Gå til innhold

Direkteshop.no HOLD AVSTAND!

Anbefalte innlegg

Så når de har fått mange dårlige tilbakemeldinger så kan kanskje Hardware overtales til å sende dem en mail om at de er strøket fra lista?

Hardware.no burde strøket de fra listen uansett, da Direkteshop.no åpenbart jukser med lagerstatusen. Lagerstatus i prisguiden var jo eneste grunn til at jeg bestilte fra direkteshop.no fremfor andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom det tezamno sier om frakten stemmer, så burde det i seg selv være grunn nok til reaksjoner.
Absolutt ikke - hvor mye de skal ta i frakt er jo opp til butikken, med mindre de skriver at fraktkostnaden er etter postens takster. Om de sender det som brev er ikke sendingen forsikret, og da tar de en risiko. Ved å ta betalt mer enn direkte porto dekker de denne risikoen.
Lenke til kommentar
Venter også på vare som var på lager, 2 uker siden bestilling nå og de påstår varen er sendt.

Sporingsnr har de ikke på pakker under 700 spenn sier de på mail, så da sender de vel som brev og tar 128 kroner i frakt!

Fint hvis alle som har dårlig erfaringer kan skrive noen ord på webshopguiden så vil de etterhvert få dårlig ratio der og ditto dårlig rykte. Så når de har fått mange dårlige tilbakemeldinger så kan kanskje Hardware overtales til å sende dem en mail om at de er strøket fra lista?

Ja det var litt av en pris på en brevsending, de fleste nettbutikker som er seriøse tar 119,- i frakt da med sporing, tviler på at jeg kommer til å legge igjen noen kronasjer hos Direkteshop, de har også helt elendige betingelser på Qxl, du kan få kjøpt en Sata kabel til 1,- kr men frakten er helt syk, kjøper du flere kabler må du betale frakt på hver enkelt + ekspedisjons gebyr.

Lenke til kommentar
Dersom det tezamno sier om frakten stemmer, så burde det i seg selv være grunn nok til reaksjoner.
Absolutt ikke - hvor mye de skal ta i frakt er jo opp til butikken, med mindre de skriver at fraktkostnaden er etter postens takster. Om de sender det som brev er ikke sendingen forsikret, og da tar de en risiko. Ved å ta betalt mer enn direkte porto dekker de denne risikoen.

Dersom de ikke har oppgitt at de følger Postens satser er nok ikke dette ulovlig som du sier, men det er da utrolig frekt å ta 119 kroner for noe som vanligvis ville ha kostet 40 kr. Man tror man betaler disse pengene til Posten, men så betaler man det til selger som skjuler det i fraktprisen.

Lenke til kommentar
men det er da utrolig frekt å ta 119 kroner for noe som vanligvis ville ha kostet 40 kr. Man tror man betaler disse pengene til Posten, men så betaler man det til selger som skjuler det i fraktprisen.
Hvorfor er det frekt når det er de som må erstatte om varene forsvinner? Kan være enig i at 119kr er litt stivt om frakten koster 40, men noe lavere enn 80 ser jeg ingen grunn til at det skulle kostet. Det er jo akkurat det samme for kundene hvordan det sendes så lenge det kommer frem, og i dette tilfellet går det ca 3 dager RASKERE, pga det sendes som brev.

Det er en kalkulert risiko - når du mottar varen kan du si at du ikke har mottatt den, og dermed må de sende varen på nytt, og taper 700kr på det f.eks.

Lenke til kommentar
men det er da utrolig frekt å ta 119 kroner for noe som vanligvis ville ha kostet 40 kr. Man tror man betaler disse pengene til Posten, men så betaler man det til selger som skjuler det i fraktprisen.
Hvorfor er det frekt når det er de som må erstatte om varene forsvinner? Kan være enig i at 119kr er litt stivt om frakten koster 40, men noe lavere enn 80 ser jeg ingen grunn til at det skulle kostet. Det er jo akkurat det samme for kundene hvordan det sendes så lenge det kommer frem, og i dette tilfellet går det ca 3 dager RASKERE, pga det sendes som brev.

Det er en kalkulert risiko - når du mottar varen kan du si at du ikke har mottatt den, og dermed må de sende varen på nytt, og taper 700kr på det f.eks.

Ut i fra det man har hørt fra enkelte her om denne bedriften så kan jeg bare spekulere i hva som må til av styr dersom pakken forsvinner på vei til deg. Får på følelsen at det er en del ting rundt denne bedriften som virker veldig useriøst. På en annen side så er man uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar

Ta å bestill en 10 sånne du:

http://www.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=5...mp;LanguageNR=0

Det er jo helt useriøst, blir cirka rundt 1000 lappen, det står klart og tydelig i Qxl's reglemang om useriøse priser:

Ekspedisjon og gebyrer på QXL

* Ekspedisjonsgebyrer skal ikke gå til å dekke QXL sine provisjoner eller listepriser.

* Porto skal normalt være i følge posten sine satser og være rimelige i forhold til gjenstanden som selges. Merk at norgespakker er forsikret av posten.

* Ekspedisjonsgebyr kan legges til produktets pris, men det kreves at selger opplyser om dette i auksjonsteksten med hva summen er og at ekspedisjonsgebyret følger avtaleloven paragraf 36. Ekspedisjonsgebyret er ment for å dekke selgers kostnad med å pakke, administrere det solgte produktet og skal være rimelig i forhold til produktets pris. Hvis selger ikke følger god forretningsskikk for dette kan auksjonene og medlemskonto bli stengt. Hvis du som kjøper er usikker på ekspedisjonsgebyret i en auksjon anbefaler vi å stille selger et spørsmål før du gir bud. Punkt 3 gjelder også urimelig avbestillingsgebyr.

Avtaleloven § 36

En avtale kan helt eller delvis settes til side eller endres for så vidt det ville virke urimelig eller være i strid med god forretningsskikk å gjøre den gjeldende. Det samme gjelder ensidig bindende disposisjoner. Ved avgjørelsen tas hensyn ikke bare til avtalens innhold, partenes stilling og forholdene ved avtalens inngåelse, men også til senere inntrådte forhold og omstendighetene for øvrig. Reglene i første og annet ledd gjelder tilsvarende når det ville virke urimelig å gjøre gjeldende handelsbruk eller annen kontraktrettslig sedvane.

Lenke til kommentar
Det er jo helt useriøst, blir cirka rundt 1000 lappen, det står klart og tydelig i Qxl's reglemang om useriøse priser:

Ja, det DER er drøyt, siden en slik vare ikke ville kostet noe å erstatte om den forsvant. Men det er forskjell på en slik filleting og varer som koster nærmere 1000kr.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Takk for tipset!

Vil forresten komme med en liten apropos advarsel om nettbutikker som Stretto, Amentio, Multicom etc. (alle disse klonene uten eget lager), de trekker kortet ditt før varen sendes. Uansett hvor lang ventetid det kan dreie seg om.

Da bryter vel de også loven?

Ikke dra amentio inn i dette. Er rimelig imponert over de. Spesielt når de engasjerte seg rimelig heftig i å finne en brukbar 939 dualcore til meg når de hadde annonsert et par på webshopen deres via en feil, og jeg hadde tilfeldigvis bestilt en via jobb.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Ikke dra amentio inn i dette? Dem er håpløse; venta i 4mnd på ny tv fra dem, purra på mail ..fikk ikke svar. Dagen etter eg avbestillte, så sa dem at dem hadde fått inn 10 stk via en bakdør i sverge, og spurte om eg ville ha en av disse. 1 uke gikk, og skjermen var enda ikke sendt, og eg avbestillte igjen. Fikk en ny telefon, hvordem sa at dem ikke hadde sent tv'en fordi ei som var sjuk, og spurte om eg forsatt ville ha tv'en. Dum som eg var så sa eg ja. Litt senere fikk eg en telefon at di ikke hadde tv'en alikevel, og spurte etter konto nr. slik at dem kunne returnere pengene. Nesten 4,5mnd uten tv var eg pga. amentio og deres lagersystem. Ikke en noe kompensasjon fikk eg...rentene beholdt dem selv. Bestillte fra netshop i stedenfor og fikk tv'en 3 dager etterpå:)

Lenke til kommentar

Jeg har lagt igjen mangfoldinge tusen hos amentio (40k+), og har vært borti både retur, reklamasjon og avbestilling hos dem. Det har vært helt smertefritt alltid. Bruker Amentio stort sett hver gang jeg handler deler, kommer nesten alltid billigst ut og jeg har vært storfornøyd ved hver handel. Har ringt til dem ved noen anledninger, og de tar alltid telefonen og er hyggelige og seriøse når du snakker med dem. Så å sammenligne Amentio med dette makkverket av en nettside som blir diskurtert i denne tråden her blir veldig usaklig.

Vinci

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-0ncAanc1

Når jeg ser på nettsiden til Direkteshop så er det nok til at jeg styrer unna. Makan til billig og stygg nettside da.

Vet ikke hva fraktpris og evt. andre gebyrer han tar via sin nettbutikk, men på qxl.no så opererer han ihvertfall med sinnsyke priser på frakt og ekspedisjonsgebyr.

F.eks. denne, "billig" Ram brikker:) (2 x 1 GB):

http://www.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=5...mp;LanguageNR=0

Bare kr 229,- + 89,-+ 49,- = kr. 367,-

At det går an! Og dette er uten sporing t.o.m!

Er vel ikke noe rart at han har fullt av negative og nøytrale karakterer.

Lenke til kommentar

Han kamuflerer fortjeneste som frakt. Der andre seriøse aktører på nettet opererer med en fraktpris som kun tilsvarer hva det faktisk koster å sende varen med fraktør, så baker han inn fjortenesten sin inn i dette beløpet. Useriøst spør du meg.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Bestilte en CPU-kjøler derfra for et par uker siden, siden de var den eneste butikken som "hadde den på lager". Ikke sett noe til den enda. Sendte en mail i går morges, men ikke fått noe svar. Får gi han mulighet til å svare, før jeg evt. kansellerer ordren. Penger er ikke trukket enda, så det er jo ikke noe problem. Men det er nok siste gang jeg bestiller noe derfra.

Pantera

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bestilte headset for 1 mnd siden. Stadig utsatt levering.kansellerte og skulle få tilbake pengene og det går på samme vis.Betalte heldigvis med kort så nå får forhåpentligvis direkteshop / alias Pcnorge/alias/Kjetil Ruud kortselskapet på nakken. STYR UNNA DENNE SHOPen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...