-Shark- Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Mange kunder som syns det er rart at klossene holder bare 40 000 mil(tror jeg det blir), men det er jo trossalt et par ganger rundt jorda- da skjønner kundene litt mer. Jeg er usikker på hvilken klode du tenker på her. Meteren ble opprinnelig definert som 1/10.000.000 av avstanden mellom ekvator og en av polene. Det er 10.000 meter i ei mil, så det er altså 4000 mil rundt Jorda én gang. Så du må kjøre voldsomt i sikksakk hvis to ganger rundt Jorda skal bli den tidobbelte distansen ... Men jeg er enig, det at ett sett klosser holder ti ganger rundt Jorda, det er imponerende (og antagelig en løgn). Enkelte hevder jo at gjennomsnitlig levelengde på BMW er 300.000 km. På slike biler er det altså ikke nødvendig å skifte bremseklosser én eneste gang, de holder til bilen skrotes? Det ble nok feil ja. Da var det nok ikke mere enn et par ganger rundt gjorda. Var en kundemotaker som fortalte dette, men- som sagt- Er jo flere grunner til at klosser/skiver må byttes. Bmw sine klosser holder nok ikke hele 300 000km nei! Klart de blir like slitt der, som på andre biler. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Hallo folkens ! levetid på kolsser /skiver kommer jo selvsagt an på kjørestilen til den/de som eier bilen. Noen er flinke til kjøre å bremser bare når det faktisk trengs, andre bremser hele tiden i tilfeller hvor det hadde holdt i massevis å bare slippe gassen. Endret 9. mars 2008 av Fanboy Lenke til kommentar
ojbirke Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Jeg har selv en Saab 9-3 2007 model, som er kjørt 45 000 kilometer. Har bilen inne på service no, og ble nettop oppringt av verkstedet, med beskjed om at bremse skivene var nedslitt. (Pga. Rust) Forklaringen til vedkommende var at jeg faktisk brukte bremsene for LITE, og at jeg burde nødbremse av og til når jeg kjørte, for å få vekk rust. Å få dekket noe på garantien var utelukket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå