M_i_M Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Hei, Jeg har fått med ny LapTop. Jeg ville ha en som var robust og ga lite trøbbel. Jeg endte opp med en Lenovo ThinkPad R61i. Så starter trøbbelet (se bl.a. her). ThinkPad'en tar et år å starte opp, antagelig på grunn av all støtteprogramvare som må lastes inn . Dette inkluderer... Norton Protection Senter (kommer antagelig til å bli erstattet med Norman sin løsning som tilbys gratis via banken min). ThinkVantage Password Manager ("Password Manager, users can replace hundreds of passwords with a swipe of their finger which allows you to create a single password for all of your authentication needs.") Lenovo Camera Center... whatever. Corel Photo Downloader ("automatically downloads photos whenever you plug a camera or card reader into your computer") - gjør da Vista helt på egenhånd? ThinkVantage Meldingssenter - whatever. Network Magic som jeg ikke skjønner hva jeg skal med ("Network Magic makes setting up your network easy, including such typically complicated matters such as printer and file sharing, monitoring Internet use and restoring broken connections"). Think Vantage Access Connections system – to ikoner på verktøylinjen ("Access Connections is a connectivity-assistant program for your ThinkPad or 3000 Family notebook computer. With Access Connections, you can quickly switch network settings and Internet settings by selecting a location profile.") DLG - Digital Line Detect "Dlg.exe is included into BVRP Phone Tools software suite which provides fax, phone book, e-mail and other sevices. [... It] resides in system memory and detects when you plug or unplug digital telephone line. It also shows the status of connection graphically."). ThinkVantage active protection system ("provides airbag-like protection for your hard drive"). Diskkeeper ("automatisk defragmentering"). Og det vanlige (trygg fjering av maskinvare, batteri/strøm, nettverkstilkobling, høyttaler, dato). Wtf! Er alt dette ”crap” eller er det bra saker jeg bør beholde? Hva kan trygt fjernes? Any ideas? MiM Endret 7. mars 2008 av Man_in_Motion Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Norton er ikke verd å beholde. Tar veldig mye ressurser. Finn heller et annet antivirus program . Gjerne AVG Free. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå