Gå til innhold

Får ikke brukt 2 skjermer samtidig på ati x1650

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg prøver altså å få bruke tv'en til å se film osv med.

Når jeg har Tv'en og lcd'en kobla til maskina, så er det bilde på tv'en fra bios til jeg er inne i Windows, da skifter det til Lcd'en. Viss jeg da prøver å aktivere sekundærskjermen (tv'en) så blinker lcd'en og ikke noe mer skjer. Det er kul i Hæ+*#te å få begge skjermene til å vise bilde samtidig. Har prøvd med CCC, windows sin "extend desktop" og UltraMon.

Det er kun vha CCC jeg får bilde på Tv'en i windows da ved å sette den som primærskjerm. Lcd'en blir svart som natta.

Bruker S-video til Tv'en og Dvi->agp til Lcd'en.

Drivere er oppdatert (og prøvd med gamlere)

Hvorfor får jeg ikke brukt begge samtidig? Noen som har en ide? jeg har gått tom..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke datatjenesten på NLH (UMB) hjelpe deg med det da? ;)

Mulig du må skifte signaltype, til pal-b, pal-g. Oppløsningen støttes muligens ikke av tven din og må forandres på. Prøvd å klone skjermene? Om du ser bilde på begge skjermene utenfor win er det jo helt klart noen instillinger som er satt feil.

Evt kan du bruke driver cleaner eller annet removal tool så du får bort alt som har med ati drivere å gjøre. Da burde installeringen av ny driver detektere at du har 2skjermer tilkoblet.

Siste utvei: os reinstall, med nye drivere. funker alltids.

Lenke til kommentar

Hehe, datatjenesten ja :) tv'en fungerer med alle oppløsninger jeg har prøvd så lenge den blir brukt aleine. Har nettop reinstalert Windows og lagt inn nye drivere uten noe hell. får ikke prøvd kloning da jeg ikke får begge skjermene aktivert samtidig.

Skjermkortet har ifølge device manager en primær del og en sekundær del, så det skal vel støtte to skjermer da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...