SuperStoffer Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hei! Jeg har en gammel maskin stående i stua mi som etr kobla opp til Telenor Adsl. Mne nå har jeg fått meg en ny pc som står i etasjen over. Og problemet er hvordan skal jeg få adsl på den maskina?? Jeg har ikke telefonkontakt oppe eller noe. Må jeg legge en lang nettverkskabel opp?? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hva med trådløst??? Lenke til kommentar
sigurdi Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Du kan enten legge opp en nettverks kabel, men du må også: 1. Montere 2 nettverks kort i maskinen nede og bruke den som ruter. 2. Kjøpe en bredbånds ruter, som denne. Dersom du ikke vil legge kabel kan du kjøpe en tråløs ruter: feks SMC Men da må du og ha en slik oppe. Dette er dog mye dyrere. Lykke til. Lenke til kommentar
SuperStoffer Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Det blir nok en ruter som må til her.. Får jeg litt lavere hastighet på adslen når jeg må legge en lang nettverkskabel?? Lenke til kommentar
art Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Det blir nok en ruter som må til her.. Får jeg litt lavere hastighet på adslen når jeg må legge en lang nettverkskabel?? Neida, her er det vel ikke snakk om de helt store lengder. Har en nettverkskabel på 45m uten uten tap av hatighet her. Lykke til..... art Lenke til kommentar
SuperStoffer Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Jammen d høres bra ut Hvor mye koster en nettverkskabel på 50 meter? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jammen d høres bra ut Hvor mye koster en nettverkskabel på 50 meter? du må ha stort hus siden du trenger 50 meter opp til 2 etg. se på komplett.no du så finner du prisen pr. meter... Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jammen d høres bra ut Hvor mye koster en nettverkskabel på 50 meter? 500-600 kanskje Lenke til kommentar
SuperStoffer Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Hvilken type kabel skal jeg kjøpe?? UTP eller UTP krysset? Lenke til kommentar
art Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hvilken type kabel skal jeg kjøpe?? UTP eller UTP krysset? Fra router/hub/switch skal det IKKE brukes krysset kabel. Her har de det du trenger, greie priser er det også. http://www.clasohlson.no art Lenke til kommentar
art Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hvilken type kabel skal jeg kjøpe?? UTP eller UTP krysset? www.Komplett.no KA Nettverk UTP/RJ-45 Droppkabel 30m Kabel m.m. Kategori 5e 30 meter lang kabel (kat.5e) m/plugg i hver ende. For 10/100/1000 Mbps nettverk art Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå