Gå til innhold

Frank Aarebrot spår vestlandsk separatistparti

Anbefalte innlegg

Ingen som har hørt om TUN-pariet?

"Trøndelag ut av Norge".

Flere som tenker på dette :)

Morsom tanke, men hva skulle det være godt for?

Fritak for mva på rødsprit i Trøndelag, samt at butikker i det resterende Norge ikke lenger trenger tenke på om det er noe i et produkt som er ment til utvendig bruk, som kan være skadelig om det drikkes. :tease:

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom på én ting til forresten; hva blir hovedstaden i Vestlandet? Bergen eller Stavanger?

Vi hadde nok alltid blitt enige med en deling av funksjoner. Men jeg frykter at grådige Bergensere nok vil ha alt selv :p

Men Bergen kan gjerne være hovedstad for min del, en hovedstadsfunksjon trekker til seg en del forstyrrende elementer også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842

Hmm... Kanskje hjembygden min kan løsrive seg? Dere fatter bare ikke hvordan veiene her ser ut... (Jeg kan skaffe bilder)

Lenke til kommentar

Jeg melder meg i frivilige i det vestlanske folkets frigjøringsarmè.

Hadde vi klart å beholde de fleste fregattene og de nye mtb'ene også ser jeg ikke problemet med suverenitet i nordsjøen.

Ser faktisk ingen ulemper med dette. Vi har jo alt her.

Lenke til kommentar
Jeg melder meg i frivilige i det vestlanske folkets frigjøringsarmè.

Hadde vi klart å beholde de fleste fregattene og de nye mtb'ene også ser jeg ikke problemet med suverenitet i nordsjøen.

Ser faktisk ingen ulemper med dette. Vi har jo alt her.

Nato kommandoen og forsvarskommandoen ligger jo også "ennå" på Jåttå, selv om SP og Diesen vil flytte til Bodø av distriktspolitiske hensyn.

Lenke til kommentar
Men Bergen kan gjerne være hovedstad for min del, en hovedstadsfunksjon trekker til seg en del forstyrrende elementer også.

Forstyrrende elementer? Hele Bergen er jo definisjonen på et fortstyrrende element. :whistle:

...Og de eneste som er i stand til å hamle opp med østlendingene.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si jeg frykter at Bergen og Stavanger skal inngaa en form for bygdeallianse og danne en bondehaer i et forsoek paa aa innta Oslo by. Det er bare aa innfinne seg med situasjonen: vi lover aa fortsette med aa produsere innejobber som krever slips og en gangbar frisyre, hvis dere lover aa fortsette med utejobber i kjeledress og ullgenser.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke si jeg frykter at Bergen og Stavanger skal inngaa en form for bygdeallianse og danne en bondehaer i et forsoek paa aa innta Oslo by. Det er bare aa innfinne seg med situasjonen: vi lover aa fortsette med aa produsere innejobber som krever slips og en gangbar frisyre, hvis dere lover aa fortsette med utejobber i kjeledress og ullgenser.

Bondehær? Vi ligger heller på trygg avstand med fregattene og bomaderer oslo...

Eller som i sangen:

Viss eg hadde vinger som fuglen

Viss eg kunne fly høyt i sky

da ville eg dritte på oslo

drite på oslo by

drite drite drite på oslo byyyy

drite drite drite på oslo by

Lenke til kommentar
Viss eg hadde vinger som fuglen

Viss eg kunne fly høyt i sky

da ville eg dritte på oslo

drite på oslo by

drite drite drite på oslo byyyy

drite drite drite på oslo by

Jeg kommer ihvertfall ikke til å savne vestlendingene for deres språklige finesse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

@Akidon; Ja.

Vestlandets drømmer om selvstendighet er latterlige. Argumentet om at dere bidrar med mer enn dere får tilbake er jo ganske lavpannet. Når man lever i en velferdsstat sier det seg jo selv at noen bidrar med mer enn andre. Og dere stemmer jo på de samme politikerne, så dere er like ansvarlige for omfordelingen som østlendingene.

Forresten, hvis Vestlandet skal bli et eget land, hvorfor skal ikke f.eks. Bærum bli det samme? Har ingen tall for hånden, men vil tro at det netto er et ganske betydelig ressurstap for denne kommunen, ifølge deres logikk burde de jo bli sitt eget land. Grunnen til at de bidrar med mer økonomisk enn andre er jo faktisk at kommunen har mange ressurssterke innbyggere og ikke at de tilfeldigvis ligger ved siden av en naturressurs som Vestlandet. Så det er mindre fortjent at de skal miste pengene sine enn dere.

På hvilken måte gjør det at dere bor nærmere oljeforekomstene dere mer verdige til å nyte godt av den? Og skal en som bor 100 km unna forekomsten få mer enn en som bor 1000 km unna den? Selv om begge to bor innenfor det som defineres som Vestlandet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...