Gå til innhold

Spørsmål angående dreamboxer og kabeltv

Anbefalte innlegg

Jeg har kabeltv fra canal digital i dag, bare analogt. Og har vurdert å kjøpe meg en digitalboks for å få tilgang til 10-11 ekstra kanaler samt bedre bilde og lyd. Men jeg vurderte å kjøpe meg en dreambox, hvordan er disse? kan man streame tv mot pc via en slik en?

fins det noen som støtter digital kabeltv signaler?

Godtar canaldigital disse boksene?

Kan man få kjøpt kortet fra canaldigital uten kjøp av tuner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har kabeltv fra canal digital i dag, bare analogt. Og har vurdert å kjøpe meg en digitalboks for å få tilgang til 10-11 ekstra kanaler samt bedre bilde og lyd. Men jeg vurderte å kjøpe meg en dreambox, hvordan er disse? kan man streame tv mot pc via en slik en?

fins det noen som støtter digital kabeltv signaler?

Godtar canaldigital disse boksene?

Kan man få kjøpt kortet fra canaldigital uten kjøp av tuner?

Dreambox i 7xxx-serien med harddisk vil gi deg en del muligheter som orginalboksen ikke har. bl.a. opptak- og pausemuligheter. Har selv en slik, parabol vel og merke, med både viasat og cd. Da cd bruker samme kortet til både kabel og satelitt, vil det fungere helt fint med rette kortemulering (Se DreamForum for mer info) Du finner også info om streaming til PC via VLC på DreamForum

Vet ikke om CD godtar dreamboxer eller ikke, men brukerstøtte får du nok ikke :p Uansett så lenge du betaler for et abbonement og ikke misbruker det, er det vel klinkende likegyldig hvilken mottaker du har.

Regner sterkt med at du får leid CD kortet uten mottaker. Hvis ikke er det bare å hive seg på et kr 1,- tilbud. Det var det jeg gjorde. Boksen ble dog aldri pakka ut.

Lenke til kommentar

rwu: ok :) da ble jeg litt klokere. Men jeg greier ikke å finne bare kortet hos canal Digital, jeg må kjøpe med dekoderen til 1200-1300kr (hd dekoderen) samt at kortet koster 299kr i året, selve kanalene betaler husværten alerede for og det hørte jeg med cd og de sa det var greit :)

Jeg tenkte på opptaker, men cd fjernet opptakeren sin og har lagt til bare en til satelitt akurat nå :/ eller vært slik siden overgangen til desember, for akurat da jeg hadde penger til å kjøpe den hadde de fjerna den :/

Lenke til kommentar
Dreambox vil funke men om du sier du har dreambox til kundeservice så kan det hende du ikke får tegnet et abb.Dette pga att du kan misbruke den til noe mere.

hvordan lurer man da kundeservicen til å sende bare kortet for 299 kr i året uten å få med hd dekoderen?

nå har vell ikke kabelnett samme måte for pirattitting som satelittv da...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...