Gå til innhold

Mistet mobiltelefon i sølepytt!

Anbefalte innlegg

Hei der.

Var litt uheldig igårkveld, og mistet min nokia 6120c i en sølepytt. Den lå der en liten stund før jeg merket det. Men den skrudde seg av en liten stund etter jeg plukket den opp. Den lå å tørket en time halvannen før jeg prøvde igjen, og den oppførte seg særdeles merkelig (knapper som freaket ut, restartet seg og ville ikke få dekning).

Jeg skrudde den så av, og lot den ligge til idag tidlig før jeg prøvde igjen. hologrammet på batteriet er nå helt synlig (var svart igår), og telefonen virker tilsynelatende som ny. Jeg får dekning, kan ringe, bruke 3G og GSM. Lyder spilles av, og skjermen er helt fin igjen (var vannmerke igår).

Bør jeg satse på at telefonen fungerer fremover i tid? Eller kan jeg være sikker på at den vil bli mer og mer segen i funksjon og deretter knele?

Lurer på å få meg en ny telefon skjønner dere (situasjonen tatt i vurdering), selv om denne er bare i overkant 4mnd gammel.

Hva bør jeg forvente av telefonen? :D

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vann/fukt skader oppstår gjerne i ettertid, det kan gå alt fra en uke til flere år før telefonen takker for seg pga vannskade. Dette fordi komponentene bruker tid på å ruste.

ett tips kan være å demontere telefonen(garantien har ryket uannsett) og føne den og la den likke litt varmt noen timer. Da burde det meste fordampe men du har jo ingen garanti da.

Jeg ville beholdt telefonen i alle fall til den takket for seg. Er du heldig kan den fungere perfekt i mange år. :new_woot:

Lenke til kommentar

Tok du ut batteriet?

Regel nr. 1 når det gjelder mobil og fukt, er å ta ut batteriet så fort som mulig.

Deretter ta av deksel osv. og la den tørke lenge. Gjerne på et varmt og tørt sted, feks. gulv med varmekabler (vær forsiktig med badegulvet, oppstår gjerne fukt der).

Dersom det er saltvann, bør du faktisk skylle av telefonen med ferskvann etter at du har tatt ut batteriet.

Lenke til kommentar

Kan også dytte den i en pose med ris. Ris trekker opp fuktigheten. :)

Ikke kast telefonen heller, min erfaring er at telefoner med fuktskade ofter begynner virker igjen etter ligget noen månder.

Hatt flere telefoner til service som har vært døde pga fukt, som virker helt fint 3 månder etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...