

Anbefalte innlegg

Lekte meg litt her om dagen.

Jeg la et lite diodelys (10,- fra Biltema :-)) bak noen istapper og knipset noen bilder.

Bildene har et abstrakt preg, men er egentlig ikke abstrakte...de er ikke manipulert på noen måte (bortsett fra beskjæring og oppskarping).

Synes de ble interessante. Printet i stort format, ble de skikkelig fine!

Hva synes dere?

post-109531-1204920022_thumb.jpg

Her er det andre:

post-109531-1204920063_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg likte best det nederste, fikk nesten en litt dramatisk og skummel effekt. Men synd det ble litt utbrent nede der litt mot høyre. Ville prøvd å dempe det litt, om du skjønner hvor jeg vil..

Joda, jeg ser poenget. Men det er egentlig ikke utbrent. (vel, indirekte er det det. Bildet er laget i AdobeRGB og tilpasset fargerommet til printeren min. Utbrentheten oppstår ved konverteringen til sRGB).

Sånn sett er det dumt å legge ut bilder til bildekritikk når de er beregnet på print og ikke skjerm...

Uansett, takk for komentaren :-)

Lenke til kommentar
Bilder printes i CMYK!

Og så? Jeg har ikke konvertert bildet til CMYK for å vise det på web.

Hele arbeidsflyten til bildet er i et "større" fargerom enn sRGB. Da kan man, om man er (u)heldig, klippe noen farger ved konverteringen. Jeg ser at fargene blir klippet ved å huke av for "out-of-gamut warning" i PS.

Lenke til kommentar

De ble veldig spesielle og skikkelig stilige! Fine hver for seg, supre sammen. Hvor er de tatt, inni en grotte? Jeg har en isbre i nabolaget, tror jeg må ta med meg noen diodelykter neste gang jeg skal opp til den.

Perfekt balanse mellom konkret og abstrakt. Tenkte på Is-slottet av Terje Vesaas med en gang jeg så dem. Norsk naturmystikk-følelse. Sånn sett ville jeg nok valgt noen norske titler, men det var vel ikke det du ville ha kritikk på.

Den der fargediskusjonen skjønte jeg nada av, men hvis den utbrentheten ikke er der på print så har jeg ingenting å utsette.

-si

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...