Torsph Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Hei! Jeg har et problem med at pcen ofte ikke klarer å starte opp på første trykk på startknappen. Alle vifter starter å gå, men den booter aldri. Altså jeg må skru av/på knappen på PSU, også prøve igjen. Dette kan skje opptil flere ganger før den faktisk starter. Har nyeste bios på hk og har prøvd med 2 andre minne typer. En SuperTalent PC6400 2048mb og et par til med Corsair TWIN2X PC6400 1024MB. Hardware: -Q6600 B3 -XFX GeForce 8800GTS 550M 640MB XXX -2 x Corsair TWIN2X PC6400 1024MB -Corsair 520W -Asus P5K-E/WIFI-AP Hva kan jeg gjøre? PSU skal vel holde til denne konfigen? På disse PSU kalkulatorene får jeg drøye 400W. Hva kan være galt? Endret 11. mars 2008 av NeXz Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Har du sjekket at alle pluggene på hovedkortet står ordentlig fast? At ingenting henger løst, eller i det hele tatt at alle ledningene er der? Jeg opplevde samme feil som deg, og min feil var at den lille ATX pluggen (4/8 pins) ikke satt godt nok fast i sporet sitt. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Har du sjekket at alle pluggene på hovedkortet står ordentlig fast? At ingenting henger løst, eller i det hele tatt at alle ledningene er der? Jeg opplevde samme feil som deg, og min feil var at den lille ATX pluggen (4/8 pins) ikke satt godt nok fast i sporet sitt. Den sitter godt i den. Men når skal man bruke 8pin og når skal man bruke 4pin? Har ikke skjønt meg helt på det. Eneste jeg har kommet fram til er at det 8pins brukes når du trenger mer strøm til hk eller noe Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Har hovedkortet og PSU'en din 8 pin, bruker man 8 pin. Har hovedkortet 8 men PSU 4, bruker man 4 pin. Selv har jeg et relativt nytt hovedkort med 8 pin, men PSU'en er litt eldre og med 4 pin. Ingen problemer jeg har merket foreløpig med det... Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) ok Ekke sikker på om jeg har 8pin på PSU, så får sjekke det seinere. Noen andre som har noe forslag? Ingen ? Endret 9. mars 2008 av NeXz Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Problemet ordnet seg når jeg starter å bruke 8-pin i stede for 4-pin OK, der funka det ikke lenger!! Noen som har noen andre forslag? Endret 11. mars 2008 av NeXz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå