Gå til innhold

Hva skjer etter døden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å si hva som skjer etter døden er vanskelig, håper selvsakt at det er noe der, jeg har veldig mange jeg har lyst å møte igjen, som døde så alt for tidelig...

 

Jeg er en person som er veldig redd for døden, har skikkelig angst for det.....

 

Tenk bare på hvordan det var før du ble født. Eller for å gjøre det enklere; tenk på når du sover. Du er bare "borte". Du eksisterer ikke mer. Det er ingenting.

Lenke til kommentar

Når du dør kommer du til himmelen. Der skal du sitte med BirgerCaC, KR9RR, IHS og Tombomkom og diskutere religion. Det er bare å glede seg!

Ikke glem hitler, stalin og pol pot og alle de deilige pavene som også sitter i himmelen. Alt som trengs er som kjent tilbedelse rett før man dør og vips, så er man i himmelen... At du ikke har vært grei her nede er ikke så nøye bare man tilber og angrer littegrann... Det driter den kristne guden tynt i tydeligvis så lenge man bare tilber ham....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lyset går av, og det blir sånn som du opplevde 1400 tallet. Husker du ikke?

Nei... Tror ikke jeg fulgte med da jeg altså... For jeg husker ikke en dritt fra 1400 tallet... Så du må nok spørre andre, som fulgte bedre med i hva som foregikk... Syntes forøvrig at 1400 tallet var et eneste stort gjesp...

 

;)

 

Så kan vi jo bare håpe at ingen sender oss tilbake til 1400 tallet...

Lenke til kommentar

Spørsmålet om hva som skjer med hver og en av oss etter døden er i grunn kun relevant for presentister, dvs de som tror at tiden objektivt sett "flyter" og at det som oppfattes som "nå" er noe objektivt (og eneste eksisterende) som beveger seg langs tidsaksen i retning framtiden.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Presentism_%28philosophy_of_time%29

http://en.wikipedia.org/wiki/Eternalism_%28philosophy_of_time%29

 

Fra et eternalistisk ståsted så er tiden statisk (vi eksisterer i en 4D-spacetime-blokk), og vi eksisterer tidløst mellom vår tilblivelse og død, slik:

 

BB----------------EEEEEEEE--------------------Stopp

 

..hvor --- er den delen av tiden hvor man ikke eksisterer og EEE er den delen av tiden hvor man eksisterer. Vi føler at tiden flyter framover fordi det er slik bevisstheten oppfatter tiden, men ikke fordi den faktisk gjør det. Fra et eternalistisk ståsted vel å merke.

Endret av VikingF
Lenke til kommentar

Forskjellen er frykt. Ingen frykter å bli født. "Grøss, hva skal skje før jeg ble født? Hvordan skal det gå med alle jeg kjenner da?"

 

Frykt gir opphav til fantasier, forestillinger og håp. Frykten kan være så stor at hjernen forkaster rasjonell tankegang for å konstruere irrasjonelle fantasier og håp. At maktpersoner spiller på frykt for egen profitt er ikke akkurat noe nytt. Prester, mullaer, familieoverhoder, bedriftsledere, politikere, paver etc.

 

Jeg vil bare gjøre deg oppmerksom på hvor genialt dette du sa var!

Endret av maiahi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter døden blir alt svart, det er ingen grunn til å tro noe annet. Hjernen din har bare lurt deg til å tro at du betyr noe mer.

 

Temmelig bastant. Du mener vel at du personlig tror det blir svart.

Jeg vil anbefale deg å lese litt om DMT og se hva som går igjen som en rød tråd.

 

Jeg har ingen formening om hva som skjer når en dør. Det er et såpass dypt og stort spørsmål, men etter å lest utallige rapporter om DMT og forskingen til Rick Strassman, tror jeg at det er noe stort bak dette tryptaminet som vil gjøre seg kjent når man tar sitt siste åndedrag, eventuelt etter frivillig inntak.

 

En ting jeg syntes er meget interessant er at en rekke mennesker rapporterer om vesner som kommuniserer med en og forteller at DMT er plassert her på jorden i den hensikt å kunne kommunisere på tvers av universet og dimensjoner.

 

Jeg skjønner at dette er nokså far-out, men dog ikke mer far-out enn at menneskeheten har lært seg å hente opp lagret solenergi fra havbunnen som man igjen bruker i en maskin for å reise til månen.

Endret av Neptjune
Lenke til kommentar

Veldig far-out, ikke støttet av forskning, og heller ikke noen god allegori med fossilt brennstoff.

 

DMT er et heftig stoff, ingen tvil om det, men å gå fra det til å fantasere om intergalaktisk kommunikasjon blir bare ren ønsketenkning.

 

Jeg er veldig klar over det og som jeg sier er det kun basert på folks erfaringer.

Når det er sagt er det påfallende mange fellesnevnere, men igjen kan det være et produkt av massesuggesjon.

 

Jeg synes ikke selve ideèn om at det å reise på tvers av universet kan må gjøres mentalt. (Hvis man ser bort i fra å reise gjennom et ormehull).

Lenke til kommentar

En DMT indusert rus kan knapt kalles suggesjon. Det er et bevissthetsendende middel, og et kraftig et som sådan. At folk opplever all verdens rare opplevelser er ingen overraskelse, heller ikke noe som taler for eksistensen av en udødelig sjel - snarere tvert i mot da det viser hvordan hjernen påvirkes av syntetiske substanser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En DMT indusert rus kan knapt kalles suggesjon. Det er et bevissthetsendende middel, og et kraftig et som sådan. At folk opplever all verdens rare opplevelser er ingen overraskelse, heller ikke noe som taler for eksistensen av en udødelig sjel - snarere tvert i mot da det viser hvordan hjernen påvirkes av syntetiske substanser.

 

Selvsagt kan det det. Hvis et mennesker har en guddommelig opplevelse og skriver en bok etc om opplevelsen så kan det skape forventninger hos neste person som prøver DMT og kan muligens trigge en lignende opplevelse.

Men det er bare en måte å se på det hvis jeg vender det skeptiske kinnet til.

 

Tilgi meg hvis jeg tar feil, men kan det kalles syntetisk når man utvinner det fra bark ved hjelp av koking? Det blir vel heller en organisk substans?

 

 

 

 

"viser hvordan hjernen påvirkes av syntetiske substanser."
Hvis du sammenligner DMT med andre psykoaktive stoffer viser det at du ikke helt hva du snakker om.
Lenke til kommentar

 

Selvsagt kan det det. Hvis et mennesker har en guddommelig opplevelse og skriver en bok etc om opplevelsen så kan det skape forventninger hos neste person som prøver DMT og kan muligens trigge en lignende opplevelse.

Men det er bare en måte å se på det hvis jeg vender det skeptiske kinnet til.

 

Tilgi meg hvis jeg tar feil, men kan det kalles syntetisk når man utvinner det fra bark ved hjelp av koking? Det blir vel heller en organisk substans?

 

Strengt tatt kalles det vel bare syntetisk dersom noen har fremstilt det; forskjellen mellom det å spise koka-blader og det å sniffe lab-produsert kokain (selv om stoffet er det samme) er at lab-produsert er syntetisk. Mulig organisk passer bedre, selv om denne forskjellen i utgangspunktet er irrelevant.

 

Når det gjelder suggesjon, så kan jo selvsagt forventninger skape en forskjellig reaksjon - som er hvorfor homeopati virker bedre enn et glass vann (placebo), effekten er dog høyst reell - effekten av DMT er dog forskjellig, det kreves ikke noe suggesjon for å oppleve den psykoaktive effekten.

 

"viser hvordan hjernen påvirkes av syntetiske substanser."
Hvis du sammenligner DMT med andre psykoaktive stoffer viser det at du ikke helt hva du snakker om.

 

Hvorfor antar du at jeg ikke personlig kjenner meget godt til stoffet eller andre stoff for den saks skyld? Effekten er muligens forskjellig til en viss grad fra LSD eller kokte fleinsopp, men ikke noe særlig mer enn biff er forskjellig fra kylling, uten at det gjør kylling til noe annet enn kjøtt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...