tangvall Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hei.. tenkte jeg skulle dele mine erfaringer ang. Direkteshop.no... Bestilte for en tid tilbake noen deler fra direkteshop til en verdi av ca 3000kr. I mailen jeg fikk sto det at varene ville komme i løpet av 2-4 dager. Dagene gikk og ingenting dukket opp. Jeg sendte en ny mail, hvor jeg spurte hvor varene ble av + om jeg kunne få trackingnummer. Han sa at de var utsolgt for en del, og at varene ville bli sendt så fort så mulig. etter ca halvannen uke fikk jeg nok, jeg kansellerte bestillingen og ba om å få pengene tilbake, dette svarte de på at skulle gå helt fint. Nå, ca 1måned senere sitter jeg her uten noe tegn til pengene jeg betalte inn. Prøvde å spore opp eieren idag, men uten hell. Han stakkaren som jeg kom til, ble oppringt ca 10 ganger HVER dag av folk som har samme problem som meg, de er offer for en svindel. DIREKTESHOP.NO er svindel!! Advarer nå alle om å holde seg langt vekke fra denne siden!! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Når man kommer over noe som helt åpenbart er en svindel, så bør det anmeldes til politiet. Ikke at de gidder å ta hensyn til din enkeltsak, men det går an å håpe at så mange leverer en anmeldelse at de til slutt blir lagt merke til av Politiet. Da kan det være at praksisen opphører. Så selv om du ikke nødvendigvis vil få igjen dine 3000 kroner, er det fint om man tar seg den lille tiden det tar å anmelde en slik svindel, så kanskje noen andre unngår å bli lurt i fremtiden. Til slutt; forhåndsbetal ALDRI til en aktør du ikke stoler på. I de tilfellene skal du velge faktura eller postoppkrav. Om du velger postoppkrav, kan det være greit å sjekke pakken raskt på postkontoret før du betaler gebyret. Lenke til kommentar
The DealMan Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Takk for advarselen tangvall. Sidene ser jo proffe ut nok de,så jeg hadde ikke hatt problem jeg heller å forskuddsbetale 3000 kr til disse karene. Håper du finner en løsning på problemet ditt. Hvis det nå er slik at firmaet holder på å slå seg konkurs så skal det jo være mulig å finne ut av dette mener jeg. Og da kan du jo stille krav til noe av konkursboet. Igjen Takk for advarselen. Mvh Morten J Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Med all respekt, men er det ikke litt drøyt å sette svindel-stemplet på et firma/person basert på én parts fremstilling? En rask sjekk viser at de i alle fall har holdt på med business og > reg. foretaksregistret (siden 1995) Forøvrig selger firmaet også på > Qxl auksjoner under samme navn Trådstarter skriver; Prøvde å spore opp eieren idag, men uten hell. Han stakkaren som jeg kom til, ble oppringt ca 10 ganger HVER dag av folk som har samme problem som meg, de er offer for en svindel. DIREKTESHOP.NO er svindel!! Hvilket nr. ringer du? Telefonnummeret som oppgis hos > Direkteshop/Kontakt oss er helt likt med tlf.nr. som er oppgitt hos > Brønnøysund registret, som igjen også er overensstemmende men navn/innehaver på søk i > 1881/Telefonkatalogen Kan selvsagt ikke utelukke at det er svindel, men denslags skjer vel oftest fra nye "firmaer" som plutselig popper opp ei kort tid? Det momentet er i alle fall ikke tilfelle her. Lenke til kommentar
krabbemat Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg bestilte en vare 1. april 08, jeg valgte å betale på forskudd og har foreløpig ikke sett noe til varen. Den har også hele tiden stått oppført som "på lager" på hjemmesiden. Sendte første epost den 10. april og etterlyste forsendelsen, fikk da svar samme dag at den skulle leveres dagen etter. Altså 11. april. Igår (15. april) hadde jeg fortsatt ikke sett noe til varen så jeg sendte på ny en epost og etterlyste, og fikk da til svar at den skulle sendes idag. Idag sendte jeg en epost hvor jeg spurte om sporingsnummer men fikk da ikke noe svar. Dette fortoner seg som en særdeles useriøs bedrift, og jeg skulle ikke blitt overrasket om jeg ikke ser noe til varene jeg bestilte. Derfor lurer jeg på om noen andre har opplevd lignende fra direkteshop.no, eller andre useriøse aktører, og eventuelt hvordan man skal gå fram i slike saker. Fint om noen på forumet også har kontaktinformasjonen til en person i firmaet siden det er litt bedre å forholde seg til enn et telefonnummer og en epostadresse som ikke besvarer. Lenke til kommentar
guru33 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg bestilte en vare 1. april 08, jeg valgte å betale på forskudd og har foreløpig ikke sett noe til varen. Den har også hele tiden stått oppført som "på lager" på hjemmesiden. Sendte første epost den 10. april og etterlyste forsendelsen, fikk da svar samme dag at den skulle leveres dagen etter. Altså 11. april. Igår (15. april) hadde jeg fortsatt ikke sett noe til varen så jeg sendte på ny en epost og etterlyste, og fikk da til svar at den skulle sendes idag. Idag sendte jeg en epost hvor jeg spurte om sporingsnummer men fikk da ikke noe svar. Dette fortoner seg som en særdeles useriøs bedrift, og jeg skulle ikke blitt overrasket om jeg ikke ser noe til varene jeg bestilte. Derfor lurer jeg på om noen andre har opplevd lignende fra direkteshop.no, eller andre useriøse aktører, og eventuelt hvordan man skal gå fram i slike saker. Fint om noen på forumet også har kontaktinformasjonen til en person i firmaet siden det er litt bedre å forholde seg til enn et telefonnummer og en epostadresse som ikke besvarer. Har opplevd tilvarende med et firma som het Vaagen consulting for flere år siden betalte på forskudd og så aldri mine penger igjen,Men det var ikke snakk om så så store summer ,men uansett surt allike vel.Det jeg lærte i ettertid er enten å sjekke litt rundt omkring ,betale med visa eller ved oppkrav eller holde meg til solide og veletablerte firma for det er alt for mange kjeltringer i netthandel bransjen. Lenke til kommentar
krabbemat Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg bestilte en vare 1. april 08, jeg valgte å betale på forskudd og har foreløpig ikke sett noe til varen. Den har også hele tiden stått oppført som "på lager" på hjemmesiden. Sendte første epost den 10. april og etterlyste forsendelsen, fikk da svar samme dag at den skulle leveres dagen etter. Altså 11. april. Igår (15. april) hadde jeg fortsatt ikke sett noe til varen så jeg sendte på ny en epost og etterlyste, og fikk da til svar at den skulle sendes idag. Idag sendte jeg en epost hvor jeg spurte om sporingsnummer men fikk da ikke noe svar. Dette fortoner seg som en særdeles useriøs bedrift, og jeg skulle ikke blitt overrasket om jeg ikke ser noe til varene jeg bestilte. Derfor lurer jeg på om noen andre har opplevd lignende fra direkteshop.no, eller andre useriøse aktører, og eventuelt hvordan man skal gå fram i slike saker. Fint om noen på forumet også har kontaktinformasjonen til en person i firmaet siden det er litt bedre å forholde seg til enn et telefonnummer og en epostadresse som ikke besvarer. Har opplevd tilvarende med et firma som het Vaagen consulting for flere år siden betalte på forskudd og så aldri mine penger igjen,Men det var ikke snakk om så så store summer ,men uansett surt allike vel.Det jeg lærte i ettertid er enten å sjekke litt rundt omkring ,betale med visa eller ved oppkrav eller holde meg til solide og veletablerte firma for det er alt for mange kjeltringer i netthandel bransjen. Fikk nettopp svar fra Direkteshop.no der det sto at leveringen er utsatt til i morra. Det virker som det er standardsvaret når når det rettes spørsmål om leveringstiden. Hver gang jeg har etterlyst forsendingen så har de svart at det skal leveres dagen etter. Er det noen rettslige skritt man kan ta i ettertid for å krevd