Gå til innhold

Frank Aarebrot spår vestlandsk separatistparti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere må absolutt danne stat hvis dere vil, skal bli godt å slippe fanatiske kristen-folk, sutrende bønder og regional-nasjonalister fra Bergen. Dog vil jeg gjerne vite hvordan staten skal overleve uten sterk hjelp fra de andre landsdelene, innvandrere skal dere også ta imot en del av siden Vestlands-politikere er medskyldige i den økte innvandringen gjennom medlemskap i diverse partier.

Hva skal dere gjøre med folk som har delvis eller helt Vestlandsk bakgrunn som meg forresten, har jeg rett til å kreve at den vestlandske hæren invaderer mitt hjemsted for å frigjøre stakkars undertrykte meg fra de forferdelige oslofolkene? :tease:

Lenke til kommentar
Dere må absolutt danne stat hvis dere vil, skal bli godt å slippe fanatiske kristen-folk, sutrende bønder og regional-nasjonalister fra Bergen. Dog vil jeg gjerne vite hvordan staten skal overleve uten sterk hjelp fra de andre

Kontra A,B,C,D gjenger,mullah krekar meg oppover ørene og sutrende østkant folk som ikke får satt dagens skudd?

Lenke til kommentar
Hvem trenger ting å le av når vi har dere :)

I like måte, det er tydeligvis vanskelig for dere å forstå at Vestlandet var en relativt fattig region før oljetiden og ble sponset med massevis av midler som gikk på bekostning av oss her i Øst. Hvem betalte Olje-platformene og prøveboringene dessuten, var neppe Vestlandet alene? Kan vi prøve å holde en saklig debatt her uten at du skjærer oss Østlendinger over en kam som udugelige sosser som tar alle pengene? Det er ikke alle her som er for Operaen selv om du tydeligvis tror det.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Ser at mange her nevner olje og fisk. Men det er flere ting som glemmes:

-Strømproduksjon

-Matproduksjon, hoveddelen av det effektive og bærekraftige norske landbruket er samlet på Jæren. For ikke å nevne Norges tomatproduksjon som er sentrert på Finnøy.

-Metallverk

-Turistnæring

-Skipsverft

Vestlandet er mer en bare olje og fisk.

Men samtidig skal det nevnes at jeg er en sterk motstander av å bruke milliarder på veiutbygging til hver en liten bygd og øy på vestlandet. Problemet er at lokale politikere fra vestlandet ofte prioriterer sin egen "bygd" så høyt at de ser seg blind på resten av vestlandet. Det rare oppi dette er at en "bygd" får finansiert en veiutbygging som bygdas 50 biler bruker, mens Rennfastforbindelsen på E-39 mellom Stavanger og Bergen ble fullstendig bompengefinansiert uten støtte fra staten.

Lenke til kommentar
Hvem trenger ting å le av når vi har dere :)

I like måte, det er tydeligvis vanskelig for dere å forstå at Vestlandet var en relativt fattig region før oljetiden og ble sponset med massevis av midler som gikk på bekostning av oss her i Øst. Hvem betalte Olje-platformene og prøveboringene dessuten, var neppe Vestlandet alene? Kan vi prøve å holde en saklig debatt her uten at du skjærer oss Østlendinger over en kam som udugelige sosser som tar alle pengene? Det er ikke alle her som er for Operaen selv om du tydeligvis tror det.

Eg sa ikke noe om det,men tror da ikke DERE bidro med så mye.....

Sa HELLER ikke at dere er udugelige sosser som tar alle pengene,men at dere er udugelige sosser det er MANGE av dere...greit nok at DU ikke er for feks en opera,men det er flere enn som er for kasting av penger ut vinduet.

Lenke til kommentar
Eg sa ikke noe om det,men tror da ikke DERE bidro med så mye.....

Sa HELLER ikke at dere er udugelige sosser som tar alle pengene,men at dere er udugelige sosser det er MANGE av dere...greit nok at DU ikke er for feks en opera,men det er flere enn som er for kasting av penger ut vinduet.

Hvordan vet du det? Har du engang vært i Oslo? Ser fortsatt ikke at du klarer å argumenterer for at det er så mange av oss som er sosser slik du påstår, det er faktisk en stor del av Oslos befolkning som var mot Operaen.

Stiller meg også kritisk til at du mener at regionen Østlandet som faktisk er nokså høyt befolket og har en stor del rike mennesker i tillegg til fattige ikke bidro til mye av innvesteringene i prøveboringene og til oljeplattformene.

Etter det jeg har hørt går denne såkalte Oslo-baserte "utnyttingen" av andre landsdeler begge veier, deler av Oslos budsjett ble faktisk tatt fra oss og delt ut til andre kommuner forrige år.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Altså jeg hadde forstått det om hele østlandet bestod av 90 % svensk-dansker etnisk sett, 90 % av nordnorge bestod av samer og 90 % av vestlendingene hadde engelsk/tysk/islandsk etnisitet. Og at Norge lå med brukket rygg, masse fattigdom og stor korrupsjon.

Men nå er det altså slik at alle er så og si samme etnisk opprinnelse og vi har det noe sånn "inn for j**** bra".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...