HwOle Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Hei, har nettopp kjøpt meg ny pc. skjermkortet er GeForce 8800GT. Når jeg slår på skjermen så får jeg ikke noe signaler. Kan det ha noe med hovedkortet å gjøre? Setter stor pris på hjelp her. Endret 15. mars 2008 av HwOle Lenke til kommentar
GoranSH Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hadde et sånt problem en gang... men eg fant ut at det var ledningen det var noe gale med... sjekk den ;P Lenke til kommentar
HwOle Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 det er dessverre ikke tilfellet her Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hadde samme problem, måtte sende inn til komplett.no hvor de konstanterte at hovedkortet var defekt. Har du mulighet til å teste skjermkort i en annen PC, for sikkerhets skyld? Lenke til kommentar
HwOle Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 skjermkortet virka i broderns pc, så får vel ta å sende den inn da Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Samme problem her, men jeg fikk skjermbilde én gang, og da sto den fast i BIOS i 10 minutter, før jeg slo den av. Nå er det no signal igjen. =( Samme skjermkort, og MSI p31 hovedkort. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 skjermkortet virka i broderns pc, så får vel ta å sende den inn da Hvis skjermkortet virka, så er det mest sannsynlig HK som er defekt. Har du prøvd å cleare cmos? ta ut en minnebrikke etc? Lenke til kommentar
HwOle Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 skjermkortet virka i broderns pc, så får vel ta å sende den inn da Hvis skjermkortet virka, så er det mest sannsynlig HK som er defekt. Har du prøvd å cleare cmos? ta ut en minnebrikke etc? ja sendte det inn HK til komplett og fikk nytt idag. det er enda ikke noe skjermbilde. har også prøvd det med minnebrikke osv Lenke til kommentar
Quote Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 skjermkortet virka i broderns pc, så får vel ta å sende den inn da Hvis skjermkortet virka, så er det mest sannsynlig HK som er defekt. Har du prøvd å cleare cmos? ta ut en minnebrikke etc? ja sendte det inn HK til komplett og fikk nytt idag. det er enda ikke noe skjermbilde. har også prøvd det med minnebrikke osv Moglegheit for å sjekke CPU-en i ein anna pc/låne cpu av ein kompis og sette inn i din eigen? Lenke til kommentar
HwOle Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 verdt et forsøk det ja Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 verdt et forsøk det ja Det er det absolutt. Har opplevd mange ganger at det viser seg at cpu-en er øydelagd, som deretter førar til svart skjermbilete. Lenke til kommentar
HwOle Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Har idag prøvd ny cpu, problemet er fortsatt her. Nå begynner frustrasjonen å bli til sinne. Eneste komponentene som er igjen nå er faktisk minne, og jeg har ingen idè om hvordan jeg skal få testet det. Sålangt så har jeg: - Annen PSU på mine komponenter - Fått nytt HK tilsendt. - Fått ny CPU tilsendt. - Testet flere skjermer, både analoge og digitale. - Prøvd skjermkortet på en annen PC, det funket. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 prøvd å ta ut minne også starte pcen? eventuelt bytte slots på minnebrikkene. Lenke til kommentar
HwOle Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Nå prøvde jeg akkurat å starter maskinen uten minnebrikkene, en og en brikke i hver minneslot alene, og prøvd alle mulig kombinasjoner som er mulig, ingenting reagerer. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Har du prøvd å oppgrader bios?? Og hva slags komponenter har du, tenker da på hk,minne etc..?? Endret 13. mars 2008 av Adda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå