Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC HELT død, ingen respons i det hele tatt

Anbefalte innlegg

Damen min har hatt PCen en god stund, men den har begynt å bli litt ustabil, siden idle-temperaturen hennes på en uklokket Q6600 var 70 grader..

Jeg ante ugler i mosen, og så inni. Kabinettet er av typen Antec P182, og det var kabelrot og helvete overalt, så jeg bestemte meg for å rydde alt bak på baksiden, så trakk alle kablene på nytt..

Jeg har nå firedobbeltsjekket at ATX24pin sitter godt i, 2x4pin 12v sitter godt i, viftene er koblet bra, CPU vifte er i på rett sted og har ingen hindringer. 6pin PCIe er også koblet i skikkelig..

Er det sannsynlig at jeg kan ha strekt/most en kabel i prosessen? Jeg har ikke vært spesielt hardendt, men jeg pleier ikke dra kabler med silkehansker i PCer, det har jeg ikke tid til..

Det er 6. PCen jeg har bygget i det kabinettet nå, begynner å bli ganske comfty med kabellegging osv, og jeg merket ikke at jeg gjorde noe galt, selv om jeg gikk grunding gjennom hva jeg hadde gjort. Ingen uheldig skraping med skrujern på HK, slet litt i et par av kablene men rev da ikke i noe hardt..

Hovedkortet er et Gigabyte GA-P35-DQ6, som jeg forøvrig trodde var et knallkort. Strømforsyningen er mer anonyme Antec Earthwatts 500W.

Skjermkort er Gainward 8800GTS 320*MB.. Hun har 1x2GB DDR2 valueselect dritttminne.

Symptomene er altså at den er HELT død. Når jeg skrur på strømforsyningen er det ingenting som lyser på hovedkortet, ingen vifter som ser ut som de blir litt spenningssatt, ingenting som lager lyd, alt er bare dødt.

Tar jeg øret inntil PSUen hører jeg en veldig svak lyd av strøm, høres ut som den transformerer noe svakt.

Siden strømforsyingen er jalla, tror og håper jeg at det er det som er problemet.. Jeg finner to mulige forklaringer, at PSU er død, eller at HK er død. PCen har gått fint siden rundt begynnelsen av desember i fjor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...