Eyefitness Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Skal till Barcelona en tur og tenkte kjøpe med meg Canon 85mm f1.8 og / eller Sigma 30mm f1.4 om prisene er bra. Vet ikke om det er noe billigere enn i Norge, så håper noen her har erfaring. Tar gjerne også imot tips til butikker der, da det er en stor by og sikkert ikke den billigste / beste en tilfeldigvis kommer over bare ved å kikke rundt på måfå. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg opplevede i Madrid at prisene var litt billigere enn i norge, men i og med at de bare har veldig lite moms på kamerautstyr ble det ikke så mye å spare ved å trekke den fra. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Betalte du norsk moms etterpå da eller? Ikke sikker på om jeg fortod deg helt. Tenkte egentlig ikke å betale norsk moms jeg da men, skal være lov det når du har vært utenfor norge i mer enn 24 timer? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Du kan ha med deg varer til en samlet verdi av maks kr 6000,- uten å betale MVA når du returnerer til Norge. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Deilig å være norsk på utenlandstur med andre ord. Takk til dere begge forresten. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Sjelden så mye å spare at det forsvarer tap av fem års reklamasjonsrett. Spesielt med Sigma er det en stor sjanse for at du får behov for akkurat det. Endret 7. mars 2008 av Super8 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Sjelden så mye å spare at det forsvarer tap av fem års reklamasjonsrett. Spesielt med Sigma er det en stor sjanse for at du får behov for akkurat det. Enig. Er generelt ikke mye å spare på optikkjøp i Europa, og i alle fall ikke så mye at det er verdt å gå glipp av norges fantastiske forbrukerrettigheter. EDIT: Unntaket er selvsagt om man finner noe sjeldne og bra bruktvarer. Endret 7. mars 2008 av Aetius Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Det er så lite/ingenting å spare på å kjøpe optikk andre steder i Europa hvis du ikke finner et spesialtilbud. Sjekk priser på nettsiden til en spansk kjede, så finner du ut hvor landet ligger. De pleier å kjenne sine priser bedre enn oss på akam, så du finner nok mer presis informasjon hos dem du vil handle hoss. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Det er så lite/ingenting å spare på å kjøpe optikk andre steder i Europa hvis du ikke finner et spesialtilbud. Sjekk priser på nettsiden til en spansk kjede, så finner du ut hvor landet ligger. De pleier å kjenne sine priser bedre enn oss på akam, så du finner nok mer presis informasjon hos dem du vil handle hoss. Har du tips til en slik kjede / nettside? Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Da er turen til Barcelona vel overstått, og de som har svart her har hatt rett. Det er ikke billigere der enn i Norge. Jeg har vært innom titalls av fotoforretninger i kjøpesentre og på gatehjørner, og prisene er like eller litt høyere enn på nettbutikker og tilbud i forretninger her. Det gjelder både objektiver og kameraer. Taxfree på Gardermoen, Paris og Barcelona er en vits i sammenhengen. Både kameraer, fotoutstyr og sjokolade for den saks skyld er billigere i butikkene her hjemme og i Spania enn på disse taxfree-sjappene. Taxfree var stappfullt av folk og de handlet som gale. Utrolig hvordan folk lar seg lure av ordet taxfree.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå