Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Spørsmålet ser dere i emnet og lurer på hva man bruker de til, og plassen på de er ikke så imponerende til prisen men har hørt at det blir brukt som boot disker. Er det vits å skaffe seg en sånn har tenkt på det litt også. takker til svar. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 du får litt kjappere oppstartstid og responstider ellers fra harddisken. Selv ville jeg ikke vurdert en Raptor eller SAS disk egentlig, ettersom de nyere diskene er omtrent like raske på alt annet enn søketiden (som er den som er mest påvirket av RPM). Dessuten er de små... Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 En 10 000rpm-disk er ikke så veldig mye raskere enn en god 7200rpm-disk. Hvorfor vil du egentlig kjøpe en slik disk? Lastetidene på ting du legger på den disken vil være noe raskere, uansett hva det er. Spill vil gå litt raskere å laste, oppstarten av OS-et vil bli litt mindre, og det samme med programmer. Jeg ville heller spart litt ekstra og kjøpt en god SSD-disk, om du er ute etter ytelse. Mtron Pro 7000 er god, men dyr. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg har 2 raptor 150gb disker i raid 0, jeg har omtrent ingen loading tid på spill ehehe. Oppstarten av windows går .. tja, jeg vet ikke, har vista så vil ikke akkurat si at det er kjapt for det. Når jeg kjøpte pcen hadde jeg alt for mye penger og kjøpte bare krem-komponenter, så jeg vet ikke om det er no særlig lurt å satse på en slik type harddisk hvis du har begrensede økonomiske muligheter. Tror nok forrige poster er inne på noe og at pris/gb bør være første prioritet. Og hvis du ikke er ute etter mer lagringsplass men mer ytelse i systemet bør du kanskje vurdere å lete etter andre flaskehalser før du går løs på hardiskene. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Egentlig ikke, ettersom Harddisken er den aller størtste flaskehalsen som finnes i en moderne datamaskin Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Egentlig ikke, ettersom Harddisken er den aller størtste flaskehalsen som finnes i en moderne datamaskin Det kommer jo litt an på hva den moderne datamaskinen brukes til i øyeblikket... Den største flaskehalsen i moderne datamaskiner er éntrådet kode, vil nå jeg si... Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Ville heller, som noen tidligere her har nevn, gått for flash disker. Men det er som du sa, de brukes som OS disk og sike ting, akkurat som en vanlig 7200 disk, bare mindre og litte granne raskere. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Den største flaskehalsen i moderne datamaskiner er éntrådet kode, vil nå jeg si... Det er jo noe som for sluttbrukeren er umulig å gjøre noe med, annet enn å klage til personene/selskapene som har skrevet koden. Det var et lite gjennomtenkt innlegg i forhold til hva trådstarter egentlig er ute etter. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Spørsmålet ser dere i emnet og lurer på hva man bruker de til, og plassen på de er ikke så imponerende til prisen men har hørt at det blir brukt som boot disker. Er det vits å skaffe seg en sånn har tenkt på det litt også. takker til svar. Hvis du ikkje vet om du har brukt for det, så har du sansynligvis ikkje brukt for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå