Enceladus Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Finnes det et slags program som oppretter et windows i windows? Jeg ønsker å ha xp liggendes i et vindu i xp. XPen i vinduet skal brukes til å spille gamle rollespill som feks. Fallout og Baldurs Gate Kan dette ordnes? Om ikke finnes det andre løsninger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Kan jo alltids kjøre programmene/spillene i kompabilitetsmodus... Høyreklikk på snarveien-> Egenskaper -> Kompabilitetsmodus -> Kjør programmet i kompabilitetsmodus for Windows 98. elns. edit: Forøvrig så har jeg aldri hatt problemer med å kjøre verken Fallout eller Baldurs Gate i win xp... Endret 7. mars 2008 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Kan jo alltids kjøre programmene/spillene i kompabilitetsmodus... Høyreklikk på snarveien-> Egenskaper -> Kompabilitetsmodus -> Kjør programmet i kompabilitetsmodus for Windows 98. elns. edit: Forøvrig så har jeg aldri hatt problemer med å kjøre verken Fallout eller Baldurs Gate i win xp... Jeg klarer fint å kjøre spillene. Men jeg ønsker å spille de i et lite vindu for seg selv i den oppløsningen som de ble laget for. Og i tillegg ha muligheten til å gjøre andre ting som å surfe på nettet samtidig som jeg spiller. Dette er jo gamle spill og det krever sikkert ikke så mye av maskinen så da burde jo noe slikt være fint mulig. Endret 7. mars 2008 av Mr. Gnom Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Bruk en Virtuell Maskin (VM). Virtual PC fra Microsoft er gratis, og det er også VMware server og VMware player. (For sistnevnte må du først ha fått laget en virtuell maskin ved hjelp av et av de andre programmene.) Det står litt mer om VM her. (Med bl.a. link til hvor du kan få tak i Virtual PC.) edit: Istedenfor å laste ned og kjøre de ferdiglagde VM'ene som MS her tilbyr, kan du installere nærmest et hvilket som helst OS, til og med Windows 3.1 - hvis du vil ... VMware Workstation går vel for å være et bedre og mer lettbrukt produkt en Virtual PC, men det koster $189 ... Endret 7. mars 2008 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Hvilken bør jeg velge? Hva er forskjellen på de ulike bildene? IE6_VPC.EXE - 435.1 MB IE7_VPC.EXE - 434.3 MB IE7-VIS1.exe - 700.0 MB IE7-VIS2.rar - 700.0 MB IE8_VPC.EXE - 438.6 MB IS7-VIS3.rar - 590.5 MB Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hvilken bør jeg velge? Hva er forskjellen på de ulike bildene? Hvis du skal spille - ta den enkleste: IE6_VPC.EXE Forskjellen ligger i hvilken OS som brukes; XP eller Vista og hvilken browser som er installert; IE6, IE7, eller IE8. Men du trenger egentlig bare å installere Virtual PC, og så kan du lage din egen virtuelle maskin og installere ditt eget OS (som du har lisens til ...) Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Hvilken bør jeg velge? Hva er forskjellen på de ulike bildene? Hvis du skal spille - ta den enkleste: IE6_VPC.EXE Forskjellen ligger i hvilken OS som brukes; XP eller Vista og hvilken browser som er installert; IE6, IE7, eller IE8. Men du trenger egentlig bare å installere Virtual PC, og så kan du lage din egen virtuelle maskin og installere ditt eget OS (som du har lisens til ...) Okey Da prøver jeg med IE6_VPC.EXE. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Sitter fast. Får ikke startet opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå