Gå til innhold

Fritak for førstegangstjenesten hvis jeg går på roaccutan-behandling?

Anbefalte innlegg

Venter på innkallelse til hudlege, som nok skjer i løpet av mars og april, og skal begynne på roaccutan behandling etter det. Har også blitt innkalt til førstegangstjeneste med oppstart slutten av juli 2008. Kan jeg få fritak fra førstegangstjenesten hvis jeg holder på med en roaccutan-behandling?

Denne vil sannsynligvis gi en del bivirkninger som hodeverk, muskel/leddsmerter, tørre øyne/lepper + depresjon. Men jeg må vel kanskje få disse bivirkningene før jeg kan få noen form for legeerklæring på det, som igjen kan hjelpe meg med å få fritak?

Har absolutt ikke lyst til å kaste bort et år i militæret, med dårlig lønn, null fritid, null spilling eller TV, dårlige forhold og hardt arbeid. Grua meg noe helt sinnsykt til sesjonen, og sleit faktisk med søvnen flere dager etter sesjonsdagen. Og med en gang jeg fikk brevet der det står at de planlegger å ta meg inn, har jeg mistet nesten all motivasjon og "livsglede". Kanskje jeg kunne prøvd å få noe legeerklæring som går på det psykiske, men er dette "lett" og grunn for å slippe førstegangstjenesten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hva roaccuttan er for noe, men en jeg tjenestegjorde med tidligere lå innpakket i plast i 3 mnd på sykehus for å prøve å behandle en pigmentfeil han hadde som gjorde at han hadde et helvete med fregner over hele kroppen. Jeg vet ikke om det hjalp for hans del ettersom jeg ikke kjente ham før han begynte denne behandlingen, men dette hindret ikke ham i å dra i militæret. Hva forskjellen på dette og roaccuttan er, vet jeg derimot ingenting om.

Lenke til kommentar
Du får garantert fri! Ring inn og forklar situasjonen, evt møt opp med legeærklærling

Hvordan kan du være så sikker på det? Håper selvsagt at du har rett :) Skal prøve å få meg legeerklæring på det, men som sagt venter jeg enda på hudlege-innkallelse.

Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg hva roaccuttan er for noe, men en jeg tjenestegjorde med tidligere lå innpakket i plast i 3 mnd på sykehus for å prøve å behandle en pigmentfeil han hadde som gjorde at han hadde et helvete med fregner over hele kroppen. Jeg vet ikke om det hjalp for hans del ettersom jeg ikke kjente ham før han begynte denne behandlingen, men dette hindret ikke ham i å dra i militæret. Hva forskjellen på dette og roaccuttan er, vet jeg derimot ingenting om.

Roaccutan er et middel mot kviser, så tror ikke dette betyr noe for meg, men man vet aldri.

Lenke til kommentar

Ut i fra de fleste innleggene dine på dette forum, så sitter mann igjen med et intrykk av at du bruker mye tid inne på diverse spill. Da er det jo klart at du vil ha godt av å komme deg ut et år å tilbringe mer tid i fysisk aktivitet.

Dessuten så er ikke behandling mot kviser en gyldig grunn for fritak, det er en del som tar den samme behandlingen mens de er inne til førstegangstjeneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...