andyolse Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hei! Har egentlig ikke veldig god peiling på forbrukerrett, men jeg vet veldig godt hva dårlig kundeservice er. Hvor lang tid kan man forvente at en reperasjon av en pc skal ta? Jeg kjøpte en Packard Bell pc gjennom XD.no i slutten av august 07. I slutten av jan starten av feb merket jeg at viften hadde en høy ulyd som ikke var normal. Etterhvert streiket hele viften, og etter å ha blitt henvist til packardbell support av XD.no måtte jeg sende inn PC. Denne ble sendt inn 7 februar. Jeg ventet en liten ukes tid før jeg sjekket status på reperasjon. Infocare som som har service hadde satt 21. februar som "forventet ferdig". Da 21. februar kom og ingen ny status ble oppdatert, ringet jeg Infocare som ga til svar at de ventet på deler, og ikke hadde noe formening om når delene skulle komme. Noen dager senere sjekker jeg igjen status, og da står det 5 mars som forventet ferdig. Jeg syntes dette begynnte å ta tålelig lang tid, og tok kontakt med XD.no for å høre med dem. Svar fra XD.no: " Hei Har fått en tilbakemelding fra InfoCare på at de forventer levering på delen den 05 mars. Hvis den ikke har ankommet innen denne uken er omme så ta kontakt med meg på nytt. Med vennlig hilsenKundesenteret " Jaha tenkte jeg, dette må da være bra. Nå får jeg PCen min. Ei så vel. Går inn på infocare sine sider 6 mars, da tenkte jeg den måtte bli sendt ut. Der er ny status oppdatert med forventet ferdig 18 mars. Jeg sender på nytt mail til XD.no for å høre om muligheter for å få hevet kjøpet, i og med at jeg er student trenger jeg PC på diverse innleveringer. Jeg hadde imdlertid forventet en form for løsning ettersom de i sin forrige mail sa jeg skulle ta kontakt om den ikke var ferdig innen slutten av uken. Svar fra kundesenteret: "Hei Hvis din pc ikke er ferdig reparert den innen 18 mars så vil vi sende den en ny. Ta kontakt med meg igjen. Ha en fin helg. Med vennlig hilsenKundesenteret " Dette blir da rett og slett for dumt? Har man ingen rettigheter i forhold til hvor lang tid en slik reperasjon kan ta? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Dette ville du ha sett dersom du brukte 10 sekunder på å lese før du laget en ny tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=914354 Lenke til kommentar
andyolse Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Dette ville du ha sett dersom du brukte 10 sekunder på å lese før du laget en ny tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=914354 men det gjorde jeg ikke.. uansett ble jeg litt mer opplyst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå