Gå til innhold

Hva skjer etter døden?


Anbefalte innlegg

Utifra det jeg har lært av kornsikler og om man skal tro på funnene bla alien disc fjes og beskjed er de ikke her på jorden, men apperatet de sender fra, lager ringene på åkrene våre. Det er større også og mye mer avansert enn det de senderne vi har.

 

I så fall et teknologisk apperat med strålersom krysser rommet uten å reise igjennom det.

Alternativt er det en sender fra en alternativ dimensjon. Da ville jo slik kommunikasjon vært perfekt.

 

Uansett er apperated som lager dette på planeten deres og ikke hos oss.

 

Og det apparatet er bare nok en unnskyldning for det hele.... Som alle unnskyldningene man finner i den kristne tro om at en dag er lik tusen, at gud er utenfor tid og rom osv.... Kun en måte å flytte påstandene til steder der de er vanskelig, ja helt umulig å motbevise dem... Og UTEN at det gjør påstandene noe mer troverdige av den grunn...

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Her kan man lese om hva som skjer etter døden, av mennesker som har opplevd døden:

http://www.insightsofgod.com/

 

Kort fortalt kommer man umiddelbart til himmelen eller helvete, enten man er kristen, katolikk, muslim, buddist, ateist, osv.

 

Himmelen er for de som gjør vår Himmelske Fars vilje + barn + syndere som omvender seg på dødleie osv. Har man aldri hørt om Jesus dømmes man utfra sin samvittighet/hva "alle" vet at er rett og galt.

Endret av Antonette
Lenke til kommentar

Da tror jeg ikke du har kikket på linken ;)

 

Selvfølgelig ikke. Dette er et diskusjonforum, ikke en linkdeling portal. ;)

 

Det eneste du gjør er å omdefinere det å være død til å inkludere det å være nær-død (smak på ordet nær) eller kunstig-død (smak på ordet kunstig).

 

Hvis du virkelig er død så er det ingen vei tilbake. Død er død. Og hvis vi ikke omdefinerer det å være død så er dette historier fra mennesker som har en eller annen form for hjerneaktivitet. Ergo de er ikke døde.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig ikke. Dette er et diskusjonforum, ikke en linkdeling portal. ;)

 

Det eneste du gjør er å omdefinere det å være død til å inkludere det å være nær-død (smak på ordet nær) eller kunstig-død (smak på ordet kunstig).

 

Hvis du virkelig er død så er det ingen vei tilbake. Død er død. Og hvis vi ikke omdefinerer det å være død så er dette historier fra mennesker som har en eller annen form for hjerneaktivitet. Ergo de er ikke døde.

Kremt.

 

Det er fullt mulig å være klinisk død, for så å komme til live igjen. Dette har skjedd opp til flere ganger i moderne medisin.

Eksempel

 

- Det tok 48 minutter fra kollapsen til vi kom til sykehuset, og ytterligere 30 minutter etter det. I den perioden var han klinisk død, sier Bolton-lege Jonathan Tobin
Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Da tror jeg ikke du har kikket på linken ;)

 

Selvfølgelig ikke. Dette er et diskusjonforum, ikke en linkdeling portal. ;)

 

Det eneste du gjør er å omdefinere det å være død til å inkludere det å være nær-død (smak på ordet nær) eller kunstig-død (smak på ordet kunstig).

 

Hvis du virkelig er død så er det ingen vei tilbake. Død er død. Og hvis vi ikke omdefinerer det å være død så er dette historier fra mennesker som har en eller annen form for hjerneaktivitet. Ergo de er ikke døde.

 

Jaja, vi velger selv hva vi tror.

 

Men bare så det er sagt: flere av historiene omhandler mennesker som var døde i flere dager. En buddistisk munk var død i 3 dager (mener jeg det var) og fikk vende tilbake til livet bare minutter før han skulle kremeres. Han forteller at kroppen hans hadde begynt å gå i oppløsning eller hva det stod. Noe med væske som lakk fra kroppen og han stinket. Har lest så mange av de historiene at kan hende jeg blander litt. Men inntrykk, det gjør det, og som kristen er det ekstra interressant at det stemmer overens med Guds ord.

 

F.eks en pastor som dør (jeg mener han også er død i 2-3 dager) og ikke slipper inn i himmelen fordi han ikke har tilgitt kona si. Det står jo at vi må tilgi for å få tilgivelse slev.

Lenke til kommentar

Da tror jeg ikke du har kikket på linken ;)

 

Selvfølgelig ikke. Dette er et diskusjonforum, ikke en linkdeling portal. ;)

 

Det eneste du gjør er å omdefinere det å være død til å inkludere det å være nær-død (smak på ordet nær) eller kunstig-død (smak på ordet kunstig).

 

Hvis du virkelig er død så er det ingen vei tilbake. Død er død. Og hvis vi ikke omdefinerer det å være død så er dette historier fra mennesker som har en eller annen form for hjerneaktivitet. Ergo de er ikke døde.

 

Jaja, vi velger selv hva vi tror.

 

Men bare så det er sagt: flere av historiene omhandler mennesker som var døde i flere dager. En buddistisk munk var død i 3 dager (mener jeg det var) og fikk vende tilbake til livet bare minutter før han skulle kremeres. Han forteller at kroppen hans hadde begynt å gå i oppløsning eller hva det stod. Noe med væske som lakk fra kroppen og han stinket. Har lest så mange av de historiene at kan hende jeg blander litt. Men inntrykk, det gjør det, og som kristen er det ekstra interressant at det stemmer overens med Guds ord.

 

F.eks en pastor som dør (jeg mener han også er død i 2-3 dager) og ikke slipper inn i himmelen fordi han ikke har tilgitt kona si. Det står jo at vi må tilgi for å få tilgivelse slev.

