Tor Haakon Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Tenker på å bytte ut 5 kanalsforsterkeren min. Den ene linje inngangen er deffekt, å neppe noe å reparere på. Hva tror dere om denne? Det er Alpine forsterker. Etter hva jeg har forstått er Alpine forsterkerene ganske strømsterke. Vil denne ha noe problem med å drive 4 coax (75 W) og en sub (300W)? De ytre målene kan ikke være alt for stor, da forsterkeren skal gjemmes inn i innredningen i bilen. Har sett litt på Dynabel BF0756. (men tror den blir litt i det største laget) Max mål er ca 460 x 50 x 240 mm. Om noen har tips om andre 5/6 kanals forsterkere mottas dette med takk. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hvor mange watt høytalerne er oppgitt til sier ingenting om hvor tung/lett-drevet de er, eller hvordan en forsterker greier å drive de. Hvor mange dB en høyttaler kan avgive målt på 1 meters avstand med et signal på 1 watt , vil si noe om hvor lettdrevet den er. Et element som er oppgitt til 84dB 1w/1m er tungdrevet. Veldig mange bilbasser har så dårlig følsomhet. (Man må ha en kraftig forsterker for å kunne spille brukbart høyt.) Jeg har aldri hørt om 'Sinus Live' ?! Men du vil jo få lyd i høytalern. Hvor bra denne lyden er, er en annen sak... Det står ingenting om ved vilken impedans effetangivelsene er. Det kan godt være att 'Sinus Live' yter 4x50W i 2 Ohm, men bare 4x25W i 4 Ohm (og bare 1x75W i 4Ohm.) Tror du skal slite med å finne en såpass "liten" 5-kanals forsterker av brukbar kvalitet. 5 kanaler pluss strømforsyning må nødvendig vis ta litt plass. Infinity Reference 5350A er en liten 5-kanals, men aner ikke hvor bra den er. Hertz har óg en. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Finn en måte å gjemme Dynabel BF0756 på du... finner ikke bedre 6 kanaler en det til den prisen Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Ja det er godt mulig det er plass til den. Aller først skal jeg åpne den jeg har (da ser jeg bedre hva jeg har plass til også) Det er godt mulig at jeg har plass til Dynabel`en. Tenkte bare å finne alternativer Takker for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå