7yvern Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Hei, jeg har nå kjøpt meg 2GB ram til, for å få 4. Jeg har hadde 2GB fra før av. Jeg åpna PCen, satte inn rambrikkene som man pleier å gjøre, og slår dermed på PCen igjen etter å ha tatt i ledninger osv igjen. Så sjekker jeg på egenskaper på min datamaskin så står det fremdeles 1GB, og ikke 2gb som det burde stått. Så jeg har tydligvis hatt 1gb hele veien, hvorfor vil ikke den bli oppdatert når jeg har 4 brikker med 1gb inni der? jeg sjekka også på denne siden (http://www.systemrequirementslab.com/bonus/t/analysis2.tmpl?PHPSESSID=878de460009907cc421cf3ac34e7068f) for å sjekke om det bare var min datamaskin som ikke ble oppdatert, men der også sier den at jeg bare har 1GB ram. Vet noen hvordan jeg kan få fikset dette? Gjerne svar raskt =) Takker på forhånd Endret 7. mars 2008 av 7yvern Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Det var litt "forvirrende" opplysninger du kom med her 4 brikker á 1GB - tydeligvis hatt 1GB hele veien - står fortsatt 1GB og ikke 2GB som det burde. Uten å gå mer inn på det (litt skrivefeil i farten kanskje?) så kan du opplyse om hva slags minnebrikker du hadde fra før og hva slags brikker du har kjøpt. Og selvsagt hva slags hovedkort du har. Gjerne med linker direkte til hver av komponentene så det blir litt enklere for folk å hjelpe deg. Har du 32bit system så vil du uansett ikke få opp 4GB når du sjekker i Windows. 4GB-problemet i 32bit kan du lese om i mange andre tråder, jeg nøyer meg med å si at det er helt normalt og ikke noe du trenger å stresse med Hvis du ikke finner frem til linker kan du laste ned dette programmet (se oppe til venstre, Download latest version). Pakk ut filene og dobbeltklikk cpuz.exe. Den leser av maskinvaren din og tar noen få sekunder. Klikk på fanene Mainboard, Memory og SPD. Under Mainboard kan du notere deg info på følgende; - Manufacturer - Model - Chipset Under Memory kan du notere hva som står under dette; - Type - Size - Channels # Under SPD; I Memory Slot Selection skal du få opp Slot # 1 - Slot # 4, alt ettersom hvor mange brikker du har innstallert. Klikk deg innom hver Slot # og skriv ned følgende; - Module Size - Max Bandwith (bare for å sjekke den også når du først er i gang) - Manufacturer - og selvsagt om det er DDR2 eller DDR som du ser helt øverst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå