Gå til innhold

Gaming laptop - budsjett 20.000 - 30.000

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Det er på tide jeg kjøper ny laptop. Har sett meg litt rundt omkring og funnet et par alternativer. Begge er tilpasset via produsentens hjemmesider. I og med at laptopen kun skal brukes til gaming har jeg prøvd å kutte ned alt unødvendig ekstrautstyr som eksternt lydkort, ekstra mus/tastatur, antivirus osv. Dette kjøper jeg eventuelt utenom. Anyway, her er alternativene:

Dell XPS M1730

Prosessor Intel® Core™ 2 Duo Processor T9300 2.50 GHz, 6 MB L2 Cache, 800 MHz FSB

Skjerm 17" 1920 x 1200 TFT

Minne 4096 MB, 667 MHz, Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 2048)

Harddisk 400 GB, 7200 RPM SATA, Raid 0 (2 x 200 GB)

Grafikkort DUAL SLI 512MB NVIDIA® GeForce® 8800GTX

Physics PCI-kort Ageia PhysX prosesseringsenhetskort

Pris ca kr 22.400,-

Alienware Area-51 m9750

Prosessor Intel® Core™ 2 Duo Processor T7400 2.16GHz, 4MB Cache, 667MHz FSB

Skjerm 17" 1920 x 1200 LCD

Minne 4096 MB, 667MHz, Dual Channel DDR2 SO-DIMM (2 x 2048MB)

Harddisk 400 GB, 7200 RPM SATA, RAID 0 (2x 200 GB)

Grafikkort Dual 512MB Nvidia® GeForce™ Go 8700M GT - SLI Enabled

Pris ca kr 32.000

Dette er omtrent toppmodellene til Dell og Alienware. Det første som slo meg var hvor like specs de to PCene har. Prisforskjellen er likevel enorm.

Jeg ville valgt Dell tvert. Hvilken laptop ville du kjøpt om du hadde et budsjett på 20.000 - 30.000 spenn? Trenger ikke nødvendigvis være en av disse to. Om du vet om noe bedre så post i vei :)

Takker for alle innspill!

Mvh,

Sitronkake

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville valgt Dell maskina. Den har bedre: prosessor, grafikkort og den er mye billigere.

Helt enig! Dell er et mye mye bedre kjøp enn Alienware. :thumbup:

Og på www.kupongkode.com finner du dell-koder som gir 10% rabatt på sluttsummen, så det blir jo ytterligere billigere da :D

Big-T

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt Dell maskina. Den har bedre: prosessor, grafikkort og den er mye billigere.

Helt enig! Dell er et mye mye bedre kjøp enn Alienware. :thumbup:

Og på www.kupongkode.com finner du dell-koder som gir 10% rabatt på sluttsummen, så det blir jo ytterligere billigere da :D

Big-T

Det va jo et kjempetips! Satte meg opp på mailinglista der :thumbup:

Mvh,

Sitronkake

Lenke til kommentar

Blir sannsynligvis Dell-en. Ser forresten at man sparer kr 3.500,- om man bestiller før 12.03.2008. Får også fri frakt. Har så langt ikke funnet noe som kommer i nærheten av ytelse og pris. Noen som vet om et bra alternativ?

Mvh,

Sitronkake

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...