Gå til innhold

Knitrelyder fra PSU

Anbefalte innlegg

Jeg har et merkelig problem med PSU-en min. Den lager knitrelyder først, så slukner maskina helt etter noen sekunder, men kun hvis jeg:

• Loader WoW og alt+tab til et annet vindu
  • Spiller warhammer beta
  • Prøver å starte soldier of fortune: payback eller LA Rush

Det er de 5 tilfellene jeg har opplevd problemet. Jeg hører som sagt knitrelydene når jeg loader WoW, men om jeg holder meg i WoW-vinduet, slukner ikke maskina.

Jeg har tenkt på å sende inn PSU'en tilbake til Netshop, men jeg leste at om de ikke finner noen feil, blir den sendt tilbake med en saftig regning påklistret. Jeg mener det vil være ganske vanskelig for de å finne feilen siden den kun oppstår under spesielle forhold, og kanskje bare med mitt oppsett.

Kan også nevne at når jeg kjørte Vista fungerte WoW og Warhammer beta helt fint. SOF og LA Rush medførte krasj da også. Nå kjører jeg XP igjen

Hiper ATX 580W

Asus P5K-VM G33

XFX GeForce 8800GTW 640MB

Intel Core 2 Duo E6850 3GHz

Edit: Ser at mange andre opplever at Hiper 580W ryker etter ca. 1 år. Min PSU begynner å nærme seg 1 år nå, så kanskje det bare at Hiper er noe jævla juggel

Endret av Dr.Greve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta ut strømforsyningen din og send den i retur til der du kjøpte den med EN GANG!

Før den helt tar kvelden og drar med seg resten av maskinen din, jeg hadde nesten det samme problemet med maskinen min, bare at den da ikke stoppet.

Jeg sendte den i retur og fikk den erstattet med en corsair 550w :)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=909890

Edit: Såklart vil Netshop erstatte den, den kommer _HELT_ sikkert til å svikte når dem tester den på 500w+ på testbenken sin.

Det at maskinen stopper når du gjør det og det i Windows har ingenting å si på strømforsyningen, det avhenger av lasten til strømforsyningen.

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...