Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

sykemelding og oppsigelse

robox

Anbefalte innlegg

Heisann folkens

Sa opp jobben for litt siden for å gå over i en ny jobb nå om litt over en uke, så i går sklei jeg i trappa på jobben og fikk en skikkelig smell i ryggen. Ble sykemeldt av legen med en gang, men vet ikke hvor lenge det kommer til å vare.. Legen mente på at det var musklene i ryggen som hadde fått seg en smekk, så han regnet ikke med noen lang sykemelding, men vet jo ikke noe enda. Kunne visst også være verre skader som han ikke la merke til enda. Legen sa også at uansett hvor lenge jeg blir sykemeldt, så kan jeg ikke bedrive noen tunge løft eller annet tungt arbeid på en stund pga skaden, da det kan forverre den..

Problemet mitt er at den nye jobben jeg skal begynne i er fysisk tung med mye tunge løft og slikt. Mest sannsynlig vil ikke dette firmaet ansette meg etter at jeg skadet ryggen fordi de trenger stabil arbeidskraft som kan ta i et tak og de trenger det nå og ikke om en måned..

Det jeg egentlig lurer på her er hvis jeg skulle bli sykemeldt over lengre tid, dvs over den datoen jeg skal begynne i den nye jobben(som mest sannsynlig går til noen andre da), hvordan blir det da med sykepenger utover etter oppsigelsestiden er over?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...