 

Hvorfor tror du på disse historiene?

 

http://snl.no/d%C3%B8d/biologisk%20d%C3%B8d

 

Død er død.

Lenke til kommentar

Men bare så det er sagt: flere av historiene omhandler mennesker som var døde i flere dager. En buddistisk munk var død i 3 dager (mener jeg det var) og fikk vende tilbake til livet bare minutter før han skulle kremeres. Han forteller at kroppen hans hadde begynt å gå i oppløsning eller hva det stod. Noe med væske som lakk fra kroppen og han stinket. Har lest så mange av de historiene at kan hende jeg blander litt.

 

Unnskyld meg, men dette er bullshit.

Folk som tror på dette må være svært lettlurte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men fortsatt ikke død. Nær-død, klnisk-død, kunstig-død er ikke død. Er du død så er du død og du kommer ikke tilbake.

Okei. Stopp opp litt.

 

Hva er definisjonen på "død"?

 

Ingen hjerneaktivitet? Hjertet har stoppet? Når er en person "død" å regne, og når er en person "levende"?

 

 

Bare så det er klart, jeg tror ikke på det oppspinnsgreiene som er postet innimellom postene her.

Lenke til kommentar

Men bare så det er sagt: flere av historiene omhandler mennesker som var døde i flere dager. En buddistisk munk var død i 3 dager (mener jeg det var) og fikk vende tilbake til livet bare minutter før han skulle kremeres. Han forteller at kroppen hans hadde begynt å gå i oppløsning eller hva det stod. Noe med væske som lakk fra kroppen og han stinket. Har lest så mange av de historiene at kan hende jeg blander litt.

 

Unnskyld meg, men dette er bullshit.

Folk som tror på dette må være svært lettlurte.

 

Jeg tror på det fordi det stemmer overens med bibelen. Ateister som aldri hadde lest en bibel kom tilbake til livet og siterte bibelvers de hadde hørt av Gud/Jesus/englene de møtte.

 

Jeg hadde trodd på himmel og helvete uansett, fordi jeg vet at Jesus lever :)

 

 

Lenke til kommentar

Men fortsatt ikke død. Nær-død, klnisk-død, kunstig-død er ikke død. Er du død så er du død og du kommer ikke tilbake.

Okei. Stopp opp litt.

 

Hva er definisjonen på "død"?

 

Ingen hjerneaktivitet? Hjertet har stoppet? Når er en person "død" å regne, og når er en person "levende"?

 

 

Bare så det er klart, jeg tror ikke på det oppspinnsgreiene som er postet innimellom postene her.

 

:)

 

http://snl.no/d%C3%B8d/biologisk%20d%C3%B8d

Lenke til kommentar

Hvis det er definisjonen din, så ja, da er man død. Man kan ikke "komme til live igjen" etter en biologisk død. Men det er vanskelig å fastslå når man er biologisk død, da forskjellige organ og kroppsdeler dør på forskjellige tidspunkt. Men ja, når hele kroppen er død, så er du død. Punktum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror på det fordi det stemmer overens med bibelen.

 

Bibelen?

For å oppsummere:

1. Myten om Edens hage er en råkopi av en mye eldre Sumerisk myte.

2. De 10 bud er en råkopi av deler av den egyptiske "book of the dead".

3. Når vi først er inne på Moses, så taler mye på at han egentlig het Tutmoses, som var sønn av en farao som ville innføre et nytt religiøst system med en gud (egypterene hadde en drøss med guder før dette). Dette for å kunne kontrollere folk lettere.

4. Det er hele tiden vært en opplest "sannhet" at Jesus var en historisk person. Dette stemmer ikke. Den første beskrivelsen av Jesus er fra ca. år 80-90. Dvs. 2-3 generasjoner etter.

5. Samtidig som Jesus skulle ha levd, fantes det en REKKE andre messiaser som fløy rundt nede i midtøsten og gjorde undre.

6. Når vi først er inne på Jesus, så er flere av historiene i bibelen som omhandler Jesus råkopier av gudemyter fra det gamle Egypt.

7. Mye av Jesusmyten er også en råkopi av myten om Mithra. Historien om Mithra er at han ble født av en jomfru 25. desember, fløy rundt og gjorde mange undre, ble drept av mennesker, men stod opp fra de døde som guds sønn (ikke kristendommens gud).

8. Hele Jomfru Maria greiene til katolikkene er etterdønninger etter dyrkingen av gudinnen Isis.

9. Kristendommen ble først poulært i romerriket da keiser Constantine fikk en "visjon" av et kors og vant et slag. Han innførte kristendommen som offisiell religion i Romerriket. Inntil dette var faktisk Mithra-religionen mye større.

10. Han kalte inn til et kirkemøte i Nikea i år 325, der bibelen ble satt sammen av de tekstene som passet han best, og som gjorde folkemassene lettest å kontrollere. Feks. ble alle gnostiske skrifter forbudt, dette fordi de omtalte Jesus i en mye mer jordisk form. Bla. i Philip-evangeliet ble Maria Magdalene omtalt som en av de viktigste disiplene til Jesus, samt at de ofte kysset i offentligheten.

11. Sønnen hans bestemte at Kristendommen skulle være den eneste lovlige religionen.

 

Bibelen er altså en samling av skrifter kopiert fra tidligere religioner, satt sammen for å passe de som hersker best. Bare se på hvordan Norge ble kristnet. Det var ikke fordi Olav den hellige var så veldig religiøs, men fordi konger i følge kristendommen var guds stedfortreder på jorden. Dette betydde at han fikk langt mere makt enn dersom landet IKKE var kristent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...