Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sammenheng mellom forkjølelse og piercing?

HenrikH

Anbefalte innlegg

Hei.

Har vært forkjøla i lang tid nå (over 4 uker). Skjønner ikke hvorfor jeg har hatt det så lenge. Jeg spiser sunt (mye grønnsaker osv.), sover over 7 og en halv time hver natt, og bruker å trene 3 ganger i uka. I tillegg kler jeg alltid godt på meg når jeg er ute. Likevel har jeg vært forkjøla veldig lenge. Derfor lurte jeg på om grunnen til forkjølelsen er at jeg har en blink/dobb/piercing i øret.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på at det har noen sammenheng med en piercing i øret, nei. Er den helt ny, eller er den ferdiggrodd? Det skal uansett ikke ha videre mye å si. Men siden du sier du har bling/dobb i øret, så kan du jo ta den ut, la den gro, og se om det hjelper :D

Lenke til kommentar

Altså. En piercing i øret. Det verste den egentlig kan gi det er en keloid på størrelse med øreflippen din, nikkelallergi (om du bruker kjipt drittsmykke) og betennelse. Forkjølelsen har du nok pådratt deg uten å ha den å skylde på.

Lenke til kommentar
Hei.

Har vært forkjøla i lang tid nå (over 4 uker). Skjønner ikke hvorfor jeg har hatt det så lenge. Jeg spiser sunt (mye grønnsaker osv.), sover over 7 og en halv time hver natt, og bruker å trene 3 ganger i uka. I tillegg kler jeg alltid godt på meg når jeg er ute. Likevel har jeg vært forkjøla veldig lenge. Derfor lurte jeg på om grunnen til forkjølelsen er at jeg har en blink/dobb/piercing i øret.

Takk for svar.

Nei har ikke noe med piercingen å gjøre, jeg har ingen piercing noen steder (hadde en i øret før), og jeg er forholdsvis også opptatt av å ikke spise for mye drittmat og trene en gang i blant, men forkjølelse er det veldig få som kommer unna uansett. Går nok over om en stund skal du se, null bekymringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...