Gå til innhold

Ny 40" LCD- Hva bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny tv, og lurer litt på Sony KDL-40W3000, men denne er litt i dyreste laget. Har dere noen forslag til andre gode kjøp rundt 10.000,-?

Størrelse:

40"-42"

Prisklasse:

10 000-(14 000,-)

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?

LCD FullHD

Hva slags kildesignal har du?

Digital kabeltv ( HD dekoderen til CD)

Hva annet enn tv skal du bruke den til?

DVD PS3

Skal du koble til pc?

Ja

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor full HD og hvorfor absolutt LCD? Skal du bruke den til typiske PC-oppgaver eller bildevisning og filmer fra PC?

Tja si det... Har bare fælelsen av at LCD tar over mer og mer av markedet... Full HD er vel kanskje ikke et ultimat krav, men for en tv som forhåpentligvis skal holde i mange år tenkte jeg det var mer "fremtidsrettet"

Mtp Pc, blir de blir det filmer og bilder..

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg Panasonic PV70 42" plasma. Den er ikke full HD men har vunnet de fleste tester siste år. Full HD er unødvendig i denne størrelsen og med normal sitteavstand. Det er nye modeller på vei inn og du får den svært gunstig nå en del steder.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg SONY 40W3000 for 13500 hos komplett og er super fornøyd. Den har full hd, 16000:1 i dynamisk kontrast (1800:1 i kontrast) også har den innebygd mpeg4 dekoder så du kan få rikstv rett inn på tven uten en boks osv imellom. Hvis jeg ikke har lest feil så kommer get osv også med samme løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...