pengene tilbake? I beste fall er det en useriøs bedrift med elendige rutiner og da gjelder vel angrefrsitloven og kjøpsloven, i verste fall er det snakk om ren svindel og da er det jo lovbrudd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Meld skriftlig ifra at du ønsker å benytte deg av angreretten og be om å få tilbakeført pengene til din konto. Kontakt dernest Forbrukerrådet, da dette er første skritt på veien til behandling i Forbrukertvistutvalget, hvis vedtak gir grunnlag for tvangsfullbyrdelse. Betalte du med kredittkort, kan du rette krav om tilbakebetaling mot kredittyter dersom selger ikke oppfyller sine forpliktelser, jf. kredittkjøpsloven. Edit: Legg også inn din erfaring i webshopguiden. Endret 16. april 2008 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 DirekteShop.no har en snittkarakter på 2.0 i prisguiden til HW. De fleste klager på det samme som dere. Ikke bare tyder det på at det er en useriøs aktør, men det kan også tyde på at de har likviditetsproblemer. Lenke til kommentar
Mehmet Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg var innom hjemmesiden til direkteshop.no for en stund tilbake og da la jeg merke til at de opererer med P.b adresse i Spydeberg og tlf 21680603 som indikerer Oslo. En rask sjekk på gulesider og telefonkatalogen.no visste ikke treff for dette nr. Så det er åpenbart at det er noe som ikke stemmer her.... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Direkteshop er nok ikke direkte en svindelbutikk, men løgnere er de i alle fall. Eller han. Tror firmaet drives av én person, og vedkommende har naturligvis ikke noe lager, så når han mottar bestillinger, bare bestiller han varene fra utlandet. Utrolig bra å kalle en slik forretningsmodell for "Direkteshop". Dette tar naturligvis tid, og når du purrer på han, svarer han med standardsvaret om at det "raskt ble tom på lager", og at bestillingen din er merket med "hastelevering". Varene mine kom i alle fall frem etter ca 2-3 uker. Med mangler - varen til 1kr, som du får om du bestiller for over en viss sum var naturligvis ikke der [Redigert: Den kom 14 dager senere]. Kort fortalt: - Nettsidene lyver om lagerstatus (han har ikke noe lager) - Levering tok ca 2-3 uker - Ved purring lyver han igjen, og gir meg samme svar som alle andre får. - Reklamerte om en "gratis" vare ved bestilling over x antall kr, denne fikk jeg imidlertid ikke, til tross for at den var bestilt og betalt (mulig jeg hadde fått den om jeg hadde klaget men det gadd jeg ikke å stresse med). [Redigert: Fikk denne varen 14 dager senere...] HW.no burde fjerne denne useriøse aktøren fra prisguiden sin om de ønsker å beholde et godt rykte. I alle fall merke alle varene fra denne butikken som "ikke på lager". Endret 17. april 2008 av Lurifaksen Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Bestilte for en tid tilbake noen deler fra direkteshop til en verdi av ca 3000kr. I mailen jeg fikk sto det at varene ville komme i løpet av 2-4 dager. Dagene gikk og ingenting dukket opp. Jeg sendte en ny mail, hvor jeg spurte hvor varene ble av + om jeg kunne få trackingnummer. Han sa at de var utsolgt for en del, og at varene ville bli sendt så fort så mulig. etter ca halvannen uke fikk jeg nok, jeg kansellerte bestillingen og ba om å få pengene tilbake, Ta dette opp med Visa eller MasterCard, burde gå greit å få pengene tilbake hvis du har betalt med noen av deres kort. Butikken har forøvrig ikke lov å gjøre annet enn å reservere penger, før den har sendt varene. Endret 17. april 2008 av kpolberg Lenke til kommentar
se# Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Ta dette opp med Visa eller MasterCard, burde gå greit å få pengene tilbake hvis du har betalt med noen av deres kort. Enig med kpolberg, bruk alltid Visa eller Mastercard, eventuelt oppkrav. Betaler du med kort kan du klage til kortselskapet, og da er saken i utgangspunktet deres problem. Du oppnår: * Du får pengene igjen av kortselskapet * Nettbutikken vil få problemer med kortselskapene hvis det kommer en del klager. Kortselskapene ønsker ikke å forholde seg til butikker som gir masse klager, og de er mye bedre til å håndtere slikt enn enkeltpersoner. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Firmaet heter "Direkteshop Kjetil Ruud" og er et enkeltmannsforetak. Tlfnummeret som er knyttet til foretaket gir ingen treff i tlf.katalogen, men faksnummeret hans viser til ei "Hege Frydenberg - 1281 Oslo" Litt rart kanskje? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Takk for tipset! Vil forresten komme med en liten apropos advarsel om nettbutikker som Stretto, Amentio, Multicom etc. (alle disse klonene uten eget lager), de trekker kortet ditt før varen sendes. Uansett hvor lang ventetid det kan dreie seg om. Da bryter vel de også loven? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Vil forresten komme med en liten apropos advarsel om nettbutikker som Stretto, Amentio, Multicom etc. (alle disse klonene uten eget lager), de trekker kortet ditt før varen sendes. Uansett hvor lang ventetid det kan dreie seg om. Da bryter vel de også loven? Nei, det er ingen lov som sier dette, men forbrukerombudet anbefaler at man ikke trekker før varen er sendt. Problemet med alle disse butikkene er forøvrig jo at de ikke har lager, og det er faktisk lagt opp systemmessig slik at det ikke er mulig å sende bestillingen videre til leverandøren før pengene er trukket. - så hvis det du bestiller ikke er på lager hos distributør, ja da blir den en mismatch mellom trekk og levering... Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Takk for tipset! Vil forresten komme med en liten apropos advarsel om nettbutikker som Stretto, Amentio, Multicom etc. (alle disse klonene uten eget lager), de trekker kortet ditt før varen sendes. Uansett hvor lang ventetid det kan dreie seg om. Da bryter vel de også loven? Men er du sikker på at dei trekk summen, at det ikkje berre reserverer den ved bestilling, tilbakefører og trekk den når varen blir sendt? Dette bruker å vere vanleg praksis mange plasser. Edit: Viss du ser på Kunngjøringer kan du sjå at han har drevet forskjellige "butikker" dei siste åra. Endret 18. april 2008 av TonyMontana Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Kjøpte grafikkort derfra for en stund sida (8800gt) da de var de eneste som hadde det inne. Tok vel en 2 uker eller noe til jeg fikk det. Ringte etter en uke, og fikk vite at de skyldte penger til en leverandør, noe de ikke visste om. Og leverandøren hadde sluttet å sende noe inntil de hadde fått pengene, uten å si ifra til direkteshop.no. Fikk kortet 4 dager etterpå (ringte torsdag, fikk mandag). Det ordna seg, men gidder ikke bestille igjen. Holder meg til komplett.no, de har jeg full tillit til. Ta det opp med banken angående å få pengene tilbake. Så ordner det seg Lenke til kommentar
radivx Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Kontakt forbrukerrådet og hør hva de anbefaler (mhht anmeldelse etc.) Om de mottar nok klager på bedrifter, så går de muligens til aksjon. Fint at du advarer. Lenke til kommentar
tezamno Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Venter også på vare som var på lager, 2 uker siden bestilling nå og de påstår varen er sendt. Sporingsnr har de ikke på pakker under 700 spenn sier de på mail, så da sender de vel som brev og tar 128 kroner i frakt! Fint hvis alle som har dårlig erfaringer kan skrive noen ord på webshopguiden så vil de etterhvert få dårlig ratio der og ditto dårlig rykte. Så når de har fått mange dårlige tilbakemeldinger så kan kanskje Hardware overtales til å sende dem en mail om at de er strøket fra lista? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå