Max_Drunk Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Har en HP Pavillion dv9312eu som kom med Vista. Ville ikke ha Vista så jeg prøvde med Linux. Prøvde med mange forskjellige Linux varianter (x64 utgaver). Kom et stykke ut i formateringen så ble det stopp. Hele maskina bare stoppet, musa og alt, og ingen feilmelding. Så jeg måtte ta til takke med Xp Pro x64. Har Linux på en annen bærbar som imponerte meg...alt bare virket med en gang, bortsett fra skjermdriver men det var bare et musetrykk unna.Så er det noen Linux eksperter her som har en løsning? Endret 7. mars 2008 av wassiboy Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) har selv hp pavillion dv 2932 og hvis du skal installere linux ubuntu 7.10 må du ha live CD-en, starte maskinen på nytt og ikke installer får du har trykket f6 og har skrevet noapic, trykk deretter installer og vips, men........ ikke anbefalt, hp støtter ikke linux, skal du være på trådløsen så kan du være på logget fra fem minutter til en time og så detter hele jævelskapen ut resten av dagen, skal du bruke en usb enhet må du starte hele maskinen på nytt får å kunne aktivere den. men skal du installere linux så må du for gud skyld lage en recovery cd disse problemene har bare hp, og noe som irriterer meg er at de sier at de støtter bruken av et annet operativsystem men det gjør de ikke, sente en melding om dette og de ba meg reinstallere vista når det var linuxsen som var fuckt. i tilfelle du skal prøve å sende en beskjed så vil de ikke ta på seg ansvaret etter en produktmangel. etter mine erfaringer med hp generelt så må de si til dine venner å holde seg langt unna hp, be dem heller gå over til dell og ikke acer Endret 7. mars 2008 av ole_marius Lenke til kommentar
Farscape2005 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Ville prøve et par "Live distributions" og sett hvordan de virket om det var meg. Kjører Fedora 8 (64 bit) på HP Compaq F500, eneste problem synes å være trådløs. Klarer ikke å kople meg til WPA krypterte nett. Skal visstnok være mulig, men har ikke studert det enda. Innstalerte fra Fedora 8 live distribution om jeg ikke husker feil. Har ikke hatt problem med USB-pinner eller eksterne USB harddisker så langt... F500 har NVIDIA chipset og NVIDIA skjermkort samt AMD Sempron. Synes å virke OK. Så det kan være HP produktlinjer som funker bedre enn andre? Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) så HP støtter kun windows ja.skjønner hvorfor betjeningen på den lokale elkjøp sjappa sa at de ikke tar inn HP maskiner mer. får bruke xp på HP dritten da.vel, har en Acer med Fedora 8 som funker smertefritt. Takk for hjelpen. Er ikke helt grønn på data men er fersk i den bærbare verden. God helg folkens! Endret 8. mars 2008 av wassiboy Lenke til kommentar
TEE Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 HP gir kun support på det som fulgte med maskinen. Med de millionene HP pøser inn i diverse Linux og andre open source prosjekter i løpet av et år blir det ganske enkelt for dumt å si at Linux ikke støttes. At man må bruke noapic for å få installert vil oppstå uansett hvilket merke du velger, så om installasjonsproblemet er bakgrunn for hvilken fabrikant du velger må du nok dessverre klare deg uten en laptop. Dersom man har problemer med det trådløse kortet under Linux, og det fungerer fint under Windows, bør man kanskje sjekke egne oppsett, da det tydeligvis er dårlig konfigurasjon det er snakk om. Og at Elkjøp skal droppe en produsent fordi de ikke har support for Linux. Ja da blir det ikke mye PC-salg for den sjappa i fremtiden gitt. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 når flere tusen har samme problem vil jeg si at det ikke kan være så mange som har gjort feil, og hvis noen har klart å installere så hvorfor har jeg ikke hørt om de? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 når flere tusen har samme problem vil jeg si at det ikke kan være så mange som har gjort feil, og hvis noen har klart å installere så hvorfor har jeg ikke hørt om de? Har aldri hatt problemer med å installere Linux, uansett hvilken fabrikant. Å konfigurere hardware fordi f.eks. Broadcom og ATI har hatt sugen støtte for open source OS er en annen ting, men det går også rimelig smertefritt bare man gidder å sjekke litt om hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 så du har altså en hp pavillion dv 9000 eller 6000 serie? Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Og at Elkjøp skal droppe en produsent fordi de ikke har support for Linux. Ja da blir det ikke mye PC-salg for den sjappa i fremtiden gitt. sa aldri noe om at det var pga linux. men det var det merket med mest feil og tull. Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Har en HP Pavillion dv9312eu som kom med Vista. Ville ikke ha Vista så jeg prøvde med Linux. Prøvde med mange forskjellige Linux varianter (x64 utgaver). Kom et stykke ut i formateringen så ble det stopp. Hele maskina bare stoppet, musa og alt, og ingen feilmelding. Så jeg måtte ta til takke med Xp Pro x64. Har Linux på en annen bærbar som imponerte meg...alt bare virket med en gang, bortsett fra skjermdriver men det var bare et musetrykk unna.Så er det noen Linux eksperter her som har en løsning? Prøvd med 32bits versjon? Det løste i allefall "alle" probelmer her. Dersom du av en eller annen grunn ikke MÅ ha 64bit-støtte da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå