Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Mini-ITX maskin HTPC

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ordentlig liten og stillegående HTPC til en flatskjerm!

Ønsket er enten Displayport, HDMI eller DVI med HDMI adapter tilkobling!(Ønskene er satt i rekkefølge av hva jeg ønsker!)

Ting jeg ønsker\funksjoner:

1. Se HD filmer med 1080P oppløsning.

2. Helt eller mest mulig stillegående.

3. Mini size.

4. Maskinen kan godt få et kabinett som kan brukes i en stue.

5. 1GB+ minne(Gjerne full size ddr2 vist mulig).

6. Kan være at jeg ikke kjøper det akkurat nå da, men; Blu-ray spiller

7. Intern CF kort leser og CF kort med høyest mulig hastighet. CF kort på Hardware sin prisguide

Legger med et screenshot som jeg fikk ifra selger på PCUtstyr.no

post-46306-1204892767_thumb.png

Jeg skal bruke Blu-ray på maskinen som nevnt! Ikke dvd brenner! Trenger heller ikke Blu-ray brenner...

Og det skal selvfølgelig ikke være en spinnvill pris på dette... Så forslaget ifra PCUtstyr.no er ganske grei på pris!

Kommentarer til oppsett og evt. andre forslag etc. er det bare å poste om!

EDIT: La til litt mer informasjon og fjernet en leif.

EDIT2: Feil i linken manglet en ] på slutten.

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Ser at det er S/PDIF på det, så om du vil bruke ekspansjonssporet til noe annet så har du fortsatt mulighet til å få ut god lyd. Ellers har jeg litt tvil om at du kan kjøre 1080p x264-encodet materiale på denne hovedkortet. Det er noe jeg er interessert i om du klarer, så gi gjerne tilbakemelding. Vær obs på at dette hovedkortet maks støtter 1GB minne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror som de fleste her nevner at du må opp på mATX for å få spilt av 1080P. Du bør nok gå for nyeste integrerte grafikkløsning fra AMD eller Nvidia for å få til dette uten eksternt skjermkort (AMD 780G eller Nvidia nForce 750a).

Dessuten tror jeg det er vanskelig å få tak i slimline slot-loading Blu-Ray drev for øyeblikket?

Endret av soul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...