Hellemyr Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hei Jeg bestilte for en stund siden en telefon fra tele2 med abonnemang, med min mor som juridisk eier av telefonen. jeg ville også bytte nummeret mit fra den gamle opperatøren som er One Call. Etter en uke med venting så fikk jeg et brev fra Tele2 om at det er en feil i forbindelse med nummeroverføringen. Feilen er at min storebor er den juridiske eieren av nummeret mit i One Call, og den juridiske eieren av nummeret må stemme, noe som det ikke gjør, ettersom mamma er den nye eieren. Jeg fikk min bror som bor i Oslo til å fylle ut et eierskifte skjema fra One Call sine sider og sende det i et brev ned til Kristiansand så mamma kunne fylle ut den andre delen. Posten somler veldig med å få dette brevet til Kr.sand, så min bror sende heller skjemaet i mail til oss, så vi kunne faxe det til One Call. Dette ble gjort og faxet i går. Men i dag fikk jeg brevvet jeg faxet tilbake med hvor det står svarer ikke. Jeg har ringt til kundeservice hos One Call og ingen svarte etter 20 min med veting. Problemet er at dette begynner å haste, i brevet jeg fikk ifra tele2 om misslykket overføring av nummer så ga de meg en frist på 14 dager til å rette opp problemet, og jeg mottok brevet 25. februar. Blir ikke problemet løst, så vil dette bryte med bindidstiden, og jeg vil bli beslastet med 1500 eller 2000 kr. Hva skal jeg gjøre nå? jeg kommer ikke i kontakt med OneCall, og tiden er vel løpt ut. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Er mye trafikk på kundeservice hos OneCall om dagen, så kan nokk være litt ventetid før man får svar. Du kan jo også sende de en mail og forklare. Ellers så kan du portere over på din brors navn og endre eier i ettertid. At du blir belastet for å bryte bindingen vet jeg ikke helt om stemmer siden binding ikke kan opprettes før porteringen er ferdig. Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Eierskifteskjema: http://www.onecall.no/docs/downloads/endrejuridiskeier.doc Skal da gå å bare fakse inn dette skjemaet?? Or am I wrong? Lenke til kommentar
iam Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 One Call folka er treige! Jeg sendte et eierskifteskjema på mail for 1 måned siden og har ikke fått svar eller noe som helst tegn fra dem. Ringte til dem for en uke siden og måtte vente 15 minutter før de svarte. Fyren sa at de ikke hadde gjort noe med det og at han skulle sende en beskjed til porteringsfolka for å kjappe seg. Dumme mennesker! Men men, sikkert verdt å vente så lenge? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Eierskifteskjema: http://www.onecall.no/docs/downloads/endrejuridiskeier.docSkal da gå å bare fakse inn dette skjemaet?? Or am I wrong? Jeg faxet det i går, men fikk det i retur sammen med en feilmelding. Men har fått kanselert bestillingen hos tele2 nå, sånn at jeg ikke blir belastet noe. Så problemet er løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå