Gå til innhold

Hva skjer etter døden?


Anbefalte innlegg

PlastBox:

Enkelte blir aldri helt "borte".

Hadde en flashback her for noen uker siden. Tok en telefon på jobben og navnet dama i andre enden presenterte seg med satt meg ut i flere sekunder. Og dette var pga en "episode" i -93! Helt vilt men sånn blir det noen ganger.

Ett tips:

Prøv å styr unna den "venner-greia".

Fungerer greit helt til dama evt. begynner å henge etter andre mannfolk.

Kjærlighetssorg er ille, men sjalusi er helt rævva!

 

Edit:

"Bare hver ærlig og si hva du føler men har du "ditcha" deg så hjelper det ikke med penger enn gang "

DMPower: Gullkorn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm, hva skjer etter døden i følge din religion?

 

Sikkert blitt nevnt ørten ganger, men jeg orker ikke lese gjennom 10 sider med posts :oops:.

 

Newsflash: Når du dør begynner cellene i kroppen å denaturaliseres. De løser seg opp, og kroppens funksjoner stopper. Nervene slutter etter få minutter å avfyre impulser, og det vi kaller "sjelen" din slutter å opphøre, da den er basert kun på nervenecellene i hjernen din. Det er det samme som skjer med innholdet i RAMen når du trekker strømmen på PCen din. Deretter havner du i jorden (hvis du er av "den typen"). I jorden vil diverse bakterier, sopp og insekter sakte men sikkert spise deg ("deg" er feil ord, siden det nå er kun kroppen din som eksisterer, så du bryr deg neppe) opp, helt til det er ingenting igjen av "deg". Da er du borte vekk da. Jaja, får håpe du hadde et fint liv før den tid.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på no spesielt, men det er veldig frustrerende å tenke på at når jeg dør så stopper alle tankene, jeg blir borte psykisk mens jeg ligger å råtner eller strødd utover som aske...

 

 

jeg vil ikke bare slutte og eksistere.... no, please no! :lol:

 

 

Lurer no j*velig på det men ikke så mye at jeg vill finne det ut med det første...

 

 

jaja, lev livet.

Lenke til kommentar

Gidder ikke lese alt, men det er jo bare å se matrix filmene, for så å bygge på teoriene i de to filmene :p

 

gud er nøytral, og har laget en syklus alle menneska må gå igjennom.Når en syklus er gjennomført ser gud over hvem som har oppført seg best, og lar de komme til han ( de dør på jorden). De som har oppført seg dårlig i syklusen, må leve hele livet, før de så blir til jord, og må vente til en ny syklus begynner, så de kan få prøve å skjerpe seg i den :)

Lenke til kommentar

Amerikanske forskere lanserer provoserende teori:

 

Vår verden er dataskapt

 

At den verdenen vi kjenner, i virkeligheten skulle være en datasimulasjon, vil de fleste avvise som rent tøv. Likevel finnes det seriøse forskere som mener at dette er tilfellet. De hevder å ha funnet indisier i den fysiske virkeligheten på at den er skapt av en datamaskin.

SCARY :yes:

Lenke til kommentar
Amerikanske forskere lanserer provoserende teori:

 

Vår verden er dataskapt

 

At den verdenen vi kjenner, i virkeligheten skulle være en datasimulasjon, vil de fleste avvise som rent tøv. Likevel finnes det seriøse forskere som mener at dette er tilfellet. De hevder å ha funnet indisier i den fysiske virkeligheten på at den er skapt av en datamaskin.

SCARY :yes:

Svært få kan se The Matrix uten å lage den teorien i hodene sine... men hos normale folk forsvinner den derimot ganske raskt.

Lenke til kommentar
Amerikanske forskere lanserer provoserende teori:

 

Vår verden er dataskapt

 

At den verdenen vi kjenner, i virkeligheten skulle være en datasimulasjon, vil de fleste avvise som rent tøv. Likevel finnes det seriøse forskere som mener at dette er tilfellet. De hevder å ha funnet indisier i den fysiske virkeligheten på at den er skapt av en datamaskin.

SCARY :yes:

Hvor er "bevisene"? Det er sikkert en bunch med arbeidsløse filosofer, som i likhet med mange andre, har blitt hjernevasket av Matrix-filmene. Tenk litt på det: Hvor mye regnekraft kreves for å beregne bevegelsen til 1dl vann hvis man blåser på overflaten. Tenk helt ned til elementærpartikler, og hvilke krefter som virker på hver elementærpartikkel, som igjen blir påvirket av alle andre partikler som finnes. Stakkars programmerere, og stakkars CPU-designerne!

Lenke til kommentar

The Matrix got you...

 

Kunnskap er splittelse, som de sier i filmen "welcome to the desert of the real world", ørkenen er en annen betegnelse for daath, hvor intet eksisterer gjennom dualiteten.

 

Vi simulerer selvbedraget ved egen tankekraft, orden er høyst stimulerende. Kontrollmekanismene er menneskeskapt, men det er for mange bedre å skylde på noe annet, og værre ha en mening...

 

Adlyd!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en illusjon om at jeg har vært i et slags "matrix" i 20 år nå...

 

min teori: Når vi dør vil energien som er "sjela" bli frigjort så vi kan manifestere seg i et nytt foster en eller plass på denne jorda. Vi blir gjenfødt før vi vet ordet av det, husker ingenting fra forrige liv. Så lurer vi enda en gang på hvorfor i vi "er"... Hvorfor skulle vi ellers leve akkurat i år 2003? Jeg er sikker på at vi har hatt mange liv før dette. Kanskje ikke som mennesker, men vi har alltid vært en del av "Gud" (alt levende energi) siden big bang og kanskje i uendelig mange big-banger før det også. Og kanskje har evulosjonen tatt et skritt forbi menneske når vi får det neste liv.. hvem vet, gleder meg nesten :wink:

Lenke til kommentar

Hvor er "bevisene"? Det er sikkert en bunch med arbeidsløse filosofer, som i likhet med mange andre, har blitt hjernevasket av Matrix-filmene. Tenk litt på det: Hvor mye regnekraft kreves for å beregne bevegelsen til 1dl vann hvis man blåser på overflaten. Tenk helt ned til elementærpartikler, og hvilke krefter som virker på hver elementærpartikkel, som igjen blir påvirket av alle andre partikler som finnes. Stakkars programmerere, og stakkars CPU-designerne!

 

Datamaskinen må vel være litt bedre enn jeg klarer å forestille meg, men kanskje så gode datamaskiner vokser på trær i den virkelige verden utenfor. Programererene trenger jo ikke slite så veldig. Bare lage naturlover som styrer og så pøse på med massevis av naturens byggesteiner og samle de i en ball. Deretter går resten av seg selv.

 

Når jeg tenker meg om trenger ikke datamaskinen være noe god heller. Tiden sånn som vi opfatter den her er jo relativ til hvor fort ting beveger seg rundt oss. Da tenker jeg på minste skala. Hvis elektronene beveger seg saktere, reaksjoner mellom atomer skjer saktere osv. Altså dersom PCen lagger vil ikke vi merke det fordi tankene våre vil lagge samtidig. Det store problemet er nok lagringskapasiteten.

 

Men dersom de som har laget programmet ikke forteller oss det eller har lagt igjen hint i programmet kan vi aldri finne ut av det. Det er dermed ikke noe poeng i å tenke på det engang. Du kan jo be til dem og håpe at de hører det og forteller deg, men det gidder ikke jeg.

Lenke til kommentar
The Matrix got you...

Vi simulerer selvbedraget ved egen tankekraft, orden er høyst stimulerende. Kontrollmekanismene er menneskeskapt, men det er for mange bedre å skylde på noe annet, og værre ha en mening...

 

Adlyd!

 

Hmm.. philosophy.. interesting.

 

Hvorfor er det mer riktig at ting ikke har en mening, enn at de har det? Så langt jeg kan se er det to konkurrerende ytterpunkter.

 

Mennesker flest er opptatt av årsak-sammenhengs-forholdet, fordi det er det vi observerer i den sansbare virkelighet. De fleste hendelser vi er i stand til å observere har en naturlig årsak. Er det ikke da mer naturlig å anta at mennesker antar en ultimat årsak/hendelses-sammenheng av seg selv, enn å skylde på menneskeskapte kontrollmekansimer?

 

Det er jo tross alt en viss (observerbar) orden i universet, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt en illusjon om at jeg har vært i et slags "matrix" i 20 år nå...

 

min teori: Når vi dør vil energien som er "sjela" bli frigjort så vi kan manifestere seg i et nytt foster en eller plass på denne jorda. Vi blir gjenfødt før vi vet ordet av det, husker ingenting fra forrige liv. Så lurer vi enda en gang på hvorfor i vi "er"... Hvorfor skulle vi ellers leve akkurat i år 2003? Jeg er sikker på at vi har hatt mange liv før dette. Kanskje ikke som mennesker, men vi har alltid vært en del av "Gud" (alt levende energi) siden big bang og kanskje i uendelig mange big-banger før det også. Og kanskje har evulosjonen tatt et skritt forbi menneske når vi får det neste liv.. hvem vet, gleder meg nesten :wink:

 

Hvis du mener du blir gjenfødt, men ikke husker noen ting så er det vel egentlig ikke deg som blir født, er det? Er det ikke samlingen av dine minner om fortiden som gjør deg til det du er? Det er vel ikke noe vits i å glede seg til det da er det? Forsvinner ikke du sammen med minnene dine når du dør?

Lenke til kommentar
Hvis du mener du blir gjenfødt, men ikke husker noen ting så er det vel egentlig ikke deg som blir født, er det? Er det ikke samlingen av dine minner om fortiden som gjør deg til det du er? Det er vel ikke noe vits i å glede seg til det da er det? Forsvinner ikke du sammen med minnene dine når du dør?

 

Jeg mener at "jeg" blir gjenfødt, fordi "jeg" er meg, og ingen andre. Jeg er et resultat av minnene mine for øyeblikket, men jeg vil alltid være meg. Hvis jeg hadde fått total black-out så hadde jeg fremdeles kunnet registrere og observere som "meg selv", bare det hadde vel begynt på nytt, akkurat som når vi blir et nytt foster. Om vi blir et menneske eller en meitemark neste gang vet jeg ikke, men "noe" blir vi. Altså vi vil få bevissthet igjen etter hvert. Vanskelig å forklare, men bare tenk på hvorfor er du akkurat den du er, og ingen andre? Vanskelige filosofiske tanker, men "du er", for du kan ikke tenke "jeg er ikke" for da har vi ingen hjerne å tenke dette i. Dermed "er" vi og vil ikke kunne tenke noe annet. Vi er en del av "felles-bevisstheten" i universet, og vil alltid være det enten vi vil eller ikke. Vi er bygget opp av energi, og energi kan hverken oppstå eller forsvinne, den "er" kun. Den forandrer kun form.

 

Jeg mente ikke direkte at jeg gleda meg til døden, men hele livet har jeg frykta/grua meg til den, nå forstår jeg at jeg ikke bare "forsvinner", men at døden er døra til en ny start. Dermed har jeg åpna døra for å få et bedre liv. Periodevis depresjon og angst i 28 år er ikke kjekt. Men en må ta steget ut selv. Tenking har vært nøkkelen til mine låste dører. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...