Reime Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Startproblemer med ein Volkswagen LT 35 2,5 D Bytta diesel filter på den etter dette har den vært litt tregere og starte en vanlig ,men har alltid startet. kvar gong det blir kaldt (minus grader) starter den ikkje men venter eg på varmen så starter den. Glødepluggene er ok og 1 liter kondensfjerner er kjørt gjennom (på flere tanker da) men ingen virkning. noen som har peil på hva som kan være galt?? Takker for svar Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Startproblemer med ein Volkswagen LT 35 2,5 D Bytta diesel filter på den etter dette har den vært litt tregere og starte en vanlig ,men har alltid startet. kvar gong det blir kaldt (minus grader) starter den ikkje men venter eg på varmen så starter den. Glødepluggene er ok og 1 liter kondensfjerner er kjørt gjennom (på flere tanker da) men ingen virkning. noen som har peil på hva som kan være galt?? Takker for svar Hmm, hva med luft i systemet? Nå vet jeg ikke hvilken årsmodell du snakker om (LT-en har vel levd lenger enn gjennomsnittsalderen på folk i forumet her...), men er vi tilbake på 80-tallet f.eks så kan mange dieselbiler være temmelig "delikate" i forhold til luft i drivstoffet. Jeg hadde en Citroen CX fra 1986 som var ganske grinete å ha med å gjøre før alle luftperler var fjernet. Er alt annet enn bilmekaniker, men mine 2 øre Lenke til kommentar
Reime Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 skal prøve det:) bilen er en 2003mod ca 160hk i den Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Kanskje temp.føleren til motorstyringen.. Har du sjekka feilkoder?? Nja siden den er såpass ny pleier dem og være selvluftende. Pleier og være gjennomsiktig dieselslanger den siste biten så du ser om det kommer luft. Endret 10. mars 2008 av Mekker`n Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Ville også sjekket at alle slanger og slikt sitter riktig på, samt at eventuelle o-ringer som fulgte med filteret er skiftet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå