Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvem skal betale for angrepillen ?

Anbefalte innlegg

Er bare nyrsgjerrig på andres syn på denne saken.

Er det jenta eller gutten som skal betale for angrepillen? Eller skal de betale like mye?

Jeg for min del mener at de begge skal betale like mye, uansett forhold etc. Det er ikke riktig etter min mening at feks jenta skal betale hele summen.

En gutt jeg hadde ubeskyttet sex med en gang for en stund tilbake, ba meg bare dra til apokteket og kjøpe meg en angrepille dagen etter. Når jeg bad han om å være med på å betale fnyste han bare til meg og sa at "slikt er det jenter som bør greie ut med" og dro hjem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener dette er noe man skal betale halvparten hver av. Man kan jo se det på en annen måte også, at gutten egentlig burde betalt alt sammen hvis han ikke vil at jenta skal bli gravid, men jeg mener det er begges ansvar, og begge tillot at det ble gjennomført et samleie uten beskyttelse. Del på utgiften =)

Hvis han ikke vil betale, fortell han at du ikke har råd og bare må ha barnet, og at han blir far og må betale barnetrygd i flere år fremover (bare for å skremme da...)

Lenke til kommentar
Jeg mener dette er noe man skal betale halvparten hver av. Man kan jo se det på en annen måte også, at gutten egentlig burde betalt alt sammen hvis han ikke vil at jenta skal bli gravid, men jeg mener det er begges ansvar, og begge tillot at det ble gjennomført et samleie uten beskyttelse. Del på utgiften =)

Hvis han ikke vil betale, fortell han at du ikke har råd og bare må ha barnet, og at han blir far og må betale barnetrygd i flere år fremover (bare for å skremme da...)

Hehe, at ingen har foreslått det for meg før. Er litt sent å si det nå, dessverre.

Lenke til kommentar
Hvor mye koster en angrepille egentlig?

Regner i hvertfall med at det tilsvarer et mindre beløp enn 18 års barnebidrag, så kunne gladelig betalt den summen. :)

Noe rundt 150 kroner tror jeg det var, hvis jeg ikke husker helt feil nå.

Lenke til kommentar

Hvis han er informert på forhånd om at jenten ikke går på pillen, så burde han strengt tatt være med på det. I et forhold burde man helst ikke ende opp i en sånn situasjon, men det kan fort ødelegge forholdet om gutten nekter.

Dessverre er det nå slik at om jenten vil ta pillen og gutten nekter å betale, så er det ikke annet for henne å gjøre enn å betale hele beløpet selv. Det er ikke mange gutter i verden som vil falle for "jeg har ikke 150kr, så jeg velger å ha barnet i stedet", men hvis du finner en sånn en, så er det bare å lure ham.

Lenke til kommentar

Ang forhold er jeg enig naturligvis. Men ONS... på hvilket grunnlag? :)

Ser du aldri gutten igjen blir det vanskelig å spleise.

Jau. Og fordi det er jente som skal gidde å gå med en unge i 9mnd + x-antall år.

Heheh, aiight ser den :